اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد؛

افزایش سطح زیر کشت پیاز نسبت به سال گذشته در جنوب استان کرمان

افزایش سطح زیر کشت پیاز نسبت به سال گذشته در جنوب استان کرمان
رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان از افزایش سطح زیر کشت پیاز طرح اول نسبت به سال گذشته در جنوب استان کرمان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ امسال سطح زیر کشت پیاز در این منطقه بالا رفته است و در شرایط فعلی و با توجه به پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی در بقیه استان ها، اگر چاره‌ای اندیشی نشود احتمال بروز مشکلات برداشت و عرضه پیاز برای کشاورزان جنوب استان کرمان دوباره تکرار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

سعید برخوری رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از توزیع 1/5 تن بذر پیاز طی روزهای اخیر خبر داد و تصریح کرد: بذر پیاز در چارچوب تدوین شده توزیع خواهد شد ضمن آنکه برای بذرهایی که به صورت غیریارانه ای وارد بازار شده اند نیز در حال تدوین قیمت هستیم که با نظارت اداره کل تعزیرات؛ این توزیع صورت گیرد.

,

وی گفت: به همه کشاورزانی که قصد خرید بذر را دارند توصیه می‌کنیم که تنها از فروشگاه های معتبر و با دریافت فاکتور، اقدام به خرید کنند و اگر قیمت ها با فاکتور ارائه شده؛ همخوانی نداشته باشد؛ می توانند به اداره تعزیرات شکایت کنند.

,

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از تنوع نوع بذر پیاز خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۲۰ نمونه بذر در بازار وجود دارد که قیمت یک سری بذرهای یارانه ای بوده وهیچ فروشگاهی حتی یک قوطی را بدون نظر سازمان جهادکشاورزی نمی تواند بفروش برساند و قیمت بذرهای آزاد را هم به زودی اعلام خواهیم کرد تا به ص ورت متعارف عرضه شوند.

,

برخوری از پیگیرهای صورت گرفته در راستای صادرات این محصول از جنوب استان کرمان خبر داد و بیان داشت: به منظور صاردات محصولات کشاورزی پیگیر مذاکره با شرکت های تجاری در عمان هستیم.

,

وی میزان سطح زیر کشت پیاز طرح اول در جنوب استان کرمان را بیش از ۵ هزار هکتار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: چیزی که رصد شده است بر ای طرح اول بیش ۲۱ تن بذر خزانه شده است و مقداری هم به صورت سِت؛ کشت شده است که تقریبا ۵ هزار هکتار می شود در حالی که در برنامه ابلاغی این میزان کشت، ۳ هزار هکتار بوده که جای نگرانی دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه