اخبار داغ

خیانت، بی احساسی، عدم آراستگی و ...

رمزگشایی از پرونده‌های طلاق در دادگاه خانواده

رمزگشایی از پرونده‌های طلاق در دادگاه خانواده
طیق آمارهای ارائه شده توسط حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نسبت طلاق به ازدواج در هر سال متفاوت است اما بر اساس آخرین آمار از هر سه و نیم ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود که این آمار در کلانشهرها یک مورد در هر سه ازدواج است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار در همه فرهنگ ها برای فسخ قرارداد ازدواج راه هایی درنظرگفته شده است که طلاق نامیده می شود. هر چند گاه یک زوج در کنار یکدیگر نمی توانند زندگی بکنند، با این حال گفته شده است که منفورترین حلال‌ها در نزد خداوند متعال طلاق است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار ,

طلاق یعنی پایان قانونی ازدواج و جدایی همسران از یکدیگر. طلاق معمولاً مرحله پایانی سلسله ای طولانی از مشکلات و تنش ها و کشمکش ها است. با گذشت زمان، به خصوص در یک دهه اخیر، تمایل زوج های ناسازگار به جدایی از یکدیگر بیشتر شده است.

,

طیق آمارهای ارائه شده توسط حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نسبت طلاق به ازدواج در هر سال متفاوت است اما بر اساس آخرین آمار از هر سه و نیم ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود که این آمار در کلانشهرها یک مورد در هر سه ازدواج است.

,

در گفتگوی تبریزبیدار با علیرضا والایی فر یکی از وکلای دادگستری به رمزگشایی از پرونده های طلاق در دادگاه خانواده و بررسی عوامل پایان دادن زوجین به زندگی مشترک خود پرداخته ایم.

,

این کارشناس حقوق خصوصی موضوعات تعدادی از پرونده ها را برای ما شرح می دهد تا به زوایای مختلف بحران طلاق در خانواده ها پی ببریم.

,

«علی و فریبا زوجی که در سال ۹۳ ازدواج کرده و به کانادا مهاجرت کرده اند. درخواست طلاق از طرف فریبا بوده و علل درخواست بد رفتاری مرد نسبت به زن شرح داده شده است.

,

به گفته علی، همسرش خانه داری بلد نیست، گردگیری خوب انجام نمی دهد، راه رفتش مناسب نیست؛ این ها عیب هایی هستند که علی از فریبا می گیرد و در مقابل فریبا از علی ناراضی است چون دیر به خانه می آید و ابراز محبت نمی کند.»

,

«سیمین و مهرداد زوج دیگری هستند که به دلیل عدم محبت مرد نسبت به زن، زوجه درخواست طلاق کرده است. زوجین دارای دو فرزند هستند و ساکن تهران هستند.

,

مهرداد عضو افتخاری پلیس پیشگیری بوده و از موقعیت خود سو استفاده کرده و اقدام به تهیه اسلحه غیرمجاز و شوکِر کرده است، در این حین سیمین که دلخوشی از همسرش نداشته است با همکاری پدر خود اقدام به شکایت و دستگیری مهرداد کرده است. مهرداد برای جرم های مذکور به ۳ سال و نیم حبس محکوم شده بود ولی بعدا با پا در میانی سیمین و با گرفتن وکیل مهرداد مورد عفو قرارگرفته است. سیمین پس از گذشت مدت زمان اندکی مجددا نسبت به طلاق اقدام کرده و علت طلاق را اعتیاد، خیانت و سابقه کیفری همسر دانسته است، در حالی که پس از کش و قوس های فراوان سیمین اقرار کرده است که من احساس محبتی به این مرد ندارم از قیافه او بدم می آیدو هیچ عشق و علاقه ای در دل من نسبت به مهرداد وجود ندارد. همچنین در این بین مهرداد می گوید: همسر من هیچ موقع به بهداشت فردی خود توجه نمی کند، آراسته نیست، همیشه بوی بد عرق می دهد، محبت نمی کند و اینها دلیل خیانت و اعتیاد من شده است چون در خانه خود احساس امنیت ندارم.»

,

«مهدی و وحیده زوج ناموفق دیگری هستند که درخواست طلاق از طرف وحیده بود. در این درخواست کتک کاری و مشکل روانی مرد قید شده است. مهدی دارای سابقه بیماری پارانوئیا از نوع A بوده است. در این بیماری فرد بیمار نسبت به اطرافیان مشکوک بوده و هیچ کنترلی بر روی رفتارهای خود ندارد. این زوج دارای کودک ۴ ساله هستند.

,

پس از بررسی و تحقیق های انجام شده مشخص شد که بیماری زوج مربوط به سال ها پیش بوده و درمان شده است و علت حقیقی طلاق عدم محبت مرد به زن، حبس زن در خانه و ازدواج اجباری از طرف خانواده ها بوده است.»

,

علیرضا والائی فر این وکیل دادگستری پس از تشریح این پرونده ها عمده علل و ریشه اصلی طلاق ها در خانواده را عدم محبت زوج نسبت به زوجه و بر عکس دانسته و می گوید: عدم تمکین، عدم آراستگی و توجه نکردن زن نیز از عوامل خیانت در بین زوج ها است.

,

وی می افزاید:. البته میتوان علل دیگری را نیز در این میان در نظر گرفت که اهم آنها از این قرار هستند؛ مشکلات اقتصادی و عدم توانایی مالی شوهر، سهولت در برقراری روابط خارج از ازدواج به دلیل فراهم بودن بستر در فضای مجازی، مطالبه حقوق بیشتر توسط زنان نسبت به گذشته، فروریختن قبح طلاق در جامعه و .....

,

حرف آخر...

,

احتمالاً این علل و عوامل مورد توجه دست اندرکاران امر است اما در این میان پرسش مهمی که شایسته توجه بوده این است که اگر آمار طلاق با این شتاب پیش برود، آینده نهاد خانواده در ایران چه خواهد بود؟!

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه