اخبار داغ

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار کرمان مطرح کرد؛

افزایش 2 و نیم برابری قیمت لوازم‌التحریر در سال جاری/ توجه دولت به فرهنگ، گره‌گشای افزایش نجومی قیمت‌ها در بازار نوشت‌افزار

افزایش 2 و نیم برابری قیمت لوازم‌التحریر در سال جاری/ توجه دولت به فرهنگ، گره‌گشای افزایش نجومی قیمت‌ها در بازار نوشت‌افزار
رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار کرمان گفت: در بسیاری از کشورها برای بخش فرهنگ تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته شده از این رو مسئولان ما باید با در نظر گرفتن اهمیت فرهنگ کشور، قیمت ها را در این بخش کاهش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید بازار لوازم التحریر در کشور رونقی دوباره پیدا کرده است، با گردش در بازار و مشاهده قیمت ها آه از نهاد بسیاری از خانواده ها بلند می شود چرا که قیمت ها در این بخش نسبت به سال گذشته 2 تا 2.5 برابر افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

علی صداقت نیا رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار داشت: در تمامی واحدهای صنفی استان، لوازم التحریر کافی جهت ارائه به مردم وجود دارد و در حال حاضر مشکل ما قیمت محصولات است که افزایش 2.5 برابری نسبت به سال گذشته داشته است.

,

وی عنوان کرد: از هفته جاری به دنبال کمک به خانواده ها در تامین لوازم مورد نیاز دانش آموزان، دفترهای دانش آموزی خریداری شده با ارز دولتی، با قیمت پایین تر نسبت به بازار ارائه خواهد شد.

,

صداقت نیا افزود: دفتری که در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود با ارز نیمایی وارد می‌شود؛ از این رو قیمتی بالاتر از دفاتر دولتی دارند.

,

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار کرمان ابراز داشت: غالب نوشت افزاری که در بازار موجود است وارداتی است چرا که تولیدات داخلی پاسخگوی بازار نیست و از نظر طرح تنوع زیادی ندارند.

,

وی یادآور شد: بنابراین کالاهای وارداتی که در بازار است با قیمت بالا عرضه می شود البته تولیدات داخلی قسمتی از بازار را پوشش می دهد اما توانایی تامین خرید بخش وسیعی از دانش آموزان را ندارد.

,

صداقت نیا ادامه داد: افزایش قیمت نوشت افزارهای داخلی حدود 60 درصد است البته در برخی اقلام این افزایش تا 2 برابر است چرا که مواد اولیه اقلام داخلی نیز از خارج از کشور تامین می شود.

,

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار کرمان در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی بر چگونگی استقبال خانواده‌ها از بازار لوازم التحریر مطرح کرد: به دنبال شرایط سخت اقتصادی که گریبان گیر اغلب خانواده ها است، استقبال از این بازار نسبت به سال گذشته به وضوح کمتر بوده و خانواده‌ها در خرید خود جنبه صرفه‌جویی را مد نظر قرار داده اند.

,

وی بیان داشت: یک خانواده با در نظر گرفتن حداقل صرفه جویی باید 100 تا 150 هزار تومان هزینه لوازم التحریر برای هر دانش آموز بپردازد در حالی که بسیاری از خانواده ها در تامین لوازم مورد نیاز فرزندان خود دچار مشکل هستند.

,

صداقت نیا تاکید کرد: در بسیاری از کشورها برای بخش فرهنگ تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته شده  از این رو مسئولان ما باید با در نظر گرفتن اهمیت فرهنگ کشور، قیمت ها را در این بخش کاهش دهند و توجه ویژه ای به قشر کم درآمد جامعه داشته باشند.

,

رئیس اتحادیه لوازم التحریر و نوشت افزار کرمان ابراز داشت: هرچه که دولت در بخش فرهنگ هزینه کند، هزینه محسوب نمی شود بلکه درآمد است چرا که باعث افزایش دانش کشور می شود.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: تامین لوازم التحریر دانش آموزان اهمیت بیشتری نسبت به تامین مواد غذایی دارد امیدواریم که مسئولان با توجه به ارزش فرهنگ، توجه ویژه ای به این بخش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه