اخبار داغ

تنها 6 روز مانده به آغاز سال تحصیلی؛

مقصر بی سابقه بودن خلوتی بازار لوازم التحریر کیست؟

مقصر بی سابقه بودن خلوتی بازار لوازم التحریر کیست؟
هرساله بازار لوازم التحریر از نیمه های شهریور ماه با شلوغی مواجه می شد اما امسال به دلیل بالارفتن قیمت ها که به لطف تدابیر دولت صورت گرفته است با خلوتی بی سابقه ای روبه رو است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ تنها ۶ روز مانده به آغاز سال تحصیلی جدید اما بازار خرید لوازم التحریر به دلیل افزایش سه برابری قیمت ها رونق آنچنانی ندارد و به طور کلی می توان گفت برای خرید یک پک معمولی باید ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

با وجود اینکه صحبت ها پیرامون نوشت افزار یارانه ای به گوش می رسد اما از وجود چنین نوشت افزاری در بازار خبری نیست.

,

با حضور در بازار لوازم الحریر شاهد خلوت بودن بی سابقه این بازار بودیم و این درحالی بود که هرساله از اواسط شهریور ماه بازار پر بود از کودکان و نوجوانانی که مشغول تهییه لوازم التحریر بودند.

,

اکثر فروشندگان لوازم التحریر در پاسخ به اینکه چرا اینقدر بازار شلوغ است میگفتند: لوازم گران شده و مردم توانایی خرید ندارند.

,

مادری که همراه فرزندش حضور داشت درباره قیمت ها گفت: پارسال دفتر ۵هزارتومان بود و امسال ۱۲ هزار تومان! حالا شما حساب کنید من برای هفت عدد دفتر چقدر باید هزینه کنم؟

,

یکی دیگر از والدین این دانش آموزان به دنبال دفاتر یارانه ای و ارزان قیمت بود که آن هم پیدا نمیکرد و فروشندگان می گفتند این دفاتر را به بازار عرضه نکردند.

,

همین موضوعات باعث شد گفت و گویی با رئیس اتحادیه لوازم التحریرهمدان، داشته باشیم که در ادامه خواهید خواند.

,

, ,

هیچ رونقی در بازار نیست و مردم توان خرید ندارند

, هیچ رونقی در بازار نیست و مردم توان خرید ندارند, هیچ رونقی در بازار نیست و مردم توان خرید ندارند,

عباس ستاره در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه افزایش قیمت نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار است گفت: متاسفانه به دلیل این افزایش قیمت ها هیچ رونقی در بازار مشاهده نمی شود و بازار خلوت است و مردم قدرت خرید ندارند.

,

رئیس اتحادیه لوازم التحریرهمدان، در پاسخ به اینکه نوشت افزار یارانه ای در بازار وجود دارد یا خیر افزود: در حال حاضر نوشت افزار یارانه ای در بازار نداریم و فقط دفاتر دولتی وجود دارد که آن را هم دولت به ارگان هایی همچون بهزیست و کمیته امداد می دهد.
وی، با تاکید براینکه قیمت کاغذ به علت کمبود و خرید آن با ارز نیمایی، حتی از از لوازم التحریر هم گرانتر می باشد تصریح کرد: مصرف کاغذ بسیار بالا است و تورم روی کاغذ بیشتر بوده است.

,
,

علت گرانی لوازم التحریر ایرانی کیفیت بالای آن هاست

, علت گرانی لوازم التحریر ایرانی کیفیت بالای آن هاست,

ستاره، ادامه داد: دفتری که در سال گذشته با ۷ هزار تومان خریداری می شد امسال به ۱۵ هزار تومان رسیده است و کتاب کمک درسی که ۲۰ تومان بود الان ۴۰ تومان است.

,

رئیس اتحادیه لوازم التحریرهمدان، در پایان علت گرانتر بودن قیمت لوازم التحریر ایرانی را نسبت به خارجی کیفیت بالاتر دانست و گفت: تولید کننده های داخلی سعی میکنند قیمت ها را با اجناس خارجی مطابقت دهند، البته اگر تولید کننده ایرانی افزایش قیمت جنس چینی را شاهد باشد جنس ایرانی را افزایش می دهد.

,

, ,

در ادامه این گزارش گفت و گویی داشتیم با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان که خواهید خواند.

,

تعزیرات حکومتی نظارت دائم بر قیمت ها دارد

, تعزیرات حکومتی نظارت دائم بر قیمت ها دارد, تعزیرات حکومتی نظارت دائم بر قیمت ها دارد,

علیرضا حسن پور، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با بیان اینکه تعزیرات حکومتی به طور دائم بر قیمت ها نظارت دارد گفت: طرح ویژه مدارس از ۱۰ شهریور شروع و تا ۱۰ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

,

وی، با اشاره براینکه در طرح ویژه مدارس بر لوازم التحریر، پوشاک مدارس، کیفیت تولید و عرضه پوشاک نیز نظارت مستقیمی می شود افزود: ما در این طرح بر قراردادهایی که بین مدارس و تولیدی ها برای تولید پوشاک وجود دارد نظارت می‌کنیم تا قیمت‌های قرارداد بیشتر از میزان تعیین شده نباشد.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان، با تاکید براینکه تخلفات برخی تولیدی ها و مدارس به محاکم قضایی اعلام شده است تصریح کرد: این مدارس و تولیدی ها قیمت های قراردادی و معین شده را نادیده گرفتند و گران فروشی داشتند.

,

, ,

مقصر خلوتی بی سابقه بازار لوازم التحریر کیست؟
در پایان باید گفت مقصر اصلی این گرانی دولت است که روزی اظهار کرد چنان رونق اقتصادی ایجاد خواهد کرد که هیچکس نیاز به ۴۵ هزار تومان یارانه نداشته باشد ولی این روزها شاهد شرایطی هستیم که بسیاری به دنبال یافتن لوازم التحریر یارانه ای و کمی ارزانتر در بازار هستند که آن هم یافت نمی شود.

, مقصر خلوتی بی سابقه بازار لوازم التحریر کیست؟, مقصر خلوتی بی سابقه بازار لوازم التحریر کیست؟,
,

آقایان دولتی باید بدانند اگر دانش آموزی نتواند بخاطر تضعیف روحیه اش به علت عدم توان خرید لوازم مورد نیاز برای ادامه تحصیل، از درس خواندن عقب بماند مقصر اصلی این جریان هستند و در آخرت باید پاسخگوی تمام مشکلات مردم باشند.
جدای از این که عده ای توان خرید ندارند، فروشندگانی که اجناسشان در مغازه ها خاک میخورد هم حق بر گردن شما مسئولین دولتی دارند!

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه