اخبار داغ

مخالفت نمایندگان اصفهان با قراردادن خط القعر زاینده‌رود به‌عنوان مرز با چهارمحال و بختیاری

مخالفت نمایندگان اصفهان با قراردادن خط القعر زاینده‌رود به‌عنوان مرز با چهارمحال و بختیاری
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان از مخالفت نمایندگان اصفهان با قراردادن خط القعر زاینده‌رود به‌عنوان مرز با چهارمحال و بختیاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از صاحب نوز؛ صاحب نیوز؛ «هدف از تغییر مرز استان اصفهان شاید به این دلیل است که می‌خواهند موضوع تقسیم آب را به نفع چهارمحال تغییر دهند که این امر ممکن است تبعات غیرقابل‌کنترلی داشته باشد» این نکته را ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اخیراً به یکی از رسانه‌های اصفهان گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی با توضیح اینکه تاکنون دو مرتبه مرز استان اصفهان با چهارمحال و بختیاری تغییر پیدا کرده و در هر دو تغییر زمین‌ها و روستاهای متعددی از استان اصفهان، ضمیمه چهارمحال و بختیاری شده است، ادامه می‌دهد؛ این تغییری که اکنون می‌خواهند انجام دهند تغییر سوم است که قصد دارند خط القعر زاینده‌رود را به‌عنوان مرز قرار دهند که همین امر موجب می‌شود روستاهایی از اصفهان به چهارمحال و بختیاری اضافه شود.

,

سید محمدجواد ابطحی می‌گوید زمانی که مرتضوی معاون امنیتی وزیر کشور وقت بود، یک مصوبه‌ای را در همین خصوص در وزارت کشور داشتند و می‌خواستند که آن را به تصویب هیئت دولت هم برسانند که تا حالا محقق نشده است؛ همان مصوبه را هم‌اکنون دنبالش هستند که در هیئت دولت مطرح کنند که نمایندگان استان در این خصوص هشدارهای لازم را داده‌اند.

,

استان چهارمحال و بختیاری تاکنون چند مرتبه مرز میان خود و اصفهان را تغییر داده است که در صورت انجام دوباره این تغییرات، مشکلات کمبودی آب کشاورزی و حتی آب شرب استان اصفهان حادتر می‌شود.

,

مخالفت نمایندگان اصفهان با تغییر مرز استان

,

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در این زمینه به خبرنگار صاحب نیوز گفت: بحث‌های پیرامون تغییر مرز بین اصفهان و چهارمحال و بختیاری در دولت دهم مطرح بودند که با اعتراض شدید نمایندگان آن زمان مواجه شدند و این طرح مسکوت ماند.

, صاحب نیوز,

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه این طرح بدون هیچ مصوبه‌ای در کمیسیون فنی دولت ماند، اظهار کرد: این طرح اخیراً دوباره مطرح‌شده و که قرار است خط القعر زاینده‌رود را به‌عنوان مرز بین دو استان قرار دهند که همه اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان مخالف این طرح هستند.

,

وی ادامه داد: نمایندگان اصفهان حتی برای مخالفت خود، سؤال از وزیر کشور در رابطه با این موضوع را در دستور کار خود قراردادند؛ همین واکنش‌ها اخیراً باعث شده است که مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور به‌طوری رسمی اعلام کند که هیچ‌گونه قصدی برای تغییر خط مرزی بین دو استان اصفهان و چهار و محال و بختیاری را نداریم.

,

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تأکید کرد: نمایندگان اصفهان به جد پیگیر این طرح هستند و از دولت می‌خواهیم که به صحبت‌های خود پایند باشند و این به قولی که دادند عمل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه