اخبار داغ

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس:

امیدی به رسیدگی هیات رئیسه مجلس به جرم سلحشوری و مطهری نیست/ لزوم برخورد جدی قوه قضائیه/ دروغ پراکنی و دعوت به آشوب خیابانی با مصونیت منافات دارد

امیدی به رسیدگی هیات رئیسه مجلس به جرم سلحشوری و مطهری نیست/ لزوم برخورد جدی قوه قضائیه/ دروغ پراکنی و دعوت به آشوب خیابانی با مصونیت منافات دارد
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر گفت: دروغ پراکنی جریانی که درصدد تحریک مردم و آشوب های خیابانی است به معنای آن چیزی نیست که قانون اساسی در قالب مصونیت برای یک نماینده قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه یک نماینده در چارچوب قانون از آزادی هایی بهره مند است اما در جهت حفظ منافع مردم و وظایف نمایندگی باید باشد، به خبرنگار تیتریک، گفت: در حالیکه واکنش برخی از نمایندگان برای نخستین بار نیست که شاهد آن هستیم اما به دلیل عدم برخورد قانونی با آنها به عنوان یک متخلف با یک عذرخواهی این موضوع جمع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: انتظار داریم قوه قضائیه به جرم علی مطهری و پروانه سلحشوری ورود کند و این رفتار مجرمانه مستلزم برخورد قضایی است زیرا تعمدی در این مسئله وجود دارد و برخورد قهری می تواند این زمینه را در جامعه فراهم کند که هر کسی در جامعه ولو دارای جایگاه حقوقی از آن سو استفاده نکرده و از چارچوب های اخلاقی، نظام و امنیتی عبور نکند. 
,
 
,
وی اظهار داشت: دو نماینده مذکور درصدد ایجاد یک بحران امنیتی بودند و دادگاه باید آن را مورد بررسی قرار دهد و اگر دادگاه به این نتیجه برسد که پشت پرده طرح یک اتفاق بزرگ در تونس به واسطه خودسوزی توسط نماینده مجلس، ایجاد آشوب خیابانی است، هیچ مصونیتی به عنوان یک نماینده نمی تواند باعث شود با این رفتار مجرمانه برخورد نشود. 
,
 
,
حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: با توجه به شفاف بودن موضوع دختر آبی و در عین حال اصرار برخی افراد،  تنها نکته ای که می تواند در برابر این جرم بایستد برخورد قاطع دستگاه های قضایی است، البته نمایندگان مجلس پس از تعطیلات، این تخلف علی مطهری و پروانه سلحشوری را در هیات رسیدگی به تخلف نمایندگان پیگیری خواهند کرد. 
,
 
,
وی گفت: متاسفانه هیات رئیسه مجلس انگیزه ای جدی برای رسیدگی به تخلفات نماینده ها ندارد و امیدی به اینکه در درون مجلس با توجه این فضا با مصائب این چنینی برخوردی جدی و مورد انتظار را ندارم در نتیجه از دستگاه قضا خواستاریم با این مسئله به جدیت برخورد کند. 
,
 
,
حجت الاسلام پژمانفر افزود: جرم از ناحیه هر شخصی غلط است و باید با آن برخورد شود اما یک نماینده حقوقی دارد که نباید منجر به این شود که نماینده نتواند اظهار نظر نکند، البته این آزادی به معنای دروغ پراکنی، فتنه انگیزی و التهاب های اجتماعی نیست. 
,
 
,
وی اظهار داشت: آزادی نماینده مردم در چارچوب نظام است اما دروغ پراکنی جریانی که درصدد تحریک مردم و آشوب های خیابانی است به معنای آن چیزی نیست که قانون اساسی در قالب مصونیت برای یک نماینده قرار داده است. 
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خاتمه خاطر نشان داشت: عدم برخورد با تخلفات یک نماینده مجلس به بهانه مصونیت خلاف قانون اساسی است زیرا آزادی بیان یک نماینده صرفا برای انجام وظایف نمایندگی خواهد بود. 
,
 
,
 
,
 
,
 
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه