اخبار داغ

احتمال حضور مافیای سیاسی در دانشگاه آزاد افزایش یافت؛

پشت پرده انتصابات مدیران در دانشگاه آزاد مشهد/ اینجا دانشگاه است یا پاتوق جناح‌های سیاسی؟!

پشت پرده انتصابات مدیران در دانشگاه آزاد مشهد/ اینجا دانشگاه است یا پاتوق جناح‌های سیاسی؟!
با تغییر مجدد رئیس دانشگاه آزاد مشهد طی کمتر از یک سال، شائبه سیاسی بودن انتصابات در این دانشگاه، افزایش یافت که نشان از حضور مافیای سیاسی در دانشگاه آزاد مشهد برای پیش برد اهدافشان در انتخابات اسفند ماه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در چند روز گذشته و در کمتر از یک سال، شاهد تغییر مجدد رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی و مشهد بودیم که طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود طاهری لاری، به سمت سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و واحد مشهد منصوب شد اما نکته قابل‌تأمل، انتخاب رئیس قبلی این دانشگاه به عنوان مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

حال این سؤال مطرح است که دلیل این تغییرات پیاپی در دانشگاه آزاد مشهد چیست و آیا این دانشگاه تبدیل به پاتوق و سکوی پرشی برای مدیرانی با جهت‌گیری‌های سیاسی خاص شده است؟

,

, ,

علی سلیمی، کارشناس مسائل آموزشی در گفت‌وگو با صبح توس، ضمن انتقاد از تغییرات مداوم مدیریتی در دانشگاه آزاد مشهد اظهار کرد: تغییر مدیریت آموزشی در بلند مدت می‌تواند مفید باشد اما قطعاً تغییر مداوم مدیران آموزشی به ضرر دانشگاه آزاد تمام می‌شود زیرا مدیران برای پیاده‌سازی اهداف و اجرای آن‌ها نیازمند زمان هستند.

,

وی با بیان اینکه اگر مدیران بالادستی در تهران مدیری را از روی شناخت انتخاب کرده‌اند چرا در عرض یک ماه آن را عوض می‌کنند، گفت: انتخاب‌هایی که در مدت زمان کوتاه شاهد تغییراتی در آن هستیم قطعاً انتخاب‌های سیاسی و جناحی است که این امر ضربه جدی به ارتقاء نظام آموزشی می‌زند و فرقی نمی‌کند که در چه دانشگاه یا حتی در آموزش‌وپرورش باشد.

,

سلیمی ادامه داد: با توجه به نگرش سیاسی برخی مدیران بالادستی این تغییرات ایجاد می‌شود و قطعاً این اقدامات باعث ضربه به نظام آموزشی کشور می‌شود، ازاین‌رو و بر اساس سوابق سی ساله بنده در دانشگاه آزاد، پیام نور و آموزش‌وپرورش، مدیران موفق حدود 8 تا 10 سال باید ثابت باشند تا بتوانند طرح و برنامه‌های مد نظر خود را اجرایی کنند.

,

این کارشناس آموزشی با اشاره به اینکه تغییرات مداوم مدیران در دانشگاه آزاد مشهد فضای نامطلوبی را در دانشگاه آزاد و رده‌های میانی و اجرایی آن ایجاد کرده است، تصریح کرد: تغییرات مداوم مدیریتی باعث می‌شود تا سطوح میانی و پایین‌دستی نیز به‌خوبی به وظایف خود عمل نکنند و از مسئولیتی که بر عهده آن‌ها نهاده شده است شانه خالی کنند که این امر باعث می‌شود تا اهداف نظام آموزشی به چالش کشیده شود.

,

دانشگاه آزاد مشهد؛ پارکینگ جناح‌های سیاسی

, دانشگاه آزاد مشهد؛ پارکینگ جناح‌های سیاسی,

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد مشهد همواره به‌عنوان پارکینگ جناح‌های سیاسی مطرح بوده است و متأسفانه با تغییر جناح‌های سیاسی در مدیریت‌های کلان دانشگاه شاهد تغییرات فراوان در این دانشگاه بوده‌ایم و افرادی که در این دانشگاه به‌عنوان مدیران انتخاب می‌شوند سعی در زمینه چینی برای پیشرفت خود و پیروزی حزبشان در انتخابات دارند.

,

سلیمی در خصوص دلیل تغییر مدیر گذشته دانشگاه آزاد مشهد که کمتر از یک سال بر این کرسی تصدی داشت، گفت: احتمالاً مدیران بالایی در دانشگاه آزاد به این نتیجه رسیدند، به دلیل پیش رو بودن انتخابات در اسفند ماه سال جاری، مدیر پیشین نمی‌تواند پیاده کننده خوبی برای سیاست‌های آن‌ها باشد لذا مجبور به تغییر وی شدند.

,

انتخابات در دانشگاه بر اساس شایسته‌سالاری نیست

, انتخابات در دانشگاه بر اساس شایسته‌سالاری نیست,

این کارشناس آموزشی با تأکید بر اینکه انتخابات در دانشگاه بر اساس شایسته‌سالاری نیست، افزود: متأسفانه جناح‌های سیاسی تعیین‌کننده مدیریت دانشگاه آزاد مشهد هستند که این امر قطعاً به نفع سیستم آموزشی کشور و دانشجو نخواهد بود.

,

, ,

در ادامه یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با صبح توس در خصوص تغییرات مداوم در مدیریت این دانشگاه اظهار کرد: متأسفانه طی سه سال گذشته افرادی که در دانشگاه آزاد مشهد به عنوان رئیس واحد انتخاب شده‌اند، کارنامه خوبی به جای نگذاشتند.

,

دانشگاه آزاد مشهد، دبیرستان نیست

, دانشگاه آزاد مشهد، دبیرستان نیست,

وی با بیان اینکه نگاه مدیران بالادستی در دانشگاه آزاد، نگاه جامعی نیست، افزود: مدیران بالادستی دانشگاه آزاد در تهران فکر می‌کنند دانشگاه آزاد مشهد یک دبیرستان بزرگ است و افرادی که منصوب می‌شوند اکثراً مشی محافظه‌کار دارند و به دانشگاه آزاد مشهد به‌عنوان یک سکوی پرش نگاه می‌کنند.

,

جریان فتنه و غرب گرا در دانشگاه آزاد مشهد اجازه روی کار آمدن نیروهای انقلابی را نمی‌دهد

, جریان فتنه و غرب گرا در دانشگاه آزاد مشهد اجازه روی کار آمدن نیروهای انقلابی را نمی‌دهد,

این عضو هیات علمی واحد مشهد ادامه داد: متأسفانه در دانشگاه آزاد مشهد جریان نفاق و فتنه به‌شدت جریان قوی است و این جریان اجازه روی کار آمدن نیروهای انقلابی را نمی‌دهد، به‌عنوان مثال رشته علوم سیاسی و برخی رشته های مهندسی کاملا در دست جریان سکولار و غرب گراست.

,

وی با بیان اینکه متأسفانه طی سه سال گذشته شاهد سازش‌هایی از طرف مسئولان دانشگاه با جریان فتنه در این واحد بودیم، گفت: انتخاب افراد غیر بومی به دلیل اینکه این افراد شناختی از فضای دانشگاه ندارند به نفع دانشگاه نیست لذا مدیر پیشین که یک مدیر پروازی بود به دلیل اینکه سیستم حاکم بر دانشگاه را نمی‌شناخت، نتوانست موفقیت خاصی را به دست آورد. باید گفت که بلافاصله با انتخاب هر مدیر تازه در دانشگاه به سرعت باندهای فعال در دانشگاه آزاد مشهد رئیس واحد را محاصره کرده و اجازه عملکرد مناسب را به او نمی دهند.

,

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد مشهد ادامه داد: انتخاب رئیس واحد و پست های کلیدی در دانشگاه آزاد مشهد اکثراً بر اساس لابی، جناح‌بندی های سیاسی و برخی رفاقت ها و نه معیارهایی چون تعهد و تخصص است لذا زمانی که مدیر پیشین وارد دانشگاه آزاد مشهد شد، عده‌ای بازنشسته را وارد سیستم دانشگاه  کرد که این افراد نیز به دلیل ناآشنا بودن با سیستم نتوانستند اقدام خاصی انجام دهند. جذب تعدادی مشاور با قراردادهای مالی سنگین هم از سوی ایشان نه تنها خروجی خاصی به دنبال نداشت بلکه باعث تشدید بی انگیزگی ها در میان کارمندان و اعضای هیات علمی شد.

,

وی با تأکید بر اینکه مدیر دانشگاه آزاد مشهد باید فردی جوان و کارآمد باشد، تصریح کرد: متأسفانه طی چند سال گذشته افرادی که به‌عنوان مدیر در این دانشگاه انتخاب شدند افرادی پیر بودند که نتوانستد خروجی قابل ملموسی از خود ارائه کنند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: دانشگاه آزاد مشهد حدود ۳۰ هزار دانشجو دارد و اهمیت و پیچیدگی آن به مراتب از دانشگاه فردوسی  نیز بالاتر است و هم‌اکنون با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است. ازاین‌رو دانشگاه آزاد مشهد نیازمند یک خون تازه است تا در بنده دانشگاه دمیده شود.

,
,

وی با بیان اینکه مافیای حاکم بر دانشگاه آزاد مشهد اجازه ورود افراد انقلابی را به هیئت‌های علمی و پست‌های مدیریتی را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون وضعیت مالی واحد در حالت مطلوبی نیست و به‌عنوان مثال تنها در یک پرونده مالی از گذشته دانشگاه آزاد مشهد حدود 8 میلیارد تومان محکوم شد که این عوامل فشار زیادی به بدنه دانشگاه و دانشجویان آورده است.

,

این عضو هیات علمی دانشگاه با ابراز امیدواری از اینکه مدیر جدید دانشگاه آزاد مشهد فردی است از بدنه خود دانشگاه، گفت: امیدواریم با ورود ایشان به عرصه مدیریت شاهد تحولات خوبی در دانشگاه آزاد باشیم و حداقل نیروهای انقلابی بتوانند جذب این دانشگاه شوند.

,

مافیا و جریان فتنه حاکم بر دانشگاه آزاد مشهد کنار زده شود

, مافیا و جریان فتنه حاکم بر دانشگاه آزاد مشهد کنار زده شود,

وی در پایان تأکید کرد: باید جلوی ریخت‌وپاش‌ها در دانشگاه آزاد مشهد گرفته شود و حتی‌الامکان حداقل موضوع ورود و خروج اساتید کنترل شود تا مبالغ هنگفتی بر دانشگاه تحمیل نشود لذا امیدواریم با ورود رئیس جدید دانشگاه آزاد مشهد این مشکلات حل و جریان‌های قدرت و فتنه کنار زده شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه