اخبار داغ

روزهای پر تب و تاب بازار لوازم مدرسه در کردستان؛

لوازم التحریری که هم گران است و هم در تضاد با فرهنگ ایرانی!

لوازم التحریری که هم گران است و هم در تضاد با فرهنگ ایرانی!
اقای ساعدی یکی از فروشندگان لوازم التحریر شهر سنندج که سالهاست به این حرفه مشغول است، می گوید: امسال قدرت خرید مردم در زمینه نوشت افزار، بسیار پایین آمده و برای مردم دغدغه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، کم کم به فصل بازگشایی مدارس نزدیک می شویم فصلی که بازار فروش لوازم التحریر و کیف و کفش داغ می شود. لوازم التحریر پشت ویترین مغازه ها خودنمایی می کنند و مغازه های لوازم التحریر مملو از پدر ومادرانی است که به همراه فرزندان مشغول خرید انواع لوازم التحریر هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

امروزه، تنوع موجود در بازار، انتخاب این وسایل را از سویی آسان و البته از سویی دیگر سخت کرده است. گرانی لوازم التحریر و افزایش قیمت چشمگیر آنها برای اغلب خانواده ها، همه از عوامل و دغدغه خرید لوازم التحریر است.

,

در کنار گرانی، زیبایی و مورد پسند واقع بودن لوازم التحریر و انتخاب صحیح لوازم التحریر مناسب، یکی از جنبه های گوناگونی است که بر انتخاب این وسایل توسط دانش آموزان تاثیر می گذارد زیرا علاقه کودک به استفاده از لوازم التحریر می تواند تا حدودی به افزایش انگیزه او نسبت به یادگیری دروس منجر شود.

,

در ادامه این گزارش چرخی به فروشگاه های نوشت  افزار زدیم و به سراغ یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر رفتم و علت این‌ همه تغییر در ذائقه و تهیه نوع لوازم‌التحریر را جویا شدیم. وی گفت: برای ما نظر مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است و ما نیز خواه‌ ناخواه جنسی را عرضه می کنیم که مشتری پسند باشد و مجبوریم مطابق با مدل های روز پیش رویم.

,

اقای احمدی لابه لای تمام سرشلوغی هایش می گوید مردم توجه خاصی به تنوع وسایل دارند و ساعت‌ها از وقت خود را به خرید و انتخاب وسیله‌های فرزندانشان اختصاص می‌دهند.

,

وی می گوید، دانش آموزان ابتدایی بیشتر رنگ‌های شاد، با طرح‌های افراد مشهور را انتخاب و نوجوانان بیشتر از رنگ‌های تیره و تک‌ رنگ استقبال می‌کنند .

,

در این بین به گفتگو با خانم سعیدی یکی از خریداران لوازم التحریر پرداختیم. وی می گوید، برای خرید دفتر و لوازم التحریر بچه ها آمده ایم محصولات متنوع و رنگارنگی که چشم هر دانش آموزی را در پشت ویترین به خود جلب می کند.

,

نظر خانم سعیدی را راجع به انتخابشان جویا شدیم. وی در پاسخ گفت: بخاطر حمایت از تولید ملی من بیشتر جنس ایرانی را برای فرزندم تهیه می کنم.

,

وی در رابطه با محدود کردن بچه‌ها برای بردن وسایل فانتزی به مدارس معتقد است بسیاری از خانواده‌ها هستند که فرزندان خود را تشویق به خرید لوازم خارجی و فانتزی می کنند. گویا تنوع رنگ ومدل این وسایل نظروالدین را هم به خود جلب کرده است که بهتر این است که با وضع کردن قانون خاصی در این مورد تا حد امکان برای جلوگیری از ترویج فرهنگ بیگانه به خانواده‌ها برای جلوگیری از آوردن این‌گونه وسایل هشدار داده میشود چرا که متأسفانه بیشتر خانواده ها با خرید لوازم التحریر خارجی باعث ترویج فرهنگ غربی و کم رنگ شدن فرهنگ ایرانی هستند و در این بین فقط تعداد کمی از خانواده‌ها در هنگام خرید لوازم‌التحریر این مسئله را مدنظر قرار می‌دهند.

,

قیمت لوازم التحریر گران است

, قیمت لوازم التحریر گران است, قیمت لوازم التحریر گران است,

یکی از دغدغه های خانواده‌ها در این ایام، تهیه مایحتاج یک سال تحصیلی فرزندانشان است در ادامه با اقای  محمدی راجع به گران شدن قیمت خرید لوازم‌التحریر هم صحبت شدیم  وی  میگوید دو فرزند  دارم و  یک کارگر ساده  هستم و با توجه به افزایش قیمت ها، تهیه وسایل مورد نیاز فرزندانم در شروع سال تحصیلی بسیار دشوار است.

,

وی معتقد  است که قیمت لوازم‌التحریرها دیگر مانند گذشته نیست و این باعث نگرانی بسیاری از والدین در تهیه وسایل مورد نیاز فرزندانشان شده است.

,

 اقای ساعدی یکی از فروشندگان لوازم التحریر شهر سنندج که سالهاست به این حرفه مشغول است، می گوید: امسال قدرت خرید مردم در زمینه نوشت افزار، بسیار پایین آمده و برای مردم دغدغه شده است.

,

وی به نگرانی خانواده ها برای تهیه لوازم التحریر و پوشاک مدرسه کودکان خود اشاره کرد و افزود: در این بین به خانواده هایی که دارای چند دانش آموز هستند، فشار بیشتری آمده و ممکن است که کودکانی به دلیل فقر از رفتن به مدرسه باز بمانند.

,

 در ادامه یکی دیگر از فروشندگان لوازم التحریر  با ما هم صحبت می شود و میگوید از آنجا که  ۸۰ درصد لوازم التحریر کشور وابسته به خارج از کشور بوده  افزایش قیمت مواد اولیه سبب بالا رفتن قیمت نهایی می شود.

,

نوشت افزار از نیازهای ضروری  هر دانش‌آموزان است که هر ساله با آغاز سال تحصیلی جدید به مهم ترین دغدغه‌های والدین  تبدیل می شود لذا نقش مسولین در این بین این است که  با توجه به گرانی‌های فعلی بازار، راهکارهایی اتخاذ کنند تا فشار این افزایش قیمت‌ها  به اقشار کم درآمد  جامعه ضربه ای وارد نکند. و این در صورتی است که شاید حمایت از تولیدات داخلی، تهیه محصولات فاخر فرهنگی با در نظر گرفتن مطالبات اقشار مختلف، کاهش بهای تولیدات داخلی، ارتقاء کیفیت آن‌ها، استفاده از نمادهای داخلی و بازگرداندن سادگی به دنیای پرمشغله امروز، راه رهایی از این وضعیت باشد راه رهایی از مشکلی که خیلی سریع آمد اما خیلی سریع از جامعه رخت برنمی‌بندد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه