اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

اظهارنظر برخی از نمایندگان امنیت کشور را به خطر می‌اندازد/ هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشریفاتی است

اظهارنظر برخی از نمایندگان امنیت کشور را به خطر می‌اندازد/ هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشریفاتی است
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که نطق‌ها و اظهارنظرهای برخی از نمایندگان مجلس امنیت کشور را به خطر می‌اندازد، گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشریفاتی بوده و امیدی به کارایی آن نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به اظهارنظرهای اخیر چند تن از نمایندگان مجلس در خصوص خودسوزی یک دختر اظهار داشت: برخی از زمان‌ها نطق‌ها و اظهارنظرهای نمایندگان موجب موج‌سواری رسانه‌های بیگانه و معاند نظام می‌شود که واقعاً جای سؤال دارد.

وی ادامه داد: بارها مجامع به‌اصطلاح بین‌المللی که به دنبال ضربه زدن به‌نظام هستند از این صحبت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند.

آصفری افزود: در برخی زمان‌ها نیز همین نطق‌ها و اظهارنظرها موجب می‌شود که صدمات جبران‌ناپذیری به امنیت کشور وارد شود.

وی با انتقاد از ضعیف بودن نظارت بر رفتار نمایندگان بیان داشت: برخی از نمایندگان اعضای دفتر خودشان را وارد هیئت‌مدیره کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف می‌کنند که نیاز به ورود جدی مسئولان دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی اقدامات نمایندگان نیز سبب سوءاستفاده از بیت‌المال شده است به‌طوری‌که در برخی زمان‌ها خسارت‌ها فراوانی نیز به کشور زده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس به این مسائل ورود پیدا نمی‌کند، گفت: به نظر بنده این هیات تشریفاتی است و تابه‌حال خروجی از این هیات ندیده‌ایم که با یک نماینده برخورد خوبی صورت بگیرد.

آصفری بیان داشت: بعضاً یک تذکری داده‌شده و اخیراً چند روز از حقوق یک نماینده را کم کرده‌اند درحالی‌که این چیزی نیست که مردم از هیات انتظار دارند.

وی افزود: این هیات باید اختیاراتی داشته باشد که از امکان نامزد شدن دوباره نمایندگان جلوگیری کند نه این‌که تنها به یک اظهارنظر و تذکر بسنده کند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: درواقع مشکل اینجا است که هیات توسط خود نمایندگان انتخاب می‌شود و رفاقت اجازه نمی‌دهد اعضای هیات به‌خوبی وظایف خودشان را انجام بدهند.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه