اخبار داغ

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

گنجینه 70 ساله هواشناسی، ضامن توسعه پایدار و فرصتی برای رونق تولید در سیستان و بلوچستان

گنجینه 70 ساله هواشناسی، ضامن توسعه پایدار و فرصتی برای رونق تولید در سیستان و بلوچستان
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گنجینه 70 ساله هواشناسی ضامن توسعه پایدار استان است، گفت: در راستای حمایت از کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی، هواشناسی برخی خدمات ویژه خود را به صورت رایگان در اختیار تعاونی های تولید محور استان قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حیدری در گفت وگو با عصرهامون، گفت: 70 سال قبل، یکی از قدیمی ترین ایستگاه های هواشناسی کشور در زاهدان تأسیس شد و این شهر امروز به گنجینه آماری دسترسی دارد که ضامن توسعه پایدار آن است. آماری که حیف است در مسیر توسعه از آن استفاده نشود.

وی با بیان اینکه اطلاعات هواشناسی پایه ای ترین و اصلی ترین ساختار تشکیل دهنده توسعه پایدار است، تصریح کرد: در این مسیر هرچه به داده های بیشتر و طولانی تری دسترسی داشته باشیم، موفق تر عمل خواهیم کرد.

وی افزود: ارزیابی ها و راستی آزمایی ها نشان می دهد که دقت پیش بینی های کوتاه مدت هواشناسی بیش از 95 درصد و پیش بینی های بلند مدت بین 60 تا 70 درصد است.

حیدری در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در نام گذاری امسال به عنوان سال رونق تولید، اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت تعاونی ها در شکوفایی تولید و رونق آن، برخی خدمات ویژه هواشناسی استان مانند ارسال پیامکی هشدارهای جوی، ارائه اطلاعات آماری برای طرح های توسعه ای و ایجاد تعاونی های جدید تولیدی و... به صورت رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعاونی ها یک ظرفیت خوب برای تولید و اشتغال هستند که می توان از آن در شکوفایی اقتصاد و اشتغال بهره برداری کرد، اظهار کرد: بخشی از تعاونی ها به کار کشاورزی و دامی و تولید محصولات استراتژیک مشغول هستند که ارتباط زیادی با هواشناسی دارند. این طیف با دسترسی به اطلاعات هواشناسی هم می توانند راندمان تولید خود را افزایش دهند و هم در کاهش آثار مخرب برخی پدیده های هواشناسی از آن بهره ببرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه