اخبار داغ

مدیر شعب بانک مسکن مازندران اعلام کرد

پرداخت بیش از 72 میلیارد ریال تسهیلات به سیل‌زدگان مازندران

پرداخت بیش از 72 میلیارد ریال تسهیلات به سیل‌زدگان مازندران
مدیر شعب بانک مسکن مازندران از پرداخت 72 میلیارد و 280 میلیون ریال در سه بخش احداث واحدهای مسکونی، تعمیرات واحدهای خسارت‌دیده و معیشتی به سیل‌زدگان استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مصطفی تقوی بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه همزمان با هفته بانکداری با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران در انتقال اطلاع‌رسانی درست و به موقع به مردم و جامعه اظهار کرد: خبرنگاران به رسالت خطیر خود در عرصه اطلاع‌رسانی با انتقاد سازنده در جهت نهادینه شدن حقوق شهروندی و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند.

وی هفته‌ی بانکداری اسلامی را فرصت مغتنمی برای ارج نهادن بر تلاش‌های مجموعه پولی و بانکی کشور دانست و اظهار داشت: اگر مجموعه‌ی بانکداری کشور بخواهد در عرصه‌ی اقتصادی چهره‌ای شایسته از یک نظام مقتدر و خدمت‌گزار را به نمایش بگذارد باید خدمت بی‌منت را در سرلوحه‌ی فعالیت خود قرار دهد.

مدیر شعب بانک مسکن مازندران افزود: بانک مسکن به‌عنوان یک بانک تخصصی سهم بالایی در پرداخت تسهیلات به مردم شریف استان مازندران در تأمین یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های جامعه یعنی مسکن و سرپناه دارد و با بسیج تمامی امکانات خود سعی بر آن داشته تا خدماتی مطلوب و گسترده را در جای‌جای استان به مشتریان خود ارائه دهد.

این مسئول در این نشست با اشاره به جایگاه و نقش خبرنگاران در سخنانی گفت: خبرنگاران مسئولیت خطیر کشف حقایق در جامعه را بر عهده‌دارند و می‌توانند بابیان نقد منصفانه، دوشادوش مسئولین در راستای مرتفع نمودن مشکلات نقش بسزایی ایفا نموده وبه‌عنوان مشاوری امین با انعکاس منصفانه‌ی مشکلات به مدیران ،آنان را در ارائه خدمات هرچه بهتر خدمات یاری نمایند.

تقوی با بیان اینکه بخش مسکن یکی از فعال‌ترین بخش‌های کشور محسوب شده که نقش تعیین‌کننده‌ای در تولید و اشتغال دارد افزود: بیش از 300 شغل، حرفه و صنف که جامعه‌ی آماری بزرگی را تشکیل می‌دهند وابسته به بخش مسکن بوده و شکوفایی این حوزه می‌تواند زمینه‌ساز افزایش اشتغال پایدار در جامعه شود.

وی در تشریح سیاست‌های اعتباری بانک مسکن در سال جاری گفت: ازآنجایی‌که در بازار مسکن دو بخش عرضه و تقاضا وجود دارد ازاین‌رو در سیاست‌های ابلاغی علاوه بر فعال نمودن بخش عرضه، اقداماتی در راستای تحریک بخش تقاضا در دستور کار این بانک قرارگرفته است که در بخش تقویت بازار عرضه، بانک مسکن اقدام به افزایش مبلغ تسهیلات خود نموده و تسهیلات این بخش را در شهرهای بزرگ به مرز 130 الی 160 میلیون تومان رسانده است.

مدیر شعب بانک مسکن مازندران ادامه داد: یکی دیگر از دغدغه‌های متقاضیان واحدهای کیفیت پایین واحدهای ساخته‌شده توسط سازندگان است که در این راستا بانک مسکن در سیاست اعتباری سال جاری در پرداخت تسهیلات به افرادی که صلاحیت فنی و حرفه‌ای در حوزه‌ی ساخت مسکن دارند نسبت به سنتی سازها تفاوت فاحشی قائل شده است.

این مسئول با اشاره به وقوع سیل در روزهای پایانی سال گذشته و فروردین‌ماه سال جاری در استان گفت: بانک مسکن مازندران در بخش خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان و خسارت دیدگان این حادثه غیرمترقبه به‌عنوان یکی از بانک‌های پیش رو در استان به نقش‌آفرینی پرداخت و با هماهنگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانست تعداد 6 هزار و 300 فقره کمک بلاعوض به مبلغ 180 میلیارد ریال را به خسارت دیدگان این بخش پرداخت کند.

تقوی ادامه داد: پرداخت تسهیلات تعمیرات نوسازی و معیشتی از دیگر تکالیف بانک مسکن در این ایام بود که توانستیم در این بخش نیز جزو بانک‌های پیشگام در عرصه‌ی خدمت به سیل‌زدگان باشیم و در بخش احداث واحدهای مسکونی مبلغ 2 میلیارد و 550 میلیون ریال ، در بخش تعمیرات واحدهای خسارت‌دیده از سیل مبلغ 51 میلیارد و 530 میلیون ریال و در بخش معیشتی نیز مبلغ 18 میلیارد و 200 میلیون ریال به افراد واجد شرایط و معرفی‌شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه رتبه نخست فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر را در بین استانهایی که بیش از 100 هزار واحد طرح مهر داشته به مدیریت مازندران اختصاص دارد افزود: از مجموع 105 هزار واحد پروژه‌ی مسکن مهر در مازندران 99 هزار واحد به فروش اقساطی شده و در حال تعیین و تکلیف واحدهای باقی‌مانده هستیم تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن پرونده‌ی پروژه‌ی مسکن مهر را به اتمام برسانیم

مدیر شعب بانک مسکن مازندران بابیان این‌که بانک مسکن به‌عنوان تنها بانک عامل در خصوص احیا بافت فرسوده و ناکارآمد شهری می‌باشد افزود: در سال گذشته بالغ بر هزار فقره تسهیلات به واحدهای مسکونی در این بخش پرداخت‌شده است و در 5 ماهه‌ی نخست سال جاری نیز توانستیم به 146 واحد تسهیلات احیا بافت فرسوده شهری پرداخت کنیم.

این مسئول ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال جاری بالغ بر607 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به مبلغ 194 میلیارد ریال به متقاضیان این بخش پرداخت شد.

تقوی در بحث پرداخت تسهیلات روستایی افزود: سال گذشته به473 واحد مسکونی روستایی تسهیلاتی به ارزش 116 میلیارد ریال پرداخت شده و همچنین در 5 ماهه‌ نخست سال جاری نیز 158 واحد مسکونی بااعتباری بالغ‌بر 60 میلیارد ریال از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه موضوع وصول مطالبات معوق بانکی در راستای بازگشت منابع مالی به چرخه‌ی فعالیت‌های بانکی یکی از اولویت‌های اصلی بوده افزود:در راستای بند "ل" تبصره 16 قانون بودجه سال 1398(تنفیذ ماده 2 تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال 1395)مشتریانی که قبل از سال 1395 از تسهیلات اعطایی یارانه ای مورد حمایت دولت تا سقف یک میلیارد ریال و سایر تسهیلات تا سقف 500 میلیون ریال استفاده نموده و در باز پرداخت آن دچار مشکل گردیده اند، برابر ضوابط اعلامی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،در صورت پرداخت یکجا و نقدی باقیمانده اصل تسهیلات،از بخشش سود و جرایم دیرکرد بهره مند می شوند.

مدیر شعب بانک مسکن مازندران با بیان اینکه در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، طرح کاهش مطالبات غیر جاری با عنوان میثاق در شبکه بانک مسکن به اجرا درآمده است افزود:بانک مسکن در طرح میثاق سعی در مساعدت به مشتریان دارای مطالبات غیر جاری نموده است به‌طوری‌که جریمه دیرکرد پرداخت اقساط تسهیلات بخشوده می‌شود.

تقوی گفت: این طرح از ابتدای شهریورماه سال جاری به شعب بانک ابلاغ گردید که شامل مشوق‌هایی ازجمله، بخشودگی صد درصد خالص جرائم تسهیلات به نسبت واریزی نقدی، بخشودگی صد درصد خالص جرائم تسهیلات مشارکت مدنی بخش مسکن هم‌زمان با تقسیط مطالبات، تسهیل در ضوابط فروش تدریجی (اقساطی) در صورت تعیین تکلیف مطالبات غیر جاری تسهیلات مشارکت مدنی، تغییر نام مدیون یا به‌عبارت‌دیگر امکان انتقال مانده تسهیلات بدون واریز درصدی از مانده بدهی به خریدار جدید، سهولت در تعیین تکلیف مطالبات ناشی از تسهیلات مضاربه و اموال سرمایه‌ای، تمدید قرارداد‌های مشارکت مدنی مربوط به شهر‌های آسیب‌دیده سیل‌های اخیراست.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه