اخبار داغ

معاون فرهنگی سپاه پاسداران عنوان کرد

امیدآفرینی؛ مهمترین سر فصل بیانیه گام دوم/ ریشه آسیب‌های اجتماعی در بی توجهی به شعارهای انقلاب است

امیدآفرینی؛ مهمترین سر فصل بیانیه گام دوم/ ریشه آسیب‌های اجتماعی در بی توجهی به شعارهای انقلاب است
معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه "گفتمان مقاومت" کلیدی‌ترین بحث در مقابل سازش است گفت: ریشه آسیب‌های اجتماعی کشور بی توجهی به شعارهای انقلاب اسلامی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال وعزت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک،  سردار حسین نجات ظهر امروز در نشست استانی تبیین و گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب فراتر از یک بیانیه و به عنوان منشور انقلاب اسلامی در آغاز دهه پنجم انقلاب است که در آن فراز و فرودهای مسیر انقلاب توسط مقام معظم رهبری بیان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک، ,

وی افزود: در این بیانیه بنیان‎هایی که منشور بر آن استوار است و اینکه در چه نقطه ای از انقلاب هستیم و مسیر پیش رو، فرصت ها و تهدیدها بیان شده است؛ مقام معظم رهبری روش‌ها و رهنمودهای کافی را برای خوب طی شدن مسیر ارائه‌ داده اند.

,

معاون فرهنگی سپاه پاسداران عنوان کرد: از جمله اهمیت های این بیانیه این است که کسی آن را بیان کرده است که بعد از امام عالی ترین شخصیتی است که محکم در مقابل استکبار ایستاده و بر اصول استوار و بر آرمان‌ها پافشاری دارد و دائما متکی به خدا است.

,

وی بیان کرد: ژرف اندیشی و اهمیت دادن بر پیشرفت علمی از ویژگی های ایشان است و بیانیه توسط رهبری در مقطعی بیان شد که ضرورت داشت به طوری که  در نخستین روزهای چهل سالگی دوم انقلاب مطرح شد.

,

سردار نجات تصریح کرد: نسل جوان نباید از بیانیه گام دوم انقلاب به سادگی عبور کنند و لازم است این بیانیه را مطالعه کنند. باید با جوانان گفتمان داشت به طوری که این گفتمان مطالبه همه نخبگان از حکومت ها و دولت ها شود و به صورت گفتار باقی نماند.

,

وی خاطرنشان کرد: مهمترین سر فصل در بیانیه گام دوم انقلاب، امید آفرینی است که مقام معظم رهبری می فرمایند نخستین و ریشه‌ای ترین تکلیف شما جوانان باید پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی باشد ودر خود و دیگران پرورش دهیم و ترس و ناامیدی را دور کنیم.

,

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: نکته دیگر گفتمان مقاومت بوده که کلیدی ترین بحث در مقابل سازش است، امسال سه فصل از بیانیه شامل امید آفرینی و گفتمان مقاومت،عدالت ومبارزه با فساد و اقتصاد مقاومتی و بقیه سر فصلها در سال آینده بررسی می‌شود.

,

وی اظهار داشت: تمام تولیدات ما باید به سمت امید آفرینی باشد و انقلاب را دریابیم که با انقلاب دوقطب شرق و غرب به دوقطب اسلام و استکبار تبدیل شد؛ عظمت راه طی شده را باید برای مردم بازگو کرد به طوری که انقلاب ما بدون الگوبرداری از صفر شروع کرده و رژیم ننگین استبدادی را به مردم سالاری تبدیل کرد و با ترکیب جمهوریت و اسلامیت درخشید ودرمقابل جدی ترین تهدیدها امنیت خود را تضمین کرد به طوری که امروز امن ترین منطقه هستیم.

,

سردار نجات افزود: ما در یک مسیر سربالایی قرار داریم و با وجود تهدیدات فراوان و تحریم، در نرخ رشد سوادآموزی رتبه اول را داریم؛ نرخ رشد علمی ما ۱۱ برابر متوسط رشدعلمی دنیاست و در رده علمی ۱۶ام جهان هستیم که نشان دهنده سرعت دویدن ما با وجود مشکلات و تحریم ها و مقاومت است.

,

وی عنوان کرد: بر اساس چهار عامل قدرت سیاسی، ایجاد اتحاد در دنیا، قدرت موشکی و قدرت دفاعی کشورها تقسیم بندی می‌شوند که ایران قدرت هفتم است، بینش سیاسی و مشارکت مردمی در همه امور در این ۴۰ سال بعد از انقلاب به اوج رسیده است و استقلال خود را فدای مشکلات نکرده ایم وایستاده ایم وبه آرمان‌های خود خیانت نمی‌کنیم.

,

معاون فرهنگی سپاه پاسداران بیان کرد: محصول ۴۰ سال راهی که طی کرده ایم ملتی مستقل و آزاد، مقتدر و با عزت، انگیزه جهادی در بین جوانان، پیشرفته در علم و مطمئن و امیدوار و دارای تأثیر فراوان در منطقه است. ما سختی ها را گذرانده ایم و مسیر پیش رو نیز به سختی گذشته نیست.

,

وی تصریح کرد: به مرحله خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی رسیده ایم و با میدان دادن به نسل جوان می‌توان با همت و هوشیاری ۴۰ سال دوم را شروع کرد؛ در بیانیه آمده است که مهمترین ظرفیت‌های جمهوری اسلامی جوانان مومن و تحصیل کرده و انقلابی هستند که می‌توانند پیشرفت جامعه فراهم کنند.

,

سردار نجات خاطرنشان کرد: ریشه آسیب‌های اجتماعی کشور بی توجهی به شعارهای انقلاب اسلامی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال وعزت است که باید در مقابل ابر قدرت‌ها عزت خود را حفظ کرده و آن را زیر قطع نامه های ننگین ندهیم.

,

وی گفت: در بیانیه مهمترین تهدید انقلاب را ابزارهای رسانه ای پیشرفته و فراگیر ذکر کرده که امکان خطرناکی را در اختیار کانون ضد معنویت و اخلاق نهاده به طوری که واقعیت ها را کاملا بالعکس می‌کنند و با دروغ ایجاد ناامیدی می‌کند.

,

معاون فرهنگی سپاه پاسداران اظهار داشت: از مهمترین اصول راهبردی پیشرفت انقلاب دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی با اصول غیر قابل خدشه پذیر چون عدالت و مبارزه با فساد است و با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی می‌توانیم پیروز شویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه