اخبار داغ

در نشست شورای برنامه ریزی با حضور معاون رئیس جمهور مطرح شد؛

تصویب سند ارتقای وضعیت زنان/افزایش سهم زنان در پست های مدیریتی/برخی استان‌ها در رابطه با موضوع کودک‌همسری جلودار هستند

تصویب سند ارتقای وضعیت زنان/افزایش سهم زنان در پست های مدیریتی/برخی استان‌ها در رابطه با موضوع کودک‌همسری جلودار هستند
عصر امروز نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون ریاست جمهوری در امور زنان، استاندار، معاونان و مدیران استانی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ عصر امروز نشست شورای برنامه ریزی استان با حضور معاون ریاست جمهوری در امور زنان، استاندار، معاونان و مدیران استانی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,
در این نشست مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آینده نزدیک شاهد سهم بیشتر زنان از پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم بود و سهم بانوان کهگیلویه و بویراحمد از پست‌های مدیریتی افزایش می‌یابد.
,
 
,
 
,
 نادیا صداقت عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این استان حدود 713 هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند.
,
 
,
 
,
وی با اشاره به اینکه 500 تا 700 زن نخبه در این استان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، افزود: در آینده نزدیک شاهد سهم بیشتر زنان از پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم بود.
,
 
,
 
,
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در رابطه با موضوع کودک‌همسری در استان، گفت: متاسفانه در کشور ما یک اتفاق جزئی که رخ می‌دهد چنان پررنگ می‌شود که بی‌انصافی به حریم مردم به ویژه بانوان است.
,
 
,
 
,
 
,
صداقت عنوان کرد: برخی استان‌ها در رابطه با موضوع کودک‌همسری جلودار هستند و استان کهگیلویه و بویراحمد شاید در رتبه‌های آخر باشد اما بولد رسانه‌ای آن گوش فلک را کر می‌کند.
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: در پی اهداف ترسیم شده از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، اقداماتی در زمینه تدوین سند توسعه و به‌کارگیری زنان در پست‌های ‌مدیریتی انجام شده است.
,
 
,
 
,
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: واحد امور بانوان این استان همچنین در زمینه گسترش پارک‌های بانوان، تشکیل ستاد و کمیته‌های آسیب‌شناسی، فراهم کردن بستر نخبه‌پروری و نخبه‌سازی و فرصت‌سازی و استفاده از فرصت‌ها تلاش می‌کند.
,
 
,

صداقت با بیان اینکه همه این اقدامات با استفاده از توان ادارات و ظرفیت جامعه و با محوریت زنان انجام می‌شود، خواستار پیگیری ردیف اعتباری برای دفاتر امور بانوان استان‌ها شد. 

,

 

,

 

,
 
,
در ادامه برنامه مدیرکل آموزش و پروش  استان گفت: در دفاع از سند توسعه ارتقای زنان در دفاع از آن موضوعاتی را بیان میکنم، جامعه انسانی از دو جنس تشکیل شده و اگر نقش زنان به عنوان نیمی از جمعیت جوامع انسانی در نظر بگیریم، امروز جایگاه زن در بحث توسعه مطرح بوده، و مادران به حاملان فرهنگ و آداب و رسوم مطح هستند، در دین اسلام حق مالکیت، انتخاب، ازدواج به زنان داده شده است و اعتقاد بنده این است که این سند می تواند سبب ارتقای وضعیت زنان استان بوده  و امید می رود در راستای این سند پیشرفت های در بخش زنان استان داشته باشیم.
,
 
,
 
,
 
,
در ادامه فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: در رابطه با حوزه زنان باید اشاره کنم اتفاقات خوبی در استان رقم خورده است زیرا ی محدودیت منابع  در این حوزه زنان وجود نداشته  و  زنان در بخش  کار آفرینی مشغول هستند.
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرهای بزرگ یک‌معضل بوده و از طرفی تاب آوری زنان در حال حاضر کم شده‌است.
,
 
,
 
,
استاندار استان در ادامه مراسم گفت: مهمان امروز دارای یک شخصیت  و از خانواده انقلابی که در همه صحنه ها با ویژگی های زن مسلمان و زینبی در جامعه حضور فعال داشته است.
,
 
,
 
,
حسین کلانتری افزود: معمولا مدیران وقتی به استان ها سفر میکنند و  وقتی خبرها خوب داشته باشد تداوم خواهد داشت در استان ما بین۳۱ استان کشور اگر قرار است یک قرار داد ببندم در‌حوزه زنان سند ارتقای توسعه زنان را امضاء خواهم کرد.
,
 
,
 
,
وی بیان‌کرد: با تمام وجود به نمایندگی، از تعهد و دلسوزی خانم ابتکار که در حوزه زنان حضور پیدا کرده و پیگیر هستید تشکر میکنم.
,
 
,
 
,
کلانتری گفت: امروز یک اتفاق مهم افتاده و آن هم حمایت از سند توسعه ارتقای زنان است، در  سند توسعه زنان استان باید از توان هیئت علمی دانشگاه استفاده کرد زیرا در ارزیابی های بین ۵۰۰ دانشگاه جهان ۴۰ دانشگاه انتخاب شده و در بین ۴۰ دانشگاه استان ما رتبه دوم دارد که نشان از ظرفیت عظیم دانشگاه برای ورود در حوزه زنان است.
,
 
,
 
,
وی بیان کرد: اگر شما مدیران صاحب رای به این سند رای نداده بودید بنده پیش رئیس خودم شرمنده بودم و این نشان از آگاهی شما دارد، از طرفی باید این سند اجرا شده و در یک‌مطالعه جدید باید به یک‌نقطه خودکفایی رسیده  و از امروز به بعد هدف اصلی مداخله و تغییر در حوزه زنان را در برنامه داریم.
,
 
,
 
,
کلانتری ادامه داد: دوران گذار در بخش های مختلف چالش های خود را داشته و مختص یک استان نبوده و متخصصان باید با کمترین هزینه از این چالش عبور کنند و باید وظایف دستگاه در این بخش فعال بوده که نهایتا با ارزیابی انجام گرفته نقش و سهم هر دستگاه مشخص خواهد شد.
,
 
,
 
,
وی بیان کرد؛ بنابر شرایطی استفاده و ظرفیت زنان با تاخیر انجام شده اما خانم ابتکار بدانید بر اساس یک‌باور منطقی به تقویت حوزه بانوان تحصیلکرده در عرصه های مدیریتی و اقتصادی همت خواهیم گماشت.
,
 
,
 
,
کلانتری گفت: در ابتدای برنامه ها با حضورم در استان بیان‌کردم که باید از ظرفیت بانوان  در عرصه های مدیریتی استفاده شود و این موضوع تعارف نبود زیرا یک برنامه است و ان را ادامه خواهیم داد در این مورد مدیران که بیش از یک‌معاون دارند خود مختار هستد اما مدیران بیش از یک معاون می توانند از ظرفیت بانوان استفاده کرده که به نوعی ملاک های ارزیابی ما در حوزه زنان است.
,
 
,
 
,
استاندار با اشاره به وضعیت استان و ظرفیت های آن گفت: استان ۷۱۳ هزار جمعیت دارد که بیش از ۲۰ درصد تولید نفت خام در استان است و حدود ۶ درصد جنگل استان، ۶ درصد منابع ابی، در بخش گیاهان دارویی و گردشگری شرایط ممتازی را دارد که با تمام وجود امید دارم که در جایگاه واقعی خودش قرار گیرد این استان در رده اول شهادت طلبی قرار داشته و  و روستای  با غچه جلیل تعداد بسیار زیادی شهید و کارنامه مبارزه با پهلوی را دارد.
,
 
,
 
,
 
,
در ادامه برنامه معاونت ریاست جمهوری در این جلسه با تسلیت ایام محرم، گفت: امام حسین (ع) فرمودند: برای امر به معروف و نهی از منکر قیام‌کردم و انشاءالله این‌بیان ارزشمند سرلوحه کار ما باشد.
,
 
,
معصومه ابتکار گفت: از زحمات و تلاش های مدیران و همراهان خصوصا آقای کلانتری و خانم صداقت تقدیر و تشکر میکنم، یقین دارم با وجود همه شرایط سخت از جهت تحریم های ظالمانه با استفاده از ظرفیت های درون زا و سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین ظرفیت این استان مانند محیط زیست که با ظرفیت های طبیعی و جاذبه های فراوان و دارای ابعاد فرا ملی است، و البته سرمایه انسانی می توان شاهد رشد و تغییر در استان بود.
,
 
,
 
,
وی افزود: انتصاب مدیران زن یک رویکرد خوب بوده که متناسب با بخشنامه دولت که ۳۰ درصد از زنان در منصب ها باشند، و استانداران بتوانند از ظرفیت زنان استفاده کنند و یک ظرفیت جدید را برای زنان قرار داده که سبب بازگشایی افق های جدید در حوزه زنان  خواهد شد.
,
 
,
 
,
وی بیان کرد: یک تیم تخصصی برای ارتقای وضعیت زنان استان پیش بینی شده که برای اولین بار با نگاه برنامه ریزی در حوزه زنان به صورت فرابخشی و مبتنی بر  شرایط مکانی و زمانی هر استان با تکیه بر ظرفیت خود استان شکل گرفته و این استان یازدهمین استان بوده که سند ارتقای وضعیت زنان تصویب شده است.
,
 
,
 
,
ابتکار گفت: در زاویه دید عدالت، عدالت اجتماعی، عدالت جنسیتی، مطرح بوده که از دید برنامه نویس دلایل قومیتی، تاریخی، خرده فرهنگ ها و سایر شاخص ها مطرح بوده و  زنان کماکان در بعضی از زمینه ها دچار عقب افتادگی هستند در استان شما کودک همسری کاهش پیدا کرده است و مبتنی بر قانون باید کودکان بازمانده از تحصیل وجود نداشته باشد که در این حوزه دختران سه الی ۴ برابر پسران بی سواد هستند.
,
 
,
 
,
وی در ادامه بیان کرد: در زمینه ورزش دختران ایرانی خیلی پیشرفت کرده یعنی  در ورزش قهرمانی و همگانی اما در توزیع فضاهای ورزشی که دختران  بتوانند ورزش کنند باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
,
 
,
 
,
ابتکار گفت: در حوزه انتصابات ۳۶ درصد انتصابات مدیران زن رشد داشته‌ایم و ۱۳ و هفت دهم درصد در سال ۹۶ و الان ۱۸ و شش دهم درصد بوده و شاهد رشد بوده ایم و موضوع همه جانبه محسوب شده  و یک مسئله فرابخشی بوده و مربوط به خانم صداقت نیست که تمام ادارات و مدیران باید در این سند همراهی داشته باشند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه