اخبار داغ

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان خبر داد؛

برگزاری همایش امنیت و عدالت پایدار در جنوب استان کرمان

برگزاری همایش امنیت و عدالت پایدار در جنوب استان کرمان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از برگزاری همایش امنیت و عدالت پایدار در جنوب استان کرمان با حضور مسئولان کشوری و استانی در روز پنجشنبه ۲۸شهریور ماه در عنبرآباد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محمدباقر اسلامی معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان اظهار داشت: سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان در راستای اجرای مفاد میثاق نامه عدالت و امنیت با رویکرد کنترل و کاهش جرائم خشن و آسیب های اجتماعی مرتبط با خشونت درشهرستان عنبرآباد برگزار می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت: دین باوری و حاکمیت ارزش های دینی در جامعه و کاهش کجروی، ناهنجاری و جرائم مستلزم بازتعریف نقش نهادهای مذهبی و مردمی است.

,

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان افزود: بدون تردید اقداماتِ علما، مبلغین مذهبی و معتمدین، متنفذین و سران طوایف می تواند با توجه به نقش و جایگاه ویژه ای که این افراد در طایفه و منطقه خویش دارند، با احیای آیین های بومی و دینی از جمله کدخدامنشی و حل مشکلات با ریش سفیدی در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

,

اسلامی عنوان کرد: به منظور اقدام در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی به ویژه خشونت، دادگستری استان طی چند سال اخیر برنامه ها و اقداماتی از جمله برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها، برگزاری گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان، انعقاد میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار با امضای مسئولین ارشد استان و ائمه جمعه و سران طوایف جنوب و شرق استان، برگزاری نشست هم اندیشی فرمانداران و بخشداران جنوب و شرق استان و … طراحی و اجرا نموده است.

,

وی در تشریح عملکرد اقدامات پیشگیرانه در جنوب و شرق استان کرمان بیان داشت: آمار ها بیانگر این واقعیت است که آمار قتل در جنوب استان کرمان ۱۸ درصد کاهش یافته است.

,

معاون منابع انسانی دادگستری کل استان کرمان از کاهش ۱۷ درصدی آمارقتل در شرق استان در ۴ ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش ۵۶ درصدی آمار قتل در جنوب استان در ۴ ماهه سال جاری نسبت به سال ۹۶، جمع آوری تعداد ۶۹۱ سلاح غیر مجاز و دستگیری تعداد ۱۶۰۰ محکوم متواری از زمان اجرای این طرح تاکنون) خبر داد.

,

اسلامی افزود: نظر به اهمیت و تأثیر گذاری این موضوع مهم نیازمند استمرار آن و البته پیگیری به جد می باشد، به همین منظور سومین گردهمایی علما و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان برگزار می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه