اخبار داغ

در واکنش به خبر وزارت خارجه آمریکا؛

ایالات متحده آمریکا؛ غیرعادی‌ترین رژیم حاکم در جهان/ بدهکاری‌هایی که تأسیس پایگاه‌های نظامی در سراسر دنیا روی دست آمریکا گذاشت

ایالات متحده آمریکا؛ غیرعادی‌ترین رژیم حاکم در جهان/ بدهکاری‌هایی که تأسیس پایگاه‌های نظامی در سراسر دنیا روی دست آمریکا گذاشت
صفحه فارسی وزارت خارجه آمریکا در فیسبوک با انتشار تصویری از نقشه کشورهای جهان و استناد به یک مساله آن را نمونه‌ای از غیرعادی بودن کشور ایران و نظام حاکم بر آن دانسته است، در حالی‌که با همین نقشه می‌توان به نمونه‌های زیادی از غیرعادی بودن رژیم ایالات متحده آمریکا رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس اخیرا صفحه فارسی وزارت خارجه آمریکا در فیسبوک تصویری را منتشر کرده است و ذیل آن از مردم خواسته است نظرات خود را اعلام کنند؛ در این نقشه کشور ایران با رنگ قرمز مشخص شده است و دلیل آن عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها اعلام کرده و سایر کشورها را به رنگ سبز نمایش داده است و نوشته است "جایی که زنان می توانند برای تماشای مسابقات ورزشی وارد استادیوم شوند."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, ,

این رسانه با استناد به این مساله آن را نمونه ای از غیرعادی بودن کشور ایران و نظام حاکم بر آن دانسته است، این در حالی است با همین نقشه می توان به نمونه های زیادی از غیرعادی بودن رژیم ایالات متحده امریکا رسید.

,

 

,
, ,

850 پایگاه نظامی آمریکا در 5 قاره جهان

, 850 پایگاه نظامی آمریکا در 5 قاره جهان, 850 پایگاه نظامی آمریکا در 5 قاره جهان, 850 پایگاه نظامی آمریکا در 5 قاره جهان,

کشورهای سبز به معنای داشتن پایگاه های نظامی در سایر کشورهاست که همان مفهوم اشغال نظامی جهان را دارد و کشورهای قرمز نداشتن پایگاه های نظامی در سراسر جهان را نشان می دهد.

, کشورهای سبز به معنای داشتن پایگاه های نظامی در سایر کشورهاست که همان مفهوم اشغال نظامی جهان را دارد و کشورهای قرمز نداشتن پایگاه های نظامی در سراسر جهان را نشان می دهد.,

به گزارش وزارت دفاع آمریکا که تحت عنوان Base Structure Report در سال ۲۰۰۷ منتشر شده‌است: آمریکا در ۳۹ کشور پایگاه بزرگ نظامی و در ۱۴۰ کشور ایستگاه‌های نظامی دارد.

,

آمریکا به استثنای خاک خود در پنج قاره جهان جمعاً ۸۵۰ پایگاه نظامی دارد، این کشور در خاک خود نیز بطور رسمی ۵۳۰۰ پایگاه نظامی دارد. برابر گزارش مرکز پژوهش‌های بین‌المللی کندی، آمریکا در حال حاضر ۷۰۰ تا ۸۰۰ پایگاه زمینی، دریایی، هوایی و جاسوسی در خارج از آمریکا دارد. بطور مشخص ۷۳۷ پایگاه در ۱۳۰ کشور خارجی قرار دارند که تعدادی از آنها اردوگاه‌های موقت هستند. تعداد مراکز و پادگانهای ارتش آمریکا در خاک آن کشور به ۶۰۰۰ می‌رسد.

حمله نظامی به سایر کشورها

,
,
, حمله نظامی به سایر کشورها, حمله نظامی به سایر کشورها, حمله نظامی به سایر کشورها, حمله نظامی به سایر کشورها,

برخی از عمده‌ترین عملیات‌های برون‌مرزی ارتش ایالات متحده آمریکا در دیگر کشورها در نیم قرن گذشته:

, ارتش ایالات متحده آمریکا,

 

,


 

, ,
,

6185 کلاهک هسته‌ای در آمریکا

, 6185 کلاهک هسته‌ای در آمریکا, 6185 کلاهک هسته‌ای در آمریکا, 6185 کلاهک هسته‌ای در آمریکا,

به نوشته نشریه اینترنتی «دیفنس بلاگ»، گزارش «بولتن علوم اتمی» نشان می‌دهد وزارت دفاع آمریکا چیزی حدود 6185 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد که 2385 کلاهک قرار است امحاء شود و 2050 کلاهک نیز در انبارها نگهداری می‌شود. این میزان طی یک سال گذشته بدون تغییر مانده است.

, به نوشته نشریه اینترنتی «دیفنس بلاگ»، گزارش «بولتن علوم اتمی» نشان می‌دهد وزارت دفاع آمریکا چیزی حدود 6185 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد که 2385 کلاهک قرار است امحاء شود و 2050 کلاهک نیز در انبارها نگهداری می‌شود. این میزان طی یک سال گذشته بدون تغییر مانده است., .,
انتشار این گزارش تحقیقاتی نشان می‌دهد که ارتش آمریکا، حدود 150 کلاهک هسته‌ای در اروپا مستقر کرده است.
,

مشکلات اقتصادی

, مشکلات اقتصادی, مشکلات اقتصادی, مشکلات اقتصادی,

به گزارش اسپوتنیک، نرخ رشد بدهی دولتی آمریکا در دوران حکومت دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده رکورد و بی سابقه بوده و طی دو سال اول ریاست جمهوری وی به سالانه یک تریلیون دلار رسیده است. اقتصاد دانان امریکایی خاطرنشان می سازند که این روند سرعت پیدا خواهد کرد چون مخارج دولتی به هیچ شکلی کنترل نمی شود.

, به گزارش اسپوتنیک، نرخ رشد بدهی دولتی آمریکا در دوران حکومت دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده رکورد و بی سابقه بوده و طی دو سال اول ریاست جمهوری وی به سالانه یک تریلیون دلار رسیده است. اقتصاد دانان امریکایی خاطرنشان می سازند که این روند سرعت پیدا خواهد کرد چون مخارج دولتی به هیچ شکلی کنترل نمی شود.,
بر اساس اعلام وزارت خزانه داری امریکا، کسری بودجه دولت این کشور در سال مالی 2018 به 779 میلیارد دلار رسید. کسری بودجه دولت امریکا در سال مالی 2017، 666 میلیارد دلار بود.
,
دفتر بودجه کنگره امریکا اخیراً اعلام کرد، افزایش کسری بودجه این کشور در نتیجه سیاست های مالی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا بوده است.
,
انتظار می‌رود کسری بودجه دولت امریکا در سال مالی 2019 از 1000 میلیارد دلار هم فراتر رود.
,


آمار بالای تجاوز جنسی در امریکا

,
, آمار بالای تجاوز جنسی در امریکا, آمار بالای تجاوز جنسی در امریکا, آمار بالای تجاوز جنسی در امریکا,

براساس بررسی‌های انجام شده، آمریکا به لحاظ فراوانی تجاوز جنسی در میان کشور‌های جهان در رده سوم قرار دارد. از هر سه زن آمریکایی یک زن در طول زندگی خود آزار جنسی را تجربه می‌کند. ۱۹.۳ درصد زنان و ۲ درصد مردان در طول زندگی حداقل یکبار مورد تجاوز قرار گرفته‎اند. از سوی دیگر ۴۳.۹ درصد زنان و ۲۳.۴ درصد مردان نیز در طول زندگی انواع دیگر آزار جنسی را تجربه کرده‎اند. قربانیان این معضل اغلب جوانان هستند: ۷۹ درصد پیش از ۲۵ سالگی و ۴۰ درصد پیش از ۱۸ سالگی مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

,

غیرعادی بودن رئیس جمهور امریکا

, غیرعادی بودن رئیس جمهور امریکا, غیرعادی بودن رئیس جمهور امریکا,

به نظر می رسد مساله " غیرعادی بودن " دولت امریکا ریشه در غیرعادی بودن دولتمردان آن دارد جایی که وزیر دفاع سابق آمریکا معتقد است دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا فردی غیرعادی است که با تنش زایی های بیهوده اش می تواند ایالات متحده آمریکا را به مرز فروپاشی برساند.

 

,

به نظر می رسد مساله " غیرعادی بودن " دولت امریکا ریشه در غیرعادی بودن دولتمردان آن دارد جایی که وزیر دفاع سابق آمریکا معتقد است دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا فردی غیرعادی است که با تنش زایی های بیهوده اش می تواند ایالات متحده آمریکا را به مرز فروپاشی برساند.

,

 

,

, ,

 

,

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق آمریکا در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه سی‌بی‌اس در مورد دونالد ترامپ گفت: رئیس جمهور ما یک رئیس‌جمهور غیر عادی است و من فکر می‌کنم که با توجه به رویکرد  تهاجمی که سیاست‌های امروز دارد، باید محتاط و مراقب باشیم. چرا که ادامه این شرایط می‌تواند به از هم پاشیدگی کشور منجر شود.

, «جیمز ماتیس» وزیر دفاع سابق آمریکا در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه سی‌بی‌اس در مورد دونالد ترامپ گفت: رئیس جمهور ما یک رئیس‌جمهور غیر عادی است و من فکر می‌کنم که با توجه به رویکرد  تهاجمی که سیاست‌های امروز دارد، باید محتاط و مراقب باشیم. چرا که ادامه این شرایط می‌تواند به از هم پاشیدگی کشور منجر شود., سی‌بی‌اس ,

موارد فوق تنها گوشه ای از غیرعادی بودن رژیم ایالات متحده امریکا و دولتمردان آن بود اما رسانه های وابسته به این کشور به خصوص رسانه های فارسی زبان که علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند به مواردی می پردازند که جای صحبت در آن نیست و در جامعه ایران یک موضوع حل شده است و تنها با دروغ پراکنی های رسانه های فارسی زبان معاند و برخی رسانه های داخلی سعی در بر هم زدن آرامش مردم و جامعه دارند.

, موارد فوق تنها گوشه ای از غیرعادی بودن رژیم ایالات متحده امریکا و دولتمردان آن بود اما رسانه های وابسته به این کشور به خصوص رسانه های فارسی زبان که علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند به مواردی می پردازند که جای صحبت در آن نیست و در جامعه ایران یک موضوع حل شده است و تنها با دروغ پراکنی های رسانه های فارسی زبان معاند و برخی رسانه های داخلی سعی در بر هم زدن آرامش مردم و جامعه دارند.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه