اخبار داغ

گزارش؛

طرح‌های خارجی؛ تن پوش ناموزون بازار لوازم التحریر

طرح‌های خارجی؛ تن پوش ناموزون بازار لوازم التحریر
در حالی که مسئولان خانواده‌ها را به خرید لوازم‌التحریر ایرانی تشویق می‌کنند اما بازار لوازم‌التحریر در چنبره اجناس نامرغوب خارجی گرفتار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، تابستان 98روزهای پایانی خود را سپری می کند و کم کم بوی مهر به مشام می رسد و والدین و دانش آموزان در تکاپوی آغاز سال تحصیلی جدید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

بازار لوازم التحریر و کیف و کفش نیز در آستانه آغاز سال تحصیلی رونق دوباره گرفته و در این ایام در هر جایی از خیابان و بازار که نگاه می کنی انبوه لوازم التحریر و نوشت افزار با رنگ ها و طرح های جذاب  از خودکار و مداد گرفته تا پاک کن و تراش با زرق وبرق فراوان چشم ها را به خود خیره می کند.

,

این رونق بازار لوازم التحریر و تکاپو برای آغاز سال تحصیلی جدید به گونه ای است که در آستانه مهر ماه، رونق مشاغل کاذب که بیشتر آنها هم دانش آموز هستند را شاهد هستیم و در هر خیابانی می توان کودکان دست فروشی را دید که مشغول فروش لوازم التحریر هستند.

,

بازار لوازم التحریر در قرق خارجی ها

, بازار لوازم التحریر در قرق خارجی ها,

اما در میان انبوه لوازم التحریر موجود در بازار چیزی که به چشم می خورد؛ تصاویر شخصیت های کارتونی و غربی هستند که با رنگ و لعابی که به دفتر مشق ها و کیف های مدرسه موجود در بازار داده اند، از صفحه های تلویزیون به داخل کیف دانش آموزان و کلاس درس آنان آمده و همکلاسی آنها شده اند در حالی که  که تناسبی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند.

,

در کنار تصاویری شخصیت های کارتونی و غربی، کیفیت و جنس غالب اقلام موجود در بازار را اضافه کنید که متاسفانه بیشتر چینی و بی کیفیت و البته ارزان قیمت هستند که سبب شده تا سهم بازار داخلی و کالاهای ایرانی در این بازار به چشم نیاید.

,

از سوی دیگر در این ایام یکی از دغدغه های والدین انتخاب کالای مناسب برای فرزندان خویش است که متناسب با سن و فرهنگ ایرانی اسلامی باشد که در این ایام دانش آموزان و والدین را دچار چالش می کند.

,

وجود انواع نوشت افزار فانتزی با زرق و برق فراوان و عرضه آن در مقابل دید دانش آموزانی که براساس ذائقه سنی خود، به آن متمایل می شوند و چه بسا والدین توان خرید آن را ندارند باعث می شود که فشار روانی به والدین و دانش آموزان وارد می شود که برای کاهش این مشکلات نیز باید تدابیری اندیشیده شود.

,

قیمت و کیفیت دو دغدغه اصلی والدین

, قیمت و کیفیت دو دغدغه اصلی والدین,

سری به بازار لوازم التحریر زده و گفت و گویی با برخی از والدین و دانش آموزان داشتیم، که با توجه به گفته های آنها که از افزایش هزینه ها و گرانی در بازار لوازم التحریر گله مند بودند، قیمت مهم ترین دغدغه والدین بوده و خانواده ها سعی دارند تا هزینه های سبد خرید خود در آستانه آغاز سال تحصیلی را کاهش دهند و بعد از قیمت، کیفیت در رتبه بعدی قرار دارد.

,

یکی از این والدین به خبرنگارما می گوید: بیشتر کالاهای موجود در بازار چینی هستند و از سوی دیگر زیبایی خاصی نیز دارند که سبب شده تا بچه ها بیشتر به طرف کالاهایی باز رنگ و طرح زیبا بروند و من نیز ترجیح می دهم کالایی که با سلیقه فرزندم مطابقت دارد را خریداری کنم.

,

وی در مورد چرایی عدم خرید کالای ایرانی نیز می گوید: بیشتر لوازم التحریر خارجی هستند و لوازم التحریر داخلی کمتر در بازار مشاهده می کنم و اگر هم لوازم التحریری به چشم ما می خورد، قیمت بالایی نسبت به مشابه خارجی درند و بنابراین ترجیح می دهم محصولات خارجی را خریداری کنم چون ارزان قیمت است.

,

لوازم التحریر، ابزار تبلیغات فرهنگی

, لوازم التحریر، ابزار تبلیغات فرهنگی,

باید گفت که گزارشات میدانی ما حاکی از آن است که خانواده ها تمایل بیشتری به خرید لوازم التحریر داخلی که منقش به تصاویر شخصیت های ایرانی هستند، دارند ولی ارزان قیمت بودن کالاهای خارجی و زرق و برق فراوان آنها، چشم دانش آموزان را گرفته و آنها را به سمت خرید کالای خارجی سوق می دهد که لازم است در تنوع دادن به کالاهای داخلی و هم چنین کاهش قیمت آنها، تدابیری اندیشیده شود تا کالاهای ایرانی از کم فروغی در بازار لوازم التحریر در آیند و این را در نظر داشت که لوازم التحریر می تواند یک ابزار تبلیغاتی فرهنگی محسوب شود و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

,

هم چنین لازم است تا کودکان را از دوران کودکی به استفاده از کالاهای ایرانی ترغیب کرد چرا که  اگر بچه‌ها در کودکی  یاد بگیرند که از کالای داخلی استفاده کنند، در بزرگسالی نیز پیش از انتخاب هر کالا به درج نام ایران بر آن دقت می‌کنند و اینگونه است که می‌توانیم در تولید همه محصولات و کالاها به خودکفایی رسیده و در کنار آن شاهد رونق اشتغال زایی و تولید داخل و در نتیجه رونق اقتصاد داخلی باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه