اخبار داغ

مدیرعامل تشکل‌های قرآنی استان اصفهان:

اصفهان یکی از پایگاه‌های اصلی قرآن در کشور است

اصفهان یکی از پایگاه‌های اصلی قرآن در کشور است
مدیرعامل تشکل‌های قرآنی استان اصفهان گفت: اصفهان با داشتن حفاظ و قراء عالی و گروه‌های تواشیح یکی از پایگاه‌های اصلی قرآن در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به جایگاه بالای اصفهان در عرصه‌های قرآنی، اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم به‌عنوان یکی از شاخه‌های اصلی تبلیغ و ترویج از جایگاه بالایی برخوردار است و اصفهان با داشتن حفاظ و قراء عالی و گروه‌های تواشیح یکی از پایگاه‌های اصلی قرآن در کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیرعامل تشکل‌های قرآنی استان اصفهان گفت: این مسئله موجب می‌شود توقع سایر استان‌ها و حتی کشور را از برگزاری مسابقات قرآن در اصفهان بالا ببرد و علاوه بر آن رویکردهای سنتی و اصالت دینی و فرهنگی اصفهان که زبانزد خاص و عام است و کسب عناوین مختلف قرآنی در سنوات قبل باعث شده که سطح توقعات برای برگزاری مسابقات بالا باشد.

,

وی با بیان تأثیرات مثبت مسابقات قرآن در تشویق جوانان و نوجوانان، به راهکارهایی در خصوص استفاده بهتر از فرصت مسابقات اشاره و تصریح کرد: در ابتدا باید سعی شود اوقاف و سایر دستگاه‌های کمک‌کننده در برگزاری مسابقات جوانان را پای رحل قرآن آورند و با توجه به ظرفیت شروع سال تحصیلی این امکان فراهم است که جوانان بیشتری از مسابقات استفاده کنند.

,

ابوطالبی بیان کرد: مهم این است که دست‌اندرکاران مسابقات آن روحیه جهادی و انقلابی که رهبر انقلاب بیان کردند را مدنظر قرار دهند، زیرا کادر مرکزی پایه اصلی اجرایی مسابقات هستند و لذا اولین توصیه این است که بادل و با تمام اخلاص معنوی وارد این فضا شوند چرا که خداوند نگاه خیر به این کار می‌کند و به‌طور حتم برجسته شده و تأثیرگذار است.

,

برگزاری مرحله نهایی مسابقات در اصفهان

, برگزاری مرحله نهایی مسابقات در اصفهان,

وی با تأکید بر اهمیت جذب و درگیر کردن جوانان با مسابقات تصریح کرد: با توجه به اینکه مرحله نهایی مسابقات در اصفهان برگزار می‌شود لذا همه شرکت‌کنندگان در این مرحله خوش‌خوان هستند و جزء بهترین‌های کشور محسوب می‌شوند و افرادی که می‌آیند لذت کامل را از مسابقات خواهند برد.

,

وی اضافه کرد: از اقداماتی که درگذشته انجام می‌دادند برگزاری محافل در سطح شهر بود، علاوه بر آن با توجه به اینکه همه نمی‌توانند از شهرستان‌ها در مسابقات حضور پیدا کنند، لذا پیشنهاد می‌شود از شبکه اصفهان مسابقات به‌صورت زنده پخش شود.

,

مدیرعامل مجموعه قرانی ثامن‌الأئمه اصفهان بهره‌گیری از فضاسازی شهری و استفاده از المان‌های شهری و نمادهای قرانی در اماکن مهم شهر را در ایجاد حال و هوای قرآنی مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: تلفیق قران با ایام محرم و عزا نیز این فرصت را ایجاد می‌کند که از پتانسیل هیئت‌های مذهبی استفاده شود و حتی برای هیئت‌های مذهبی امتیازاتی دراین‌باره قائل شد.

,

وی با توضیح اینکه موضوع آموزش و پیش‌نیازهای آن را برای ارتقاء جایگاه قرآن مهم است، اظهار کرد: بحث آموزش پیش‌نیازهایی دارد که در وهله اول تبلیغ و ترویج است و برای اینکه آموزش خوب داشته باشیم قبل از آن باید تبلیغ و ترویج درستی داشته باشیم.

,

مسابقات قرآن شاخه اصلی بحث تبلیغ و ترویج

, مسابقات قرآن شاخه اصلی بحث تبلیغ و ترویج,

ابوطالبی ادامه داد: فضای فرهنگی و فضای مجازی مخرب قدرت تفکر را از جوان و نوجوان گرفته و این شرایط موجب شده کمتر به‌طرف برنامه‌های قرآنی سوق پیدا کنند که مسابقات به‌عنوان شاخه اصلی بحث تبلیغ و ترویج می‌تواند امکانی باشد که جوانان برای آموزش تشویق شوند.

,

وی با توضیح اینکه برنامه‌ریزی برای جذب و استفاده از شیوه‌های جدید آموزشی برای تقویت روحیه قرآنی مهم است، گفت: استفاده از روش‌های جوان‌پسند با بهره‌گیری از ابزار ارتباطی روز، حسن خلق، زیباسازی و فضاسازی مؤسسات قرآنی، استفاده از مربیان و کادر آموزشی قوی، موجب جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه