اخبار داغ

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان یزد خبر داد

پیش بینی براشت بیش از 53 هزار تن پسته در استان یزد

پیش بینی براشت بیش از 53 هزار تن پسته در استان یزد
مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پیش بینی می‌شود امسال 53 هزار و 300 تن پسته از باغات استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته تقریبا با رشد 30 درصدی مواجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، با توجه به کمبود بارندگی و خشکسالی‌های پی در  پی در استان یزد، کشاورزان یزدی با کاهش محصولات مواجه هستند و از این رو بهترین راه برای جبران این مشکلات بهره‌گیری از سختکوشی و ترویج گیاهان کم آبخواه مانند محصول گلخانه‌ای، پسته، انگور، گیاهان دارویی، زعفران، گل محمدی، زیره و کنجد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا, .,

اکبر شیخ علیشاهی در گفتگو با یزدرسا، در خصوص محصول پسته در استان گفت: 51 هزار هکتار از باغات استان یزد زیر کشت پسته قرار دارد که تقریبا 75 درصد از این سطح معادل 41 هزار هکتار بارور و 10 هزار باقی مانده آن به صورت نهال است.

, یزدرسا,

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال 53 هزار و 300 تن پسته از باغات استان برداشت شود که نسبت به سال گذشته تقریبا با رشد 30 درصدی مواجه است.

,

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان یزد افزود: شهرستان خاتم با 17 هزار هکتار، اردکان با 10 هزار هکتار، مهریز با 6 هزار و تفت با 6 هزار هکتار، بیشترین سهم تولید پسته در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

,

شیخ علیشاهی با بیان اینکه فصل برداشت محصول پسته از اواخر شهریور ماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه دارد، عنوان کرد: اکبری، احمد آقایی، کله قوچی و فندقی مهمترین ارقام تولیدی پسته در استان هستند.

, .,

وی گفت: استان یزد از نظر زیر سطح کشت پس از استان‌های کرمان و خراسان رضوی جایگاه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است و در ادامه نیز در تلاش هستیم محصولات کم آبخواه مانند پسته در استان را جایگزین محصولات پرآبخواه کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه