اخبار داغ

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا:

تشکیل نیروهای سه گانه سپاه منشأ ارتقاء توان نظامی کشور از سطح دفاعی به سطح بازدارندگی بود/ سپاه سناریوهای دشمن را خنثی کرد

تشکیل نیروهای سه گانه سپاه منشأ ارتقاء توان نظامی کشور از سطح دفاعی به سطح بازدارندگی بود/ سپاه سناریوهای دشمن را خنثی کرد
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: امروز ما اگر شاهد این سطح از قدرت هستیم باید منشا آن را در این تصمیم تاریخی و تشکیل نیروهای سه گانه سپاه دانست که ناشی از شناختی بود که نسبت به ضرورت تقویت دفاعی در جنگ به آن رسیدیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار رسول سنایی‌راد در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان، در خصوص سالروز تشکیل سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 26 شهریور سال 1364 به فرمان امام خمینی (ره) گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس تجاربی که برخی از نیروهای انقلاب داشتند ایجاب می کرد که یک نیروی دفاعی از بطن انقلاب تشکیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: بر همین اساس مجموعه ای تحت عنوان پاسداران انقلاب با انگیزه نگهبانی از انقلاب اسلامی در مقابله با گروه های ضد انقلابی، کودتای احتمالی و بازگشت رژیم پیشین تشکیل شد که بعدها با تدبیر امام خمینی (ره) از تجمیع آن ها، پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد.

,

سنایی راد تصریح کرد: سپاه پاسداران در مقابله با اقدامات تجزیه طلبانه و ضد انقلابی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به میدان آمد و در جنگ تحمیلی در حالیکه سایر نیروهای مسلح ما از آمادگی کامل برخوردار نبودند برای دفاع از انقلاب و موجودیت ارضی کشور ورود پیدا کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه پیروزی های جنگ که در سایه حضور سپاه با همکاری ارتش و نیروهای بسیجی حاصل شد به سپاه اعتبار بخشید؛ به نحوی که بعد از چند سال تجربه عملیات هایی که عموما در مناطق خشکی صورت می گرفت سپاه تجربه عملیات های آبی در خیبر و بدر را کسب کرد لذا شرایطی پیش آمد که نشان می داد استمرار جنگ نیازمند حضور تخصصی تر نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا بیان کرد: با توجه به چشم اندازی که جنگ نشان داد ممکن بود ادامه پیدا کند لذا لازم بود الزامات ادامه جنگ در نیروهای مسلح فراهم می شد و با توجه به نقشی که سپاه در جنگ تحمیلی داشت زمینه توسعه آن به وجود آمد و در چنین روزی دو نیروی دریایی و هوایی نیز در کنار نیروی زمینی سپاه تشکیل شد.

,

 سنایی راد در ادامه مطرح کرد: البته امروز نیروی هوایی سپاه با برخورداری از توان موشکی به هوافضا تغییر نام پیدا کرده است و نیروی قدس که واحد نهضتی سپاه بود هم در کنار این سه نیرو ایفای نقش می کند.

,

وی با بیان اینکه توسعه دو نیروی دریای و هوایی سپاه، راهبردهای دشمن در جنگ و هم چنین حامیان آن ها تحت تاثیر قرار داد، اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه توانست حضور آمریکایی ها برای حمایت از عراق را در موضوع جنگ نفتکش ها تحت تاثیر قرار دهد و وقتی که آمریکایی ها  در حمایت از رژیم صدام به منطقه خلیج فارس آمدند در مواجهه با نیروی دریایی سپاه چند شکست بزرگ را متحمل شدند.

,

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا خاطر نشان کرد: توسعه نیروی هوایی سپاه نقش مهمی در ایجاد بازدارندگی نظامی داشت و سطح راهبردی توان نظامی کشور را ارتقا داد و از سطح  دفاعی که در زمان جنگ کسب کرده بود به سطح بازدارندگی رساند، همانطور که کمک این نیروها در زمان جنگ به نیروی زمینی در پیروزی رزمندگان نقش موثری داشت.

,

سنایی راد ادامه داد: در جریان موشک باران مقر گروه های تکفیری در سوریه و مقر نیروهای تروریستی تجزیه طلب شمال غرب، این نقش کاملا مشهود است لذا امروز این تصمیم تاریخی را باید منشا ارتقاء توان نظامی کشور از سطح دفاعی به سطح بازدارندگی دانست که ایده های آن در جنگ به وجو آمد اما بعد از جنگ این ایده ها پیاده سازی شد.

,

وی در پایان مطرح کرد: امروز ما اگر شاهد این سطح از قدرت هستیم که در ماه های اخیر با زدن هواپیمای جاسوسی آمریکایی و گرفتن کشتی انگلیسی توانستیم سناریوهای آمریکا را در این مقطع خنثی کنیم باید منشا آن را در این تصمیم تاریخی و تشکیل نیروهای سه گانه سپاه دانست که ناشی از شناختی بود که نسبت به ضرورت تقویت دفاعی در جنگ به آن رسیدیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه