اخبار داغ

تاکید «آبه شینزو» برای دیدار با روحانی

تاکید «آبه شینزو» برای دیدار با روحانی
نخست وزیر ژاپن در جلسه اعضای حزب لیبرال دموکرات این کشور بر دیدار خود با رئیس جمهور ایران در ارتباط با افزایش تنشهای منطقه تاکید کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شبکه خبری ان اچ کی ژاپن گزارش داد که به دنبال افزایش تنشها در منطقه غرب آسیا بعد از حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد که  قصد دارد با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در اواخر ماه جاری دیدار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، به گفته NHK، شینزو آبه در طول جلسه با اعضای حزب لیبرال دموکرات (ژاپن) چندین بار تصمیم‌ خود را مبنی بر مذاکره با روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک مطرح کرده است.
,
 
,
شبکه ان اچ کی همچنین اعلام کرد که آبه گفته او قصد دارد تا پس از مجمع عمومی سازمان ملل به بلژیک سفر و با « ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا دیدار و رایزنی کند.
,
 
,
پیش از این منابع دیپلماتیک ژاپن روز یکشنبه اعلام کردند که ژاپن در نظر دارد تا در ملاقات «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن و «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کمک‌های پزشکی را به ایران پیشنهاد کند.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه