اخبار داغ

سخنگوی تعزیرات حکومتی اعلام کرد:

جریمه میلیاردی شرکت پگاه دریافت شد/صدور حکم برکناری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی

جریمه میلیاردی شرکت پگاه دریافت شد/صدور حکم برکناری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی
سخنگوی تعزیرات حکومتی از وصول جریمه ۱۴ میلیارد ریالی شرکت پگاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری امروز خود درباره اجرای احکام قطعی پرونده‌های تعزیرات در تهران اظهار کرد: در بخش اقدامات در 5 ماهه نخست سال جاری تعداد 50 پرونده ارسال درخواست واخواهی و تجدیدنظر، 530 مورد مسدودالحسابی،530 مورد توقیف اموال در گمرکات، 410 مورد اعمال توقیف اسناد و املاک و 485 مورد تعلیق کارت بازرگانی انجام شده است. همچنین 21 پرونده با عودت کالا و یا ارز به کشور شامل 2 میلیون و 531 هزار یورو، یک میلیارد و 340 میلیون روبل، 430 میلیون روپیه، 160 هزار فرانک، 25 میلیون کرون و 58 هزار یوان مختومه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان سیستان و بلوچستان در بازرسی از یک دستگاه خودروی تریلی نفتکش محموله 16 هزار و 989 لیتر نفت گاز قاچاق شامل 70 درصد نفت‌گاز با هیدروکربن مخلوط شده را کشف کردند و شرکت صادر کننده کالا با توجه به مستندات موجود به پرداخت 6 میلیارد و 337 میلیون ریال و ممنوعیت از فعالیت به مدت یکسال و ضبط سوخت مکشوفه محکوم شد.در پرونده دیگری مقدار 32 هزار و 500 لیتر نفت سفید از درون مخزن گاز کشف و متهم به پرداخت 4 میلیارد و 228 میلیون ریال و ضبط سوخت مکشوفه محکوم شد و همچنین به دلیل عدم اطلاع صاحب خودرو میزان 800 میلیون ریال معادل ارزش ریالی خودرو نیز به جریمه متخلف افزوده شد.

, استان سیستان و بلوچستان, استان سیستان و بلوچستان,

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: همچنین مأمورین گمرک میلک این استان، در بازرسی از کامیون‌های ورودی از کشور افغانستان توانستند تعداد 453 هزار نخ سیگار قاچاق را کشف و دو نفر قاچاقچی را دستگیر کنند که پس از رسیدگی و احراز تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به ضبط سیگارهای مکشوفه و جزای نقدی به میزان 6 میلیارد و 40 میلیون ریال صادر کرد.

,

رایگانی گفت: مدیرعامل یک شرکت در استان سمنان، به دلیل گرانفروشی 4 دستگاه اتوبوس به پرداخت 19 میلیارد و 950 میلیون ریال جزای نقدی و ممهور کردن پروانه به مهر تخلف مرتبه اول و جبران خسارت وارده محکوم شد. در استان آذربایجان غربی، یک قاچاقچی 30 هزار دلار آمریکا به ضبط ارز و پرداخت 2 میلیارد و 170 میلیون ریال جزیمه نقدی محکوم شد. همچنین حکم یک میلیارد ریالی قاچاقچی 10 هزار لیتر نفت کوره نیز توسط اجرای احکام وصول شده است. در استان فارس فردی که اقدام به نگهداری لوازم خانگی قاچاق کرده بود در تعزیرات شیراز به ضبط محموله و پرداخت 40 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

, استان سمنان, استان سمنان, استان فارس, استان فارس,

به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات، مدیرعامل یک شرکت در خسروشاه آذربایجان شرقی، مقدار 30 تن برنج سهمیه‌ای تایلندی از اتحادیه شرکت تعاونی و روستایی مرکز استان برای توزیع بین اعضای این شرکت دریافت کرده ولی اقدام به فروش خارج از شبکه کرده است که در بررسی‌ها مشخص شد هیچ‌کدام از اعضای هیات مدیره از تخصیص و دریافت سهمیه برنج مطلع نبوده اند و نهایتا متهم به پرداخت 6 میلیارد ریال جریمه به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. در استان مازندران نیز متهمین پرونده قاچاق 400 دستگاه ماینر استخراج کننده ارز دیجیتال را به پرداخت 18 میلیارد و 223 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

, آذربایجان شرقی, آذربایجان شرقی, استان مازندران, استان مازندران,

رایگانی گفت: در استان زنجان، با کشف 90 دستگاه گوشی تلفن همراه از آبسرد کن اتوبوس و 3 دستگاه ماینر، پرونده تخلف در تعزیرات مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا حکم به ضبط کالاهای مکشوفه و پرداخت 4 میلیارد و 690 میلیون ریال جزای نقدی صادر شد.  فردی که در استان کردستان قصد انتقال محموله 32 هزار لیتر نفت‌گاز با بارنامه صوری و پلمب دست‌ ساز را داشت، به تعزیرات حکومتی احضار و پس از احراز تخلف به پرداخت 4 میلیارد و 369 میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط محموله صادر شد. در استان خراسان رضوی با شکایت شهروندان علیه شرکت گاز در مورد دریافت اضافه وجه، گزارش بررسی و مشخص شد که در مواردی که کنتور خوانی انجام نمی شود؛ مبنای محاسبه متوسط گیری ترکیبی در نظر گرفته می شود که موجب دریافت اضافه وجه شده و نهایتا طبق قانون تعزیرات با توجه به میزان اخذ شده در 4 دوره قبض مطروحه، شرکت گاز خراسان رضوی به پرداخت جریمه نقدی و استرداد وجوه اضافی محکوم شد و حکم به برکناری مدیرعامل شرکت نیز صادر شد که این حکم در مرحله اجرای احکام است.

, استان زنجان, استان زنجان, استان کردستان, استان کردستان, استان خراسان رضوی, استان خراسان رضوی,

به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات، متهمین پرونده قاچاق گازوئیل در استان اردبیل به پرداخت 2 میلیارد و 417 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند. همچنین در استان قم، پرونده احتکار 340 تن کاغذ به ارزش 20 میلیارد و 740 میلیون ریال تشکیل و در حال رسیدگی است. در استان تهران،  جریمه 24 میلیارد ریالی یک شرکت برای گرانفروشی مواد اولیه پوشاک و دستمال کاغذی، جریمه 14 میلیارد ریالی شرکت پگاه به دلیل گرانفروشی لبنیات و حکم 2 میلیارد ریالی یک شرکت به دلیل گرانفروشی موز واردتی توسط واحد اجرای احکام وصول شد.

, استان اردبیل, استان اردبیل, استان قم, استان قم,

وی ادامه داد: در استان خراسان شمالی، با شکایت مدیرعامل یکی از بانک‌ها از یک شرکت وارداتی به دلیل عدم ایفای تعهدات و بررسی پرونده مشخص شد که این شرکت 8 میلیون و 325 هزار لیر ترکیه را برای واردات مواد افزودنی به بتن دریافت کرده اما اقدامی برای واردات نکرده که در همین راستا حکم به اعاده عین ارز و تعلیق کارت بازگانی به مدت شش ماه صادر شد. فردی به دلیل قاچاق 23 هزار و 500 لیتر نفت سفید به ضبط محموله و پرداخت 2 میلیارد و 268 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. همچنین در استان همدان، 4 متهم پرونده قاچاق 19 میلیون و 274 هزار و 580 لیتر سوخت به پرداخت 58 میلیارد و 450 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند و پرونده از جهت عرضه خارج از شبکه همچنان در حال رسیدگی و بررسی است. در استان خراسان جنوبی نیز پرونده قاچاق 40 دستگاه ماینر در دو پرونده به ارزش 6 میلیارد ریال تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

وی در تشریح آمار کلی عملکرد سازمان تعزیرات از ابتدای سال جاری تا 25 شهریور گفت: تعداد 265 هزار و 72 پرونده به سازمان وارد شده و 256 هزار و 234 مورد مختومه شده است. مجموع مانده پرونده های در حال رسیدگی 51 هزار و 559 پرونده است و جمعا متخلفان به پرداخت 23 هزار میلیارد و 930 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.در حوزه اجرای احکام، تعداد 190 هزار و 11 پرونده وارده، تعداد 181 هزار و 765 پرونده مختومه داشته ایم و متخلفان به پرداخت 14 هزار میلیارد و 345 میلیارد ریال در حق صندوق دولت و پرداخت 485 میلیارد ریالاعاده حق شاکی محکوم شده اند که جمعا 3 هزار میلیارد و 133 میلیارد ریال وصول شده است.

, استان خراسان شمالی, استان خراسان شمالی, استان همدان, استان همدان, استان خراسان جنوبی, استان خراسان جنوبی,
,
,

سخنگوی سازمان تعزیرات درباره طرح بازگشایی مدارس نیز گفت: تعداد 947 اکیپ گشت مشترک تشکیل شده و 5422 بازرسی انجام شده که 1932 واحد دارای تخلف بوده و 1872 واحد بدون تخلف و 1618 تذکر داده شده و 1755 مورد پرونده تشکیل شده و متخلفان جمعا به پرداخت 27 میلیارد ریال محکوم شده اند.

,

رایگانی همچنین درباره رسیدگی به پرونده های ارزی اظهار کرد: تعداد 1236 پرونده وارده عدم ایفای تعهدات واردکنندگان در قبال ارز و خدمات دولتی در بازه زمانی مذکور داشته ایم که 1050 مورد متخلفان به پرداخت 2 هزار میلیارد ریال محکوم شده‌اند. همچنین 152 پرونده با ارائه مدارک برائت پرفته اند و 28 پرونده به دلیل عدم صلاحیت به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه