اخبار داغ

انسیه شاه‌حسینی در گفتگو با دانا؛

فضای سینما «هنر و تجربه» افسار گسیخته شده است/ برخی مسئولان از سینمای دفاع مقدس هراس دارند

فضای سینما «هنر و تجربه» افسار گسیخته شده است/ برخی مسئولان از سینمای دفاع مقدس هراس دارند
انسیه شاه حسینی کارگردان مستند "بانو" گفت: هنر و تجربه هم امروز مانند سینماتک برخورد می کند و هیچ سانسوری اعمال نمی کند در صورتی که مخاطبان آن از همه نوع آدم هستند؛ وقتی که سینمای هنر و تجربه چنین فضای افسار گسیخته ای دارد، بنابراین من تعجب می کنم چرا تقاضا کرده اند مستند نازنین را هنر و تجربه نمایش دهد.
[

انسیه شاه حسینی کارگردان مستند "بانو" در خصوص عدم پذیرش سینمای هنر و تجربه برای اکران این مستند در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: فیلم هایی که هنر و تجربه اکران می‌کند هیچ سانسوری ندارند و کسانی که به دیدن این فیلم ها می روند متوجه این موضوع می شوند؛ حتی در زمان بازبینی اعضای شورا می گویند که این فیلم ها برای مخاطبان خاص است و نیازی به سانسور ندارد و مثل «سینماتک» با آن ها برخورد می کنند.

, انسیه شاه حسینی, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه سینماتک در تمام دنیا این گونه است یادآوری کرد: در زمان طاغوت هم این گونه بود که سینماتک‌ها برای یک قشر و یا عده‌ای مخاطب خاص بود و برای این دسته از فیلم ها هیچ گونه سانسور اعمال نمی شد ولی برای فیلم های دیگر که همه نوع آدم برای دیدن آن ها به سینما می رفتند این گونه نبود.

,

شاه حسینی اظهار داشت: هنر و تجربه هم امروز مانند سینماتک برخورد می کند و هیچ سانسوری اعمال نمی کند در صورتی که مخاطبان آن از همه نوع آدم هستند؛ وقتی که سینمای هنر و تجربه چنین فضای افسار گسیخته ای دارد، بنابراین من تعجب می کنم چرا تقاضا کرده‌اند که مستند نازنین را هنر و تجربه نمایش دهد طبیعی است که هنر و تجربه با آن خط و مشی که دارد جایی برای نمایش چنین فیلم های ارزشی و ارزشمندی که در راستای اهداف انقلاب هستند ندارد.

, شاه حسینی,

وی در ادامه گفت: تا زمانی که این مدیران بر سر کار هستند امیدی به این سینما هنر و تجربه نیست، مگر این که شخم زده شود و اتفاقی بیافتد که هنر و تجربه مسیر اصلی اش را پیدا کند وگرنه نمایش کارهای ارزشی برای آنها معنی ندارد.

,

 

,

برخی از مسئولان از سینمای دفاع مقدس هراس دارند

, برخی از مسئولان از سینمای دفاع مقدس هراس دارند, برخی از مسئولان از سینمای دفاع مقدس هراس دارند,

کارگردان مستند بانو در پاسخ به این پرسش که چرا مسئولان متولی نسبت به سینمای دفاع مقدس بی مهری می کنند گفت: چون می ترسند؛ مانند این که یک جایی کویری وجود دارد و یک عده می خواهند آن کویر باقی بمانند دست به هرکاری می زنند که ابرهای باران زا به آن منطقه ورود نکنند و آبادانی به وجود نیاید؛ مسئولان ما آنهایی که خودشان می دانند چرا به این قسمت آمدند.

, بانو ,

این کارگردان در ادامه افزود: بعد از انقلاب یک سری از خائنان تقسیم شدند و هرکسی به جایی رفت؛ یک سری از ادم هایی که از اصل مخالف انقلاب بودند تقسیم شدند و یک عده از آنها به صنعت رقتند، عده ای به تلویزیون و ارشاد و... رفتند؛ این ها وظیفه دارند مانع رفتارها و اعمال انقلابی شوند، نمی خواهم از کسی اسم بیاورم اما من همه این آدم ها را می شناسم و سابقه همه را می دانم.

,

 

,

اگر فرهنگ شهادت به ادارات و سازمان‌ها باز گردد، دزدی و رانتی از بین می‌روند

, اگر فرهنگ شهادت به ادارات و سازمان‌ها باز گردد، دزدی و رانتی از بین می‌روند, اگر فرهنگ شهادت به ادارات و سازمان‌ها باز گردد، دزدی و رانتی از بین می‌روند,

انسیه شاه حسینی گفت: این ها نمی خواهند اجازه بدهند آن ارزش های دفاع مقدس و آن فرهنگ جنگجویی ایرانی زنده بماند، اگر آن فرهنگ الان به فرهنگ، اقتصاد، پشت ادارات و کاخ ریاست جمهوری برگردد و زنده شود این افراد هم نمی توانستند و جرات نداشتند که دزدی و رانت خواری کنند، دختر فلان وزیر فلان کار را بکند و این قدر به ملت توهین کنند و آن قراردادهای ننگین را ببندند.

, انسیه شاه حسینی ,

وی در ادامه گفت: اگر امثال شهید سیدحسین علم الهدی زنده بودند کافی بود در مجلس فریاد بکشد آن وقت حساب کار دستشان می آمد، یا اگر شهید حججی ها بودند شهرداری جرات می کرد این فسادها را بالا بیاورد؟ حالا که این شهیدها نیستند اگر فرهنگشان به جامعه نفوذ کند همه چیز حل می شود و مملکت همان می شود که مقام معظم رهبری آرزو دارند و فریاد هایی که امام راحل می زدند.

,

 

,

قبل از رای آوردن فریاد می‌زنند و از اهدافشان می‌گویند اما در ادامه رفتارشان تغییر می‌کند

, قبل از رای آوردن فریاد می‌زنند و از اهدافشان می‌گویند اما در ادامه رفتارشان تغییر می‌کند, قبل از رای آوردن فریاد می‌زنند و از اهدافشان می‌گویند اما در ادامه رفتارشان تغییر می‌کند,

برای رأی آوردن علی جنتی دعا کردم اما پشیمان شدم

, برای رأی آوردن علی جنتی دعا کردم اما پشیمان شدم, برای رأی آوردن علی جنتی دعا کردم اما پشیمان شدم,

وی اظهار داشت: وقتی که وزیر ارشاد می آید در مجلس فریاد می زند که می خواهم این کار را بکنم و آن کار را بکنم، بعد از این که رای می آورد فراموش می کند که کیست و چه کار باید بکند و در جلسه اول با یک ویترین از سلبریتی ها کارش را شروع می کند، معلوم است که نمی تواند و نمی خواهد که کارش را درست انجام دهد؛ مثلا وقتی آقای علی جنتی وزیر ارشاد اسبق می خواست از مجلس رای اعتماد بگیردف چنان می گفت که من استاندار خوزستان بوده ام و در زمان جنگ جنازه ها را بغل می کردم و چکارها می کردم، دعا کردم که رای بیاورد اما وقتی که رای آورد دیدیم آن طور که باید نیست.

, علی جنتی,

کارگردان مستند بانو در پایان گفت: مستند بانو را خیلی وقت است که تصمیم گرفته ام به عنوان سریال بسازم، به امید خدا این تصمیم را گرفته ام و صحبت هایی کرده ام که می خواهم این سریال را بسازم، می دانم که وقتی با مدیران تلویزیون صحبت کنم ان شاءالله همکاری می کنند چون قطعا آن ها هم دوست دارند که چنین سریال های ارزشی ساخته شود و به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

, بانو ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه