اخبار داغ

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور:

قزوین جزء استان‌های برتر در سوادآموزی است/ به ازای باسواد کردن هر فرد بی‌سواد یک میلیون تومان پرداخت می‌شود

قزوین جزء استان‌های برتر در سوادآموزی است/ به ازای باسواد کردن هر فرد بی‌سواد یک میلیون تومان پرداخت می‌شود
معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: قزوین جزء استان‌های برتر از نظر شاخص سواد است و ۹۶.۳ درصد جمعیت بین ۱۰ تا ۴۹ سال استان قزوین باسواد هستند که عدد بالایی است به ویژه آنکه میزان جذب پایه اول در استان قزوین ۹۹.۳ درصد بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح قزوین علیرضا نخعی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که شب گذشته در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور در واقع مشکل نا‌امنی و آسیب‌های اجتماعی در کشور حل خواهد شد و این یکی از ثمرات سواد در جامعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: قزوین جزء استان‌های برتر از نظر شاخص سواد است و ۹۶.۳ درصد جمعیت بین ۱۰ تا ۴۹ سال استان قزوین باسواد هستند که عدد بالایی است به ویژه آنکه میزان جذب پایه اول در استان قزوین ۹۹.۳ درصد بوده است.

,

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور تصریح کرد: یکی از معضلات ما در کشور این است که از سویی بی‌سوادان جامعه باسواد می‌شوند اما از طرفی دیگر با ورودی بی سوادی یعنی بازماندگان از تحصیل پایه‌های اول و ابتدایی مواجه هستیم.

,

وی عنوان کرد: خوشبختانه در استان قزوین هم درصد باسوادی خوب است و هم ورودی آن تقریبا بسته شده است و این امیدواری خیلی زیادی را ایجاد می‌کند.

,

نخعی بیان کرد: اما همین آمار ۳.۷ درصد بی‌سوادی در استان ۲۱ هزار نفر جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال را شامل می‌شود که سال گذشته متاسفانه آمار قبولی سوادآموزی در استان ۹۴۹ نفر بوده که مایه نگرانی است.

,

, ,

وی تصریح کرد: بر اساس تکلیف برنامه پنجم توسعه بی‌سوادی باید از کشور جمع می‌شد و مقام معظم رهبری تاکید داشتند که این امر محقق شود اما انجام نشد و حال پایان برنامه ششم توسعه پایان بی‌سوادی در کشور تعیین شده است.

,

نخعی بیان کرد: باید روش‌ها تغییر کرده و رویکردها عوض شود تا با هم‌افزایی بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

,

وی تصریح کرد: در سازمان سوادآموزی کشور پنج طرح و برنامه در دستور کار قرار گذاشته‌ایم که باید در راستای تسهیل گری بحث ریشه‌کنی بی‌سوادی عمل شود.

,

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور عنوان کرد: سازمان سوادآموزی به ازای باسواد کردن هر فرد بی‌سوادی سرانه بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان تقدیم می‌کند و خوشبختانه در بین تمام بخش‌های آموزش و پرورش فقط سازمان سوادآموزی است که تقریبا پولش نقد است چراکه نظام روی مسئله سوادآموزی بسیار حساس است.

,

 

,

وی ابراز کرد: در این راستا استان قزوین هر چقدر که بتواند جذب کند این سرانه از سوی سازمان سوادآموزی تامین می‌شود، استانی که دارای ۲۱ هزار بی‌سواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال بوده و از ظرفیت بالایی برخوردار است پیشنهاد می‌کنم که هدفگذاری کند که طی برنامه دو ساله حداقل ۱۰ هزار نفر در سال را مدنظر قرار دهد و در این راستا سازمان سواد آموزی در کنار شما و پشتیبان شماست.

,

نخعی بیان کرد: مشکلی که در سوادآموزی کشور وجود دارد این است که متاسفانه سوادآموزی در کشور عرضه محور است نه تقاضا محور، یعنی آموزش دهنده باید درب خانه بی‌سوادان مراجعه کرده و آنها را ترغیب به سوادآموزی کند.

,

وی عنوان کرد: ما نیاز داریم که بی‌سوادان حرکت کنند چراکه در غیر این صورت امکان ندارد یادگیری اتفاق بیفتد، بنابراین در استان این فرصت را فراهم کنید و از ظرفیت علما، شوراها، دهیاران، فرمانداران و بخشداران استفاده کنید و همه وارد عمل شوند تا در این عرصه به معنای واقعی نهضت ایجاد شود.

,

این مقام مسئول گفت: در کشور ۳۰ تفاهم نامه با بخش‌ها، نهادها، سازمانهای مختلف امضا کردیم و حتی برای آنها محتوای هدفمندی تعیین کردیم.

,

, ,

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی کشور تاکید کرد: تقاضا دارم که همه و به ویژه بخش‌های غیردولتی همت کنید و با هر شیوه مناسب، بی‌سوادان را به سوادآموزی تشویق کنید.

,

وی در پایان گفت: در برخی استان‌ها با آمایش دقیق آمارها و راستی آزمایی آنها، نرخ اعلام شده در بحث بی‌سوادی کاهش پیدا کرده چرا که متوجه شدند برخی از بی‌سوادان به دلیل برخی مسائل از جمله مشکلات ذهنی قادر به یادگیری نیستند.

,

گفتنی است؛ در پایان جلسه از دانش‌آموزان حائز رتبه‌ برتر در رشته‌های مختلف تجلیل شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه