اخبار داغ

در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مطرح شد:

بررسی بیش از یک میلیون پرونده طی ۵ سال گذشته در کرمانشاه/ بوروکراسی پر پیچ و خم ادارات مردم را ناامید کرده است

بررسی بیش از یک میلیون پرونده طی ۵ سال گذشته در کرمانشاه/ بوروکراسی پر پیچ و خم ادارات مردم را ناامید کرده است
مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه گفت: یک میلیون و ۱۳۰ هزار پرونده قضایی در دادگاه ها و شورای حل اختلاف استان طی ۵ سال جاری بررسی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز محمدرضا عدالتخواه صبح امروز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اشاره ای به عملکرد خود طی ۵ سال فعالیت در دادگستری استان کرمانشاه داشت و اظهار داشت: طی این ۵ سال یک میلیون و ۱۳۰ هزار پرونده قضایی در دادگاه ها و شورای حل اختلاف استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی تعداد پرونده های بررسی شده در اجرای احکام را ۳۵۰ هزار مورد اعلام کرد و افزود: ۸۰۰ هزار پرونده نیز طی ۵ سال اخیر در دادسراهای استان کرمانشاه بررسی شده است.

,

مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: ۴۱ هزار پرونده معوقه نیز در استان داشتیم و با تلاش و همراهی همه، استان به ۵ قسمت تقسیم شد و از ۴۱ هزار فقره معوقه تنها ۱۶ هزار فقره پرونده باقی مانده است.

,

عدالتخواه از کاهش ۷۰ درصدی پرونده های معوقه در استان طی مدت مذکور خبر داد و گفت: از سال ۹۳ تاکنون طرح مجازات جایگزین حبس اجرا شد و تاکنون ۴۰۰ هزار ساعت خدمات عمومی رایگان به جز جزای نقدی و حبس ارائه شده است.

,

برگزاری برنامه شعبه محور و قاضی محور برای قضات استان

, برگزاری برنامه شعبه محور و قاضی محور برای قضات استان,

این مسئول از برخورد با مفاسد اقتصادی و شرارت ها خبر داد و تصریح کرد: در پرونده های قتل های فجیع به سرعت برخورد شد و با تشکیل ستاد تالیف قلوب به جای خونبست و خون صلح با یک اسم روایی و قرآنی از سال ۹۳ تاکنون تعداد ۱۱۸ قتل فقره قتل عمدی به سازش کشیده شده است.

,

مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه ادمه داد: در سال ۹۷ حسب اعلام مرکز شورای حل اختلاف کشور، استان کرمانشاه با ۱۵ فقره سازش رتبه دوم کشوری را به دست آورده است.

,

این مسئول از برگزاری برنامه شعبه محور و قاضی محور برای قضات استان طی سالهای اخیر خبر داد و گفت: دو شعبه شورای مشورتی را در کنار شعب اجرای احکام طی مدت مذکور ایجاد کرده ایم.
عدالتخواه تصریح کرد: هر جایی که شعب اجرای احکام اعم از مدنی و کیفری به مشکل برخوردند، می توانند در این شورا مشکلات خود را حل کنند.

,
,

مدیرکل سابق دادگستری استان کرمانشاه باز خورد مردمی را ملاک ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: اگر همه اقشار به ویژه اقشار ضعیف جامعه به دستگاه قضایی امید داشتند، این دستگاه موفق است.

,

اقدامات قوه قضاییه صدای جیغ کانون‌های قدرت و ثروت را درآورده است

, اقدامات قوه قضاییه صدای جیغ کانون‌های قدرت و ثروت را درآورده است,

حجت الاسلام محمدطه مهری امروز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه که با حضور معاون اول رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با تاکید بر اینکه مبنای قضاوت بر اساس آیات و روایات حق و پیروی نکردن از هوای نفس و تمایلات است، اظهار داشت: در دین مقدس اسلام قضاوت از اهمیت به سزایی برخوردار هستند.

,

این مسئول بیان داشت: این اهمیت تا جایی است که در روایات نقل شده از پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در می یابیم مسئولیت قضاوت بسیار عظیم و خطیر است و هر فردی نمی تواند تصدی مقام قضاوت و داوری را برعهده گیرد بلکه علما و فقهای پرهیزگار و صالحان متقی می توانند بر اساس حق قضاوت کنند.

,

امام جمعه اسلام آباد غرب با بیان اینکه از مهمترین اهداف حکومت اسلامی برپا داشتن حق و احقاق حقوق است، افزود: چهل سال از انقلاب اسلامی را با افتخار، تجربه و گنجینه ای ارزشمند و اندوخته های بسیار گران بها پشت سر گذاشتیم و اکنون وارد چهل سال دوم انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم شدیم.

,

بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه آینده انقلاب اسلامی

, بیانیه گام دوم انقلاب چراغ راه آینده انقلاب اسلامی,

حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد: رهبری عظیم الشان نظام جمهوری اسلامی بیانیه گام دوم به عنوان چراغ راه آینده انقلاب اسلامی صادر کرد.

,

این مسئول تصریح کرد: در چهارمین محور از بیانیه هفت محوری ایشان توصیه هایی به عدالت و مبارزه با فساد داشتند.

,

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: عدالت الزاماتی دارد و برای اینکه بتوانیم آن را اجرایی کنیم و در راه عدل و داد و دادستانی و دادگستری قدم برداریم در نظر گرفتن الزاماتی برای این مهم ضرورت دارد.

,

این مسئول با تاکید بر اینکه با ورود آیت الله رئیسی به قوه قضاییه تحولات امید آفرین دیده شده و این برای دوستان انقلاب، مستضعفان و آنها که دنبال عدالت هستند شادی آفرین است، عنوان کرد: چهار رکن و شاخصه مهم لازم است که در دوره جدید هم در آغاز چهل سال دوم و هم آغاز ماموریت قوه قضاییه دیده می شود.

,

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه برای عدالت گستری به قوانین عادلانه نیاز داریم، خاطرنشان کرد: رکن اول قوانین عادلانه است که باید تلاش شود این قوانین تدوین شود و رکن دوم ساختار عادلانه است زیرا در برخی جاها دیده می شود به دنبال بوروکراسی موجود توزیع نابرابر ایجاد می شود.

,

وی افزود: در نتیجه حاکمیت بوروکراسی فعلی دستگاه قضایی دچار مشکل می شود که راه حل آن تدوین قوانین است بنابراین نمایندگان مجلس باید فکری کنند و تشخیص آن هم بر عهده دستگاه های نظارتی است.

,

بوروکراسی پر پیچ و خم ادارات مردم را نا امید کرده است

, بوروکراسی پر پیچ و خم ادارات مردم را نا امید کرده است,

امام جمعه اسلام آباد غرب با تاکید بر اینکه هم فقدان قانون و هم  برخی قوانین موجب شده خروجی برخی دستگاه ها به طور طبیعی ضد عدالت باشد خاطرنشان کرد: بوروکراسی پر پیچ و خمی که امروز ادارات درگیرآن هستند مردم را نامید کرده و این واقعیتی است که مردم از این بوروکراسی خسته شوند و احساس نابرابری و در مواردی ظلم کنند و مجریان عادل و باتقوا می توانند این شاخصه را اجرایی کنند.

,

این مسئول با تاکید بر اینکه الزام آخر ثبات قدم است و اجرای عدالت هزینه دارد، افزود: با آمدن رئیس جدید قوه قضاییه و تحولاتی که در دستگاه عظیم قضا رخ داده صدای جیغ کانون های ثروت و قدرت بلند شده و هر روز برای جلوگیری از اجرای عدالت سنگ اندازی می کنند البته ثبات قدم می تواند جلوی این مسائل را بگیرد.

,

حجت الاسلام مهری با تاکید بر اینکه آغاز خوبی در قوه قضایی داشتیم، گفت: استان کرمانشاه استانی است که معضلات و گرفتاری بالایی دارد و بیکاری و نزاع اجتماعی، مباحث مرز نشینی و .. را دارد و در پی بمباران هشت سال جنگ تحمیلی عدم توسعه یافتگی سبب ایجاد مشکلات زیادی برای استان ما شده است .

,

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از دیرباز سینه ستبر و چهره زیبای انقلاب اسلامی بوده و در سنگر سربازی نظام موفق عمل کرده بیان کرد: از زحمات دکتر عدالتخواه تقدیر می شود و به دکتر توسلی زاده که برادر دو شهید و فرزند جانباز هستند خیرمقدم گفته می شود.

,

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: امیدواریم رایحه خوش عدالت که با فسادستیزی در قوه قضاییه شروع شده سراسر کشور را در برگیرد و دکتر توسلی زاده نیز در اجرای عدالت موفق باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه