اخبار داغ

هزینه میلیاردی نگهداری پارک چیتگر/ شیوع آفت به دلیل کم آبی

هزینه میلیاردی نگهداری پارک چیتگر/ شیوع آفت به دلیل کم آبی
معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ از صرف سالیانه هفت میلیارد تومان برای نگهداری پارک چیتگر خبر داد و اعلام کرد که به دلیل قطع آب خام، درختان چیتگر دچار شیوع آفت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛احسان صفایی صبح امروز در حاشیه بازدید دو تن از اعضای شورای شهر تهران از مشکلات پارک چیتگر و خشک شدن درختان این پارک گفت: در حال حاضر پارک چیتگر ۸۰۴ هکتار است و مشکل اصلی آن قطع آب خام، شیوع آفت و عدم وجود چارت سازمانی و همچنین عدم تأمین اعتبارات مورد نیاز و عدم تعیین تکلیف بهره‌برداری اراضی بالای ۱۴۰۰ که زیر نظر منطقه ۲۲ است، می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه از اواخر سال ۹۲ با کاهش دبی آب مشکلات آغاز شد، افزود: مشکلاتی با سازمان آب و فاضلاب وجود داشت و از سال ۹۴ تا ۹۶ نیز آب به دفعات قطع شد تا اینکه نهایتا در سال ۹۶ به طور کامل آب را قطع کردند.
,
 
,
وی با اشاره به افت شدید سطح آب سفره‌های زیرزمینی گفت: از چهار چاه موجود در پارک، سه چاه خشک شدند و این در حالی بود که قبلا ۳۰ درصد آب مورد نیاز چیتگر توسط چاه‌ها تأمین می‌شد و تا الان نیز سه چاه خشک شده است.
,
 
,
معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ با بیان اینکه شهرداری به سازمان آب ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد که ۳۰ میلیارد تومان به دلیل تأمین آب بها و مابقی به دلیل انشعابات است، ادامه داد: از سال ۹۲ مشکل پرداخت آب بها را داشتیم و سالانه باید حدود ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه در شهریورماه سال گذشته با تصفیه‌خانه موجود در منطقه تفاهم کردیم که پساب به چیتگر منتقل شود، گفت: ۲۴۰ مترمکعب از تیرماه پساب داخل چیتگر آمده و آبیاری به شیوه ثقلی شروع شده است و تا آخرین نقطه اگر بخواهیم آبیاری کنیم، یک ماه طول می‌کشد که در حال حاضر یک دوره چیتگر به صورت کامل آبیاری شده و به نظر می‌رسد در آینده نزدیک دور دوم نیز تکمیل شود که بعد از دو سال چیتگر را آبیاری کردیم.
,
 
,
صفایی با بیان اینکه آبیاری قطره‌ای چیتگر نیمه تمام باقی مانده بود و نیمه شرقی ۸۵ درصد و نیمی غربی ۳۰ درصد تکمیل شده است، اظهار کرد: سال گذشته به دلیل کاهش آب، سرویس‌های بهداشتی یکی در میان فعالیت می‌کردند اما الان توانستیم با احیای برخی چاه‌ها مشکل را حل کنیم.
,
 
,
آفت بلای جان درختان چیتگر
,
 
,
معاون خدمات شهری منطقه ۲۲ درباره شیوع آفت نیز با بیان اینکه یک سال بعد از کم آبی و قطع مقطعی آب، آفات در پارک شیوع پیدا کردند، گفت: مشکل کم آبی موجب شد که آفات بیشتر شیوع یابند و توانستیم کانون شیوع آفات را شناسایی کنیم اما دقت داشته باشید که وقتی چیتگر احداث شد اقلیم تهران متفاوت بود و به دلیل برف و باران‌ها اصلا روی آبیاری این بوستان حساب نکرده بودند اما حالا به دلیل مشکلات و تغییر اقلیم باید فکری به حال چیتگر کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه دو پیمانکار در فاز شرقی و غربی چیتگر فعال هستند، عنوان کرد: سالانه هفت میلیارد تومان هزینه نگهداری چیتگر می‌شود و ۴۰۰ نیروی کارگری و ۱۰ نیروی شهرداری در این پارک فعال هستند.
,
 
,
وی در مورد استفاده انحصاری مجموعه‌های سوارکاری چیتگر از آب گفت: قبلا باشگاه‌های سوارکاری انحصاری از آب چاهی که حفر کرده بودند استفاده می‌کردند اما آن را پملپ کردیم و برای هر کدام لوله دو اینچی برای سه الی چهار ساعت ایجاد کردیم.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه