اخبار داغ

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی مطرح کرد

کمک به زنجیره ارزش تولید در روستا توسط جهادگران/ در سال‌جاری ۳۲ گروه جهادی به مناطق مختلف اعزام شدند

کمک به زنجیره ارزش تولید در روستا توسط جهادگران/ در سال‌جاری ۳۲ گروه جهادی به مناطق مختلف اعزام شدند
مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: بسیج دانشجویی خراسان جنوبی کمک به زنجیره ارزش تولید در روستا در بخش‌های مختلف، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده از جمله کارگاه‌های حوله‌بافی و پرورش مرغ بومی از جمله فعالیت‌های بخش اقتصاد مقاومتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی صمدی‌فرد مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی خراسان جنوبی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اشتغال و بهداشت و درمان در نقاط روستایی، محروم و مرزی خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهدی صمدی‌فرد مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با , خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  اظهار کرد: عمده فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی خراسان جنوبی در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، آموزشی، اشتغال و بهداشت و درمان در نقاط روستایی، محروم و مرزی خراسان جنوبی صورت می‌گیرد.,

 

,

وی افزود: فعالیت‌های بخش عمرانی گروه‌های جهادی شامل تکمیل و احداث مساجد، حسینیه‌ها، خانه عالم و سایر اماکن عمومی در روستاهای سطح استان است.

,

 

,

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: تعمیر و مرمت منازل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی با همکاری این دو نهاد از دیگر فعالیت‌های بخش عمرانی بسیج دانشجویی استان است.

,

 

,

صمدی‌فرد عنوان کرد: رنگ‌آمیزی، تعمیر و بازسازی مدارس نیز از فعالیت‌های بخش عمرانی دانشجویان بسیجی است.

,

 

,

وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد: برگزاری کلاس‌های احکام، قرآن، آموزش صنایع‌دستی، کلاس‌های آموزشی تحصیلی و تقویت دروس برای دانش‌آموزان در مناطق روستایی، برگزاری مسابقات ورزشی و اکران فیلم از جمله فعالیت‌های بخش فرهنگی و آموزشی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی است.

,

 

,

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: بخش بهداشت و درمان شامل کلاس‌های پیشگیری از بیماری‌ها و بهداشت فردی در حوزه‌های مختلف، کلاس‌های گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی، ویزیت عمومی مردم نیازمند در مناطق محروم و دورافتاده، تهیه و توزیع دارو بین نیازمندان، اعزام پزشک متخصص و ارائه خدمات پزشکی در زمینه‌های متخصص اطفال، زنان و زایمان و داندانپزشکی از جمله خدمات بخش بهداشت و درمان است که توسط گروه‌های جهادی دانشجویی در استان انجام می‌شود.

,

 

,

صمدی‌فرد گفت: بحث اقتصاد مقاومتی و گسترش فرهنگ کار و تلاش در روستاها از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویی است که در قالب استارتاپ در روستاها برگزار می‌شود.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: کمک به زنجیره ارزش تولید در روستا در بخش‌های مختلف، راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده از جمله کارگاه‌های حوله‌بافی و پرورش مرغ بومی از جمله فعالیت‌های بخش اقتصاد مقاومتی است.

,

 

,

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به برخی از فعالیت‌های عمرانی بسیج دانشجویی استان در شهرستان‌های مختلف، بیان کرد: در فصل تابستان گروه‌های جهادی فعالیت‌های عمرانی در زمینه ترمیم منازل مددجویان و تکمیل مسجد روستای آچونی در شهرستان قاین، تکمیل مسجد روستای کله عارف در نهبندان، تعمیر منازل مددجویان در منطقه حسین‌آباد فردوس و کمک به احداث ۱۵ واحد مسکونی نیازمندان در شهرستان نهبندان از جمله فعالیت‌های عمرانی بسیج دانشجویی استان بوده است.

,

 

,

صمدی‌فرد گفت: همچنین گروه جهادی دانشجویی فاطمه زهرا(س) در بخش بهداشت و درمان به شهرستان سربیشه اعزام شده و به مردم دهستان مومن‌آباد این شهرستان خدمات ارائه کرده است.

,

 

,

وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون ۳۲ گروه جهادی در بخش‌های مختلف جهت ارائه خدمات به شهرستان‌های استان اعزام شده و خدمات‌رسانی داشته‌اند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه