اخبار داغ

یادداشتی به مناسبت 27 شهریور؛

استراتژی کثیف موشه دایانِ صهیونیستی برای وقوع بحران آب در ایران/ مناقشه ای که نابودی 50 هزار قنات و رشد ۳۸۰ هزار چاه غیر مجاز را رقم زد

استراتژی کثیف موشه دایانِ صهیونیستی برای وقوع بحران آب در ایران/ مناقشه ای که نابودی 50 هزار قنات و رشد ۳۸۰ هزار چاه غیر مجاز را رقم زد
اگر در دهه ۴۰ شمر زمان خود را شناخته بودیم و به نظر او اعتماد نمی کردیم شاید امروز وضعیت سفره های زیر زمینی و قنات های ما به این وضعیت بحرانی نمی رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، امروز 27 شهریور ماه مصادف با سالروز سفر موشه دایان وزیر کشاورزی وقت رژیم صهیونیستی در سال 1341 است، حجت الاسلام علی ارجمند، نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز درباره این روز در یادداشتی اختصاصی برای "تیتریک"، می نویسد؛ "علامه شهید مطهری در یکی از سخنان پرشور خود در ماه محرم که هرساله در روزهای منتهی به روز قدس از صدا و سیما بازپخش می شود، فریاد می زند: شمر ۱۴۰۰ سال پیش مرد شمر زمان خودت را بشناس، شمر امروز موشه دایان است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک, یتریک,
میلیون ها ایرانی این فریاد را شنیدند ولی شاید هیچ کس سوال نکرد که چرا استاد از میان اشقیای کربلا بر روی شمر تمرکز می کند و چه ارتباطی بین موشه دایان و شمر وجود دارد؟
 
,
,
تاریخ گواهی می دهد که از زمان تاسیس این غده سرطانی یکی از مناقشات این رژیم با همسایگان خود مناقشات آبی و به اصطلاح دقیق تر آب دزدی این رژیم از همسایگان و محروم کردن آنها از حق آبه های خود بوده است.
,
 
,
خط ‌های آبی ‌رنگ روی پرچم اسرائیل که نماد نیل و فرات است به خوبی مهم‌ترین استراتژی و فناوری این رژیم برای مساله آب را بیان می‌کند. یکی از خطوط قرمز اسرائیل در مذاکرات به اصطلاح صلح بحث آب است.
,
 
,
ماجرای قنات‌ های ایران و موشه دایان
 
, ماجرای قنات‌ های ایران و موشه دایان ,
,
خرداد سال گذشته کانال «فارس پلاس» بخشی از مستند «بانوی گل‌سرخ» را بازنشر کرد. مستندی ساخته آقای «مجتبی میرتهماسب» و درباره زندگی خانم «شهین‌ دخت سرلتی (صنعتی)» که تأثیر فراوانی در دگرگونی صنعت کشاورزی در استان کرمان داشت. 
,
 
,
مستندی که بخش اعظمی از آن گفت‌و‌گو با مرحوم همایون صنعتی‌زاده، همسر او و بنیانگذار انتشارات امیرکبیر و البته یکی از سرشناسان حوزه صنعت چاپ در ایران است.
,
 
,
صنعتی‌ زاده در بخشی از این مستند، درباره سفر ‌«موشه دایان» وزیر کشاورزی وقت رژیم صهیونیستی‌ و دعوا با او بر سر قنات‌های ایران می‌گوید. صنعتی‌زاده با اشاره به زلزله قزوین و سفر موشه دایان به ایران می‌گوید: «آقای ارسنجانی وزیر کشاورزی بود.
,
 
,
در قزوین زلزله شده بود. موشه دایان گفت قنات نکنید. قنات ‌هایتان را ببندید. برای این‌که قنات در زمستان آبش حرام می‌شود. از زیر زمین می‌آید بیرون و می ‌رود. اصلاً فرقی بین قنات و چاه عمیق نیست. فقط قنات چاهی مورب است و چاه معمولی یک گودال عمیق عمودی.»
,
 
,
او در ادامه می‌گوید: «من آتش گرفتم از حرفش. به مقامات خودمان گفتم به حرفش گوش نکنید. ما سفره آب زیر زمینی داریم که وقتی پر می‌شود سرریز می‌شود. وقتی سرریز می‌شود، روی سطح زمین با پوشش گیاهی معلوم می‌شود... مقنی‌های قدیم این را می‌دانستند. می رفتند درست جاهایی که سبزه روییده بود، می‌گفتند چاه مادر قنات را اینجا باید کند.
,
 
,
صنعتی ‌زاده می‌گوید: «حکایت ما حکایت آدمی بود که سرمایه‌ای از پدرش مانده در بانک و سودش را استفاده می‌کند. ما با سرریز آب‌های زیر‌زمینی معاش‌مان می‌ گذشت.»
,
 
,
اشاره او در این مستند، به سفری بود که در  سال۱۳۴۱ انجام شد و طی آن «حسن ارسنجانی» وزیر کشاورزی وقت، ‌از وزیر کشاورزی آن روز صهیونیست‌ها (ژنرال موشه دایان) برای بازدید از ایران رسماً دعوت کرد. موشه دایان از تاریخ ۲۷ شهریور تا پنجم مهرماه ۱۳۴۱ در ایران بود و در این سفر با شاه، نخست‌وزیر و دیگر مقامات بلندپایه‌ ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و قراردادهایی را در زمینه‌ مسائل اقتصادی، کشاورزی و عمرانی با دولت ایران به امضا رساند.
,
 
,
وضعیت چاه ها و قنات های کشور 
, وضعیت چاه ها و قنات های کشور  ,
 
,
امروز در کشور حدود ۳۸۰ هزار چاه غیر مجاز و ٥٠‌هزار و ٨٣٩ رشته قنات وجود دارد که البته بیشتر از آن ‌ها رو به ‌نابودی اند.
,
 
,
اگر در دهه ۴۰ شمر زمان خود را شناخته بودیم و به نظر او اعتماد نمی کردیم شاید امروز وضعیت سفره های زیر زمینی و قنات های ما به این وضعیت بحرانی نمی رسید، هرچند که هم اینک نیز عده ای به ظاهر کارشناس و مدیر بلند پایه کشاورزی! بجای مقابله عملی با چاه های غیر مجاز و جلوگیری از اسراف و هدر رفت آب، با ارائه آمارهایی مبالغه آمیز در حوزه مصرف آب کشاورزی، در راستای کشاورزی هراسی و حمایت از واردات محصولات کشاورزی گام بر می دارند!
,
 
,
و هنوز هم صدای استاد مطهری در تاریخ طنین انداز است: شمر زمان خودت را بشناس شمر ۱۴۰۰ سال پیش مرد!
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه