اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خبر داد

انجام 48 هزار مأموریت اورژانسی در سال‌جاری/ با کمبود نیرو مواجه هستیم/ 20 درصد افزایش مأموریت‌های مربوط به تصادفات

انجام 48 هزار مأموریت اورژانسی در سال‌جاری/ با کمبود نیرو مواجه هستیم/ 20 درصد افزایش مأموریت‌های مربوط به تصادفات
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گفت: تعداد پرسنل اورژانس خراسان‌جنوبی 450 نفر هستند که به صورت بسیار فشرده فعالیت می‌کنند که از این جهت با کمبود نیرو مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جلال احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در چهل و چهارمین سالروز تأسیس اورژانس در نشست خبری اظهار کرد: اورژانس یکی از مهم‌ترین بخش‌های درمانی در تمام دنیا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: در جوامعی که میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرده است اورژانس بیشترین تأثیر را در رساندن دقیق و صحیح بیمار به بیمارستان دارد.
,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با بیان این‌که در خراسان جنوبی 73 پایگاه اورژانس وجود دارد، گفت: از این تعداد 18 پایگاه در شهرها و 55 پایگاه در روستاها و جاده‌ها مستقر هستند.
,
 
,
احمدی بیان کرد: از مجموع 128 آمبولانس فعال در استان تعداد 73 آمبولانس به عنوان آمبولانس اصلی در پایگاه مستقر و 55 آمبولانس به عنوان پشتیبان وجود دارد که طی امروز از 6 دستگاه آمبولانس جدید نیز رونمایی می‌شود.
,
 
,
وی با بیان این‌که تعداد 2 اتوبوس آمبولانس نیز در استان فعال است، ادامه داد: تعداد پرسنل اورژانس خراسان‌جنوبی 450 نفر هستند که به صورت بسیار فشرده فعالیت می‌کنند که از این جهت با کمبود نیرو مواجه هستیم.
,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند عنوان کرد: در شش ماهه نخست امسال 48 هزار مأموریت اورژانسی در استان انجام شده است که از این تعداد 5 هزار مأموریت مربوط به تصادفات و حوادث جاده‌ای بوده است.
,
 
,
احمدی افزود: میزان مأموریت‌های مربوط به تصادفات نسبت به شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۲۰ درصد افزایش و مأموریت‌های اورژانسی ۱۰ درصد افزایش داشته است.
,
 
,
وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری ۱۱۹ مأموریت امداد هوایی انجام شده است.
,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند متذکر شد: مطابق با استاندارد بایستی به ازای هر 40 هزار جمعیت یک پایگاه اورژانس اختصاص یابد اما در خراسان جنوبی با توجه به پراکندگی جمعیت به ازای هر 11 هزار جمعیت یک پایگاه اورژانس وجود دارد.
,
 
,
احمدی عنوان کرد: : متوسط زمان کمک به بیمار در شهرها 8 دقیقه و در جاده ها ۱۵ دقیقه است که این میزان در خراسان جنوبی در شهرها 6 دقیقه و در جاده ها ۹ دقیقه است که این نشان دهنده تلاش پرسنل اورژانس جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به هم استانی هایمان است.
,
 
,
وی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۷۱ مورد از انتقال مادران پرخطر در پایگاه‌های اورژانس ثبت شده است.
,
 
,
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند از راه‌اندازی سایت‌های تقویت‌کننده بی‌سیم در استان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون دو سایت راه‌اندازی شده و باعث می‌شود که ارتباط همکاران در طول مسیر قطع نشود.
,
 
,
احمدی خاطرنشان کرد: یکی از شرایط خدمتِ درست، مجهز و مسلط شدن پرسنل به علم و دستورالعمل‌های روز است که در این جهت پایگاه‌های آموزشی نیز راه‌اندازی شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه