اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد:

تیم هزمت در مقابله با خطرات شیمیایی بدون تجهیزات است/ انجام عملیات‌های امدادی با تجهیزات مستهلک

تیم هزمت در مقابله با خطرات شیمیایی بدون تجهیزات است/ انجام عملیات‌های امدادی با تجهیزات مستهلک
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: تیم آموزش دیده هزمت سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد برای مهار خطرات و حوادث شیمیایی احتمالی، لباس و تجهیزات ندارد که برای خرید آنها به تامین یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، مجید گریوانی،مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد  ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه معابر شهر بجنورد در حلقه جابجایی محصولات تولیدی آلاینده و یا تامین مواد آلاینده برای صنایع از جمله جابجایی تانکرهای آمونیاک، تانکرهای بنزین، گاز کلر، چسب است و به زودی نیز میزبان محموله اسیدسولفوریک خواهد بود، بنابراین وقوع حوادث شیمیایی در این شهر محتمل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

گریوانی افزود: این در حالی است که نه استان و نه شهر بجنورد امکانات و تجهیزات مهار خطرات احتمالی ناشی از جابجایی این محصولات آلاینده و شیمیایی را ندارد.

,

با این وجود، وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وقوع خطر بر اثر جابجایی این محموله های آلاینده و خطرناک پیش بینی شده است، سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد در همین راستا، در سال گذشته تیم هزمت با عضویت پنج نفر نیروی آتش نشان را تشکیل و آموزش های تخصصی را به آنان ارائه داد که تا آنان در زمان وقوع خطر از آمادگی لازم برای ورود به رفع آلودگی های شیمیایی برخوردار باشند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: این در حالی است که نیروهای تیم هزمت آتش نشانی بجنورد که آموزش دیده اند، فاقد تجهیزات و لباس های A آتش نشانی برای ورود به این نوع عملیات ها هستند.

,

گریوانی افزود: در حال حاضر هزینه خرید تجهیزات و لباس های A آتش نشانی برای این تیم حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، توان خرید این نیاز اشاره شده را ندارد.

,

وی بیان کرد: این دغدغه به دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اعلام شده است که طی تعامل با مجتمع پتروشیمی خراسان، منابع مالی خرید این تجهیزات و لباس ها تامین شود که با وجود پیگیری های استانداری هنوز نتیجه ای میسر نشده است.

,

با این وجود، وی یادآور شد: در سال گذشته، منابع مالی از محل شهرداری بجنورد و پدافند غیر عامل بابت کمک به تقویت تیم هزمت آتش نشانی بجنورد تامین و اعطا شد که تعدادی از تجهیزات مورد نیاز خریداری شدند.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد در ادامه به تیم غواصی آموزش دیده سازمان آتش نشانی بجنورد نیز اشاره کرد و گفت: عمر لباس ها و تجهیزات تیم 43 نفره غواصی این سازمان نیز مربوط به قبل از سال 85 است و متاسفانه آنان برای حضور در عملیات ها از این لباس ها و تجهیزات مستهلک استفاده می کنند.

,

افزون بر این، وی درباره وضعیت تجهیزات و ماشین آلات در اختیار این سازمان برای انجام عملیات های امداد و نجات نیز اظهار کرد: عمر تجهیزات و ناوگان خودرویی این سازمان برای انجام عملیات های امداد و نجات 15 ساله است و آنها مستهلک شده اند.

,

وی همچنین گفت: این سازمان حتی خودروی پشتیبان آبرسانی نیز ندارد که این خودروها در صحنه  عملیات ها آبگیری می شوند.

,

گریوانی افزود: سه سال قبل استانداری قول داده بود که در زمینه رفع این کمبودها کمک کند که هنوز محقق نشده است.

,

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نردبان و بالابر نیز نداریم، درصورتیکه اتفاقی در مجتمع های ساختمانی این شهر رخ دهد، آتش نشانان چاره ای جز این ندارد که از راه پله ها خود را به محل واقعه برسانند.

,

وی یادآور شد: برای خرید کلاه و اور شلوار آتش نشانان این سازمان باید حدود پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شود.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری بجنورد تصریح کرد: با وجود نیازمندی های اشاره شده، در سال جاری تجهیزات امدادرسانی این سازمان در حین انجام عملیات ها در صحنه وقوع به مبلغ 100 میلیون تومان خسارت دیدند.

,

وی در خاتمه اعلام کرد: در دور دوم از سفر رییس جمهور لزوم حمایت مالی از این سازمان برای تامین تجهیزات جدید و نوسازی ناوگان خودرویی را مطرح کردیم که متاسفانه در این سفر نیز مصوبه ای برای این منظور محقق نشد.

,

گریوانی تصریح کرد: با این وجود، این سازمان با جدیت تقویت توانمندی های حرفه ای آتش نشانان این سازمان را در دستور کار قرار داده است و آن را انجام می دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه