اخبار داغ

رئیس اداره گردشگری بابلسر خبر داد

اقامت بیش از 17 میلیون نفرشب مسافر در بابلسر

اقامت بیش از 17 میلیون نفرشب مسافر در بابلسر
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابلسر از اقامت بیش از 17 میلیون نفرشب مسافر در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛غلامرضا چشمه‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: بابلسر یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای شمالی کشور بوده که سالانه پذیرای جمع زیادی از مسافران ایران و جهان است.

وی خاطرنشان کرد: از اول فروردین ماه امسال تاکنون 17 میلیون و 532 هزار و 680 نفر شب اقامت در شهرستان بابلسر به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر تصریح کرد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته که 13 میلیون و 532 هزار و 887 نفر شب اقامت بوده که با افزایش 4 میلیون نفری رو به رو شده است.

این مسئول یادآور شد: 35 هزار تخت اقامتی در هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، متل، مهمانپذیر و خانه‌های دوم شهرستان بابلسر پذیرای حضور و اقامت مسافران و گردشگران است.

چشمه‌نور ادامه داد: بسیاری از مسافران در خانه های دوم که شامل شهرک‌های دریاکنار و صفائیه و اقامتگاه‌های دولتی مانند مجتمع‌های فدک، کوثر، بانک ملی، بانک کشاورزی، بانک رفاه و بانک مسکن هستند ساکن می‌شوند.

وی با اشاره به نتایج بازرسی‌های صورت گرفته گفت: بنابر مقررات میراث فرهنگی و گردشگری درصورت مشاهده تخلف اقامتگاه‌ها در مرحله اول تذکر و اخطار که اگر به آن توجهی نشد آن مکان پلمپ می‌شود؛ در بازدیدهای صورت گرفته حدود 8 مورد تذکر و اخطار داده شد که خوشبختانه این موارد منجر به پلمپ نشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بابلسر اظهار کرد: درحال حاضر 40 خانه مسافر دارای پروانه بهره‌برداری، حدود 70 واحد شناسایی و پرونده آن‌ها تشکیل شده و همچنین بسیاری از واحدها بدون پروانه شناسایی شدند که تذکرهای لازم به این واحدها برای دریافت مجوز داده شد.

چشمه‌نور خاطرنشان کرد: تعداد 130 متل دارای پروانه، چهار هتل، 8 ایستگاه تفریحات دریایی، سه مرکز سرگرمی تفریحی، 15 واحد پذیرایی و 13 دفتر خدمات مسافراتی و جهانگردی در بابلسر به گردشگران و مسافران خدمات می‌دهند.

وی تصریح کرد: برنامه ای برای ساماندهی تابلوداران درنظر گرفته شده تا آنها دارای کارت و لباس مشخص و در یک کانکس مستقر شوند و اگر غیر از این افراد در خیابان‌ها حضور پیدا کنند با هماهنگی نیروی انتظامی با آنها برخورد می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه