اخبار داغ

جوان مازندرانی اقتصاد مقاومتی را معنا کرد؛

کسب نان حلال با پرورش قرقاول/بازاریابی و صادارت به شیوه یک روستایی

کسب نان حلال با پرورش قرقاول/بازاریابی و صادارت به شیوه یک روستایی
مرتضی زارعی جوان میاندورودی از چند سال پیش اقدام به پرورش قرقاول کرده است و امروز با اتکا بر نگاه اقتصاد مقاومتی توانسته با گسترش کار خود حتی به فکر صادرات هم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مرتضی زارعی جوان میاندورودی از چند سال پیش اقدام به پرورش قرقاول کرده است و امروز توانسته با گسترش کار خود حتی به فکر صادرات هم باشد.

زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پرورش قرقاول را از هیچ و زیرپیلوت خانه شروع کردم، اظهار کرد: در ابتدا در فضای 40 متری و با 50 جوجه شروع کردم و پس از بالغ شدن آنها را فروختم و سود خوبی داشتم به همین دلیل علاقه‌مند شدم که آن را گسترش دهم.

وی بیان کرد: هزار و 500 متر زمین خریدم که 800 متر فضای مسقف ایجاد کردم و 120 قرقاول مولد گرفتم که هر کدام 80 تخم می‌گذارد و اگر این تخم‌ها تبدیل به جوجه شود هر جوجه تازه متولد شده پنج هزار تومان و یک ماه 35 هزار تومان قیمت دارد.



زارعی با بیان اینکه قرقاول مصرف غذایی بسیار پایینی دارد، افزود: هر قرقاول در روز 60 گرم و در ماه 2.5 کیلو غذا می‌خورد که می‌توان ذرت، سویا، پیلوت، شبدر و یونجه به آنها داد.

وی تاکید کرد: قرقاول در مدت 6 ماه بالغ می‌شود و در هشت ماهگی به بلوغ می‌رسند و زمان تخم‌گذاری آنها از فروردین تا تیرماه است.

زارعی برای کسانی که قصد شروع این کار را دارند، گفت: ابتدا باید قفسه‌های کوچک در ابعاد 1.5 در 1.5 یا 2 در 2 ایجاد کنند که می‌توان با هزینه کم و با استفاده از چوب یا میله گرد آن را درست کرد.



وی تاکید کرد: برای تخم‌ریزی و جوجه کشی در هر قفس یک نر با سه یا چهار ماده قرار گیرند و باید مواظب بیماری‌های آنها هم بود، بیمارهایی نظیر بیماری آنفولانزا، گامبرو، آبله، نیوکاسل، برونشیت که داروهای آنها وجود دارد.

این جوان کارآفرین درباره نژاد قرقاول‌ها، بیان کرد: پاکستانی، هلندی، سیلور نژادهایی هستند که استفاده می کنم و نژادهای بلژیکی و لیمویی بیشتر تزئینی هستند و در سال بین 20 تا 25 تخم می‌گذارند.



وی در باره فروش قرقاول، گفت: فروش ما از طریق سایت و اینترنتی است، سایتی ایجاد کردم که تمام مراحل پرورش قرقاول در آن گفته شده است و هر کسی می‌تواند با مراجعه به آن نحوه پرورش قرقاول را بیاموزد.

زارعی ادامه داد: مشتری از سراسر ایران وجود دارد و به اکثر استان‌های کشور ارسال کردیم و در حال حاضر در حال قرارداد برای ارسال به قطر از طریق دوستان خوزستانی هستیم.

وی تصریح کرد: برای شروع کار از وام اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی شروع کردم که توانست در ابتدای کار هزینه‌های مرا تامین کند تا بتوانم به سوددهی برسم و امروز به مرحله‌ای رسیدم که یک دستگاه جوجه‌کشی هزار و 200 تایی و یک دستگاه 500 تایی خریداری کردم تا تمامی مراحل پرورش قرقاول را در اختیار داشته باشم.

زارعی خاطرنشان کرد: برای آموزش عمومی، کتاب گام به گام پرورش قرقاول را نوشتم تا همه کسانی که علاقه‌مند به این کار هستند بتوانند از طریق این کتاب با آن آشنا شوند و این کتاب به صورت اینترنتی نیز در سایت ما برای علاقه‌مندان در دسترس است.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه