اخبار داغ

شریعتمداری عنوان کرد؛

افزایش ۲۵ درصدی سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور

افزایش ۲۵ درصدی سهم اشتغال روستایی از سبد اشتغال کشور
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: میزان سهم اشتغال روستایی در سبد تولید اشتغال کشور ۲۵.۳ درصد رشد داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز محمد شریعتمداری ظهر امروز پنج شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: با استفاده از ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی یک برنامه ای را تحت عنوان برنامه اشتغال پایدار روستایی در کشور در پیش گرفتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در وزارتخانه های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و همه وزارتخانه هایی که به نوعی تکفل ایجاد شغل بر عهده دارند با هماهنگی عمومی از این منابع استفاده شده است.

,
,

این مسئول ادامه داد: تخصیص ها به استان های گوناگون با توجه به نرخ محرومیت و میزان نرخ بیکاری است و با این تخصیص شرایط مطلوب تری برای اشتغال بخش های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت و روستاهایی کشور به وجود بیاید و این تا حدود زیادی تاثیرگذار بود.

,

وی عنوان کرد: دولت در سال‌های اولیه رشد اقتصادی منفی را که در سال ۹۲ داشت، به ۱۴.۵ درصد رشد اقتصادی مثبت تبدیل کرد و دوباره با فشار نظام سلطه این رشد به صفر رسید.

,

شریعتمداری گفت: با شرایط تحریم نظام اشتغال به شدت تحت تاثیر فشار قرار می گرفت و این تصمیم موجب شد اشتغال روستایی و بخش های کوچک تا حدود زیادی جایگزین شود.

,

میزان سهم اشتغال روستایی در سبد تولید اشتغال کشور ۲۵.۳ درصد رشد پیدا کرده است

, میزان سهم اشتغال روستایی در سبد تولید اشتغال کشور ۲۵.۳ درصد رشد پیدا کرده است,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: گزارشات مرکز آمار ایران در سه ماهه اول سال ۹۸ نشان می دهد که میزان سهم اشتغال روستایی در سبد تولید اشتغال کشور که قبلا کمتر از ۳ درصد بود به ۲۵.۳ درصد رشد پیدا کرده است و معنایش این است که اشتغال جدیدی به سبد اشتغال کشور با تخصیص منابع ارزان قیمت به وجود آمده است.

,

این مسئول ادامه داد: در استان کرمانشاه نسبت به این موضوع نسبتا استقبال خوبی صورت گرفته است، البته به غیر از ۲۸۰۰ میلیارد تومان اخیر که توزیع شده طبق آمار وصول شده ۵۶ تا ۵۷ درصد عملکرد استان کرمانشاه به صورت دریافت وام اشتغال روستایی در دستگاه اجرایی بود.

,

وی عنوان کرد: بدون احتساب آن ۲۸۰۰ میلیارد تومان، دستگاه ها ۱۰۴ درصد پیشرفت داشته‌اند؛ یعنی کل منابع مورد نیاز بخش اشتغال روستایی را استان جذب کرده است.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جذب قابل ملاحظه ۱۶۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده، گفت: وام ها در نقاط مرزی و محروم با نرخ ۴ درصد و در نقاط غیر مرزی محروم با نرخ ۶ درصد برای سرمایه در گردش با نرخ ۱۰ درصد در نظر گرفتند که این امر کمکی است که علاوه بر اشتغال فراگیر، به اشتغال خانگی نیز توجه شود که هر کدام آنها در استان کرمانشاه یک نقشی داشته است.

,

بیکاری در قشر دانش آموخته در استان کرمانشاه رقم قابل ملاحظه ای است

, بیکاری در قشر دانش آموخته در استان کرمانشاه رقم قابل ملاحظه ای است,

این مسئول با اشاره به اینکه این اقدام به میزان کمی در نرخ بیکاری استان تاثیر گذاشته است، بیان داشت: در سه ماهه اول ۹۸ نشان می دهد علی رغم افزایش نرخ مشارکت اقتصادی وضع اشتغال در استان بدتر نشده یعنی ۰.۲ درصد میزان بیکاری کاهش پیدا کرده است.

,

وی گفت: بیکاری در قشر دانش آموخته در استان کرمانشاه همچنان رقم قابل ملاحظه ای را به خودش اختصاص داده است.

,

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: رتبه کرمانشاه که در کشور در جایگاه اول رتبه بیکاری بود تا حدودی تغییر پیدا کرده است و از این رتبه خارج شده است.

,

این مسئول ادامه داد: با توجه به وقوع زلزله سال ۹۶ و سیل امسال که در کرمانشاه روی داد و موجب وارد شدن لطماتی به مردم شد، توجه مرکز نشینان به این استان افزایش یافت.

,

وی گفت: این امر موجب توزیع منابع مختلفی در استان شد و از وام اشتغال روستایی ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت جدا برای زلزله به استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرد که در هیچ استان دیگری این رقم وجود ندارد.

,

شریعتمداری عنوان کرد: همچنان جوانان بیکار در سطح کشور وجود دارند که اصل اول مشکلات آنها سرمایه گذاری است که باید جایگزین شود و مشکل اشتغال کشور حل و فضل شود.

,

قدرت وام دهی بانک ها برای حل مشکلات اشتغال استان افزایش می‌یابد

این مسئول ابراز داشت: استفاده از این منابع اگر به طور کامل صورت گیرد می تواند در رفع بیکاری موثر باشد و ما علاقمندیم در استان کرمانشاه هر چه زودتر توان جذب را توسعه دهیم و قدرت وام دهی بانک ها را برای حل مشکلات اشتغال استان افزایش دهیم تا قدم های مثبتی برای مساله اشتغال در این استان برداریم.

, قدرت وام دهی بانک ها برای حل مشکلات اشتغال استان افزایش می‌یابد,
,
,

وی گفت: از ۵۰۵ هزار نفر افراد تحت پوشش بهزیستی در سطح کشور بخشی در استان کرمانشاه هستند که به لطف الهی شرایط مطلوبتری را در این حوزه شاهد هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امروز با پیگیری مسئول بهزیستی استان مبلغ ۵۶۰ میلیون تومان برای مابه التفاوت مسکن معلولان و مددجویان اختصاص یافت تا کمکی برای معلولان و مددجویانی باشد که توان پرداخت سهم خود را ندارند.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه