اخبار داغ

در همایش بانوان با موضوع رسم و سومات؛ سنت یا بدعت مطرح شد:

چشم و هم چشمی آفت روضه های خانگی است

چشم و هم چشمی آفت روضه های خانگی است
ظهر امروز جمعی از بانوان فرهیخته و مذهبی شهرستان بهار در نشستی به نقد و بررسی علل و آسیب بدعت های جدید پرداختند و در آخر راهکاری برای از بین بردن این بدعت ها ارائه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ظهر امروز همایش "رسم و رسومات؛سنت یابدعت؟" در زائر سرای آیت الله بهاری باحضور کارشناسان مذهبی، حجت الاسلام مرتضی محمودی و مهدی کرمی با محوریت تبیین و تفهیم سنت های الهی و اجتناب از بدعت های شیطانی ویژه بانوان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حجت الاسلام مرتضی محمودی در جمع بانوان شهرستان به بیان بدعت های نوظهوری که بعد از پیامبر به مرور زمان به دین القاء شده و در نتیجه مردم از آن پیروی کردند پرداخت واین بدعت ها را شیطانی خواند و گفت: از بهمن ماه سال پیش اولین قدم را برای حذف مخارج اضافی در مجالس ترحیم در شهر بهار برداشتیم و با وجود ناملایمات فراوان شاهد پیوستن همشهریان را به این پویش بودیم اما با این حال بازهم مساعدت همشهریان را طلب می کنیم؛

,

وی به وجود رسوم غلط در مجالس ترحیم و عزاداری ها اشاره کرد و گفت: در زمانه ای هستیم که دشمن از طریق عزاداری دین ما را هدف قرار داده وبه رسم عوام فریبی اکثر همشهریان دچار این بدعت های غلط شده اند تاجائیکه این بدعت هاباعث تشویش خاطرمان شده است.

,

محمودی با بیان اینکه شهرستان شهید پرور بهار یکی از متدین ترین شهرستانهاست افزود: یکی از مهم ترین بدعت ها که شهرستان بهار را تهدید و اغلب به ورطه گمراهی و ظلالت می کشاند، تناول غذا در منزل مرحوم است.

,

این کارشناس مذهبی به نقل از امام صادق(ع)افزود: تناول غذا منزل مرحوم کارجاهلیت بود و همی نطور روایت است که سه روز منزل مرحوم غذا ببرید اما چیزی تناول نکنید. با این اوصاف از همشهریان انتظار میرود در ریشه کن کردن بدعت های نابجا همت ورزیده و سبک زندگی الهی و اسلامی جایگزین و اعمال شود.

,

در ادامه حجت الاسلام مهدی کرمی سخن خود را با روایتی از پیامبر که فرمود "من کشته شدم تاشما درضلالت و گمراهی نباشید"آغاز کرد و گفت: با این اوصاف قطعا متوجه میشویم اسلام دینی نیست که از بدعتهای به ظاهر مدرنیته و تمجل گرایانه پیروی کند لیکن این خود ما هستیم که درتبیین چنین بدعت های اشتباهی سهیمیم؛ همین بدعت های نادرست تجملاتی مانند زنجیری دستان همه را گره زده و در نهایت برکت از زندگی ها زایل شده است.

,

وی به نقدهای وارد شده به این حرکت اشاره کرد و گفت: این عمل خداپسندانه گرچه با تهدید و نقدهای بیشماری همراه بوده اما به لطف و برای رضای حق این گام ها تا آخرین نفس برای حذف چنین بدعت هایی ادامه دار است و این همایش ها دوماه یکبار تشکیل میشود تا همه افراد این شهرستان همت ورزند.

,

کرمی همچنین بدعت و چشم و هم چشمی های قبل ازدواج را به اختصار بیان کرد و گفت: جهیزیه چند صدمیلیونی، لباس عروس گران قیمت، خرید از مکانهای گران قیمت، به رخ کشیدن ثروت ها و... همه و همه به علت شهوت دیده شدن است.

,

وی چشم و هم چشمی و شهوت دیده شدن را آفت بزرگ جامعه دانست که همه اقشار جامعه را درگیر خود کرده و اظهار داشت: این آفت حتی در مراسم مذهبی ما هم دیده می شود، به طوریکه به یقین می توان گفت این امر آفت روضه های خانگی شده است.

,

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان کرد: شهر ما شهر بی ریشه و اصالت نیست، شهر آیت الله بهاریست اما با این حال همه ما نیاز به فهم دین داریم نه علم دین.

,

کرمی گفت: همه همشهریان باید زرهی پولادین و چکمه ای آهنین به پا کنیم و به جنگ این بدعت های غلط برویم و نگوییم باید دیگران شروع کننده باشند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه