اخبار داغ

در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه مطرح شد؛

لزوم بهبود فضای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه/ هزینه خانوارهای کرمانشاهی از درآمدشان بیشتر است/ یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشروط به تامین منابع است

لزوم بهبود فضای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه/ هزینه خانوارهای کرمانشاهی از درآمدشان بیشتر است/ یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشروط به تامین منابع است
جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، جلسه شورای اداری استان کرمانشاه شب گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 

,

هزینه خانوارهای کرمانشاهی از درآمدشان بیشتر است

, هزینه خانوارهای کرمانشاهی از درآمدشان بیشتر است,

حسن عزیزی عصر امروز پنجشنبه در شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: استان کرمانشاه در برخی از شاخص های بازار کار نسبت به کشور عقب تر است.

,

وی با اشاره به آمار اشتغال فارغ التحصیلان بیکار در استان کرمانشاه افزود: نرخ فارغ‌التحصیلان بیکار در کشور ۱۸.۳ درصد است اما این رقم در استان کرمانشاه به ۲۸.۵ درصد آمار بیکاران می رسد.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۵۰ هزار و ۷۵۰ نفر از بیکاران استان کرمانشاه دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

,

عزیزی به شاخص دیگری در استان اشاره کرد و ادامه داد: متوسط هزینه خانوار شهری و روستایی در استان از درآمدهایشان بیشتر است.

,

این مسئول همچنین بیان داشت: استان کرمانشاه قابلیت جذب همه نوع منابع مالی دارد و حتی استعداد جذب دوبرابری تسهیلات اشتغال فعلی را دارد.

,

وی به جلسات کارگروه اشتغال استان هم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۲ کارگروه استانی و بیش از ۳۰۰ جلسه شهرستانی این کارگروه برگزار شده است.

,

 

,

لزوم بهبود فضای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

, لزوم بهبود فضای سرمایه‌گذاری در کرمانشاه,

هوشنگ بازوند عصر امروز پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بیکاری در استان ما بسیار بالا است و فکر می کنم توسط شستا و زیر مجموعه حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مابقی حوزه ها در استان ما کمتر سرمایه گذاری شده است.

,

استاندار کرمانشاه افزود: با توجه به نرخ بالای بیکاری عنایت ویژه به استان داشته باشید و این وضعیت سرمایه گذاری را بهبود ببخشید و سهمی بیشتر در سرمایه گذاری این استان نسبت به سایر استانها داشته باشید.

,

این مسئول بیان داشت: مقداری از اعتبارات مناطق زلزله زده در حوزه یکی از بانک‌ها است و بسیار این موضوع پیگیری شده است لذا تقاضا داریم اجازه دهند که این بانک از سهم اعتبارات زلزله اعتبار برخی از پروژه های ما را بتواند تامین کند.

,

بازوند عنوان کرد: در مجموع حدود ۳۰ میلیارد تومان برای ۲ کارخانه استان نیاز داریم که امیدواریم این اعتبارات از آن سهم پرداخت شود و این نیازمند به همکاری دارد.

,

وی با بیان اینکه وزیر کار با نگاهی ویژه به توسعه کرمانشاه و بازسازی زلزله کمک کرده‌ است، گفت: امکان توزیع ۹۰ هزار تن فولاد و تیرآهن با نرخ پایین تر از بازار که ۱۷۰۰ تا ۲ هزار تومان کمتر از بازار بود را در مناطق زلزله زده فراهم کرد که نقش بسیار مهمی در شتاب گرفتن روند بازسازی و پیشرفت پروژه ها داشت.

,

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سفر امروز نیز در آیین افتتاح مسکن مهر شهر پاوه، پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان از سهم آورده خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی را متقبل شدند که یک کار بسیار ارزشمند است.

,

 

,

ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور

, ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور, ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور,

کیوان کاشفی عصر امروز پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، یکی از رسالتهای اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در حوزه اشتغال دانست و اظهار داشت: با این وجود عمده سیاست های اشتغال را از این وزارت انتظار داریم.

, کیوان کاشفی عصر امروز پنج شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، یکی از رسالتهای اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در حوزه اشتغال دانست و اظهار داشت: با این وجود عمده سیاست های اشتغال را از این وزارت انتظار داریم.,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: سعی و تلاش ما این است که با ارائه ایده های مختلف اشتغال را بالا ببریم  اما توازن نامناسبی که نسبت به نرخ بیکاری در کشور وجود دارد این ایده ها نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد.

,

 

,

ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور

, ضرورت اهتمام ویژه به فضای کسب و کار در کشور,

این مسئول بیان داشت: یکی از راهکارهایی که می تواند مشکلات اشتغال را حل و فصل کند اهتمام ویژه به فضای کسب و کار کشور است که اگر شرایط خوبی را در این راستا به وجود آوریم شاهد جنب و جوش در حوزه کار خواهیم بود.

,

کاشفی گفت: در کشور ما حجم نقدینگی بالایی داریم و همیشه این سوال مطرح است که چرا این نقدینگی به تولید و اشتغال وصل نمی‌شود و از طرف دیگر تحصیل کردگانی با علم فراوان در همه حوزه ها داریم باید تلاش کنیم این دو به هم وصل شوند و حلقه وصل این دو فضای کسب و کار مناسب است.

,

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ما در شاخص های توین بیزینس که بانک جهانی اعلام می کند در بین 190 کشور رتبه 128 را داریم اما اگر 10 تا 12 اقدام از جمله در حوزه قوه قضائیه و بخشی هم در دولت و بخش خصوصی را در حوزه بهبود فضای کسب و کار انجام دهیم رتبه ما به 60 تا 70 دنیا می رسد.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با انتقاد از سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی و صندوق ما نه تنها انتظارات را برآورده نمی کند بلکه مخل فضای کسب و کار است و نارضایتی چند جانبه را در این راستا به وجود آورده است.

,

 

,

قانون مشاغل سخت و زیان آور است/ ضرورت از بین بردن بروکراسی ماهیانه در پرداخت حق بیمه

, قانون مشاغل سخت و زیان آور است/ ضرورت از بین بردن بروکراسی ماهیانه در پرداخت حق بیمه,

این مسئول همچنین ابراز داشت: قانون مشاغل سخت و زیان آور است یعنی پس از این مدتی که این قانون اجرا می شود هنوز نمیدانیم چقدر به تولید و بنگاههای ما لطمه وارد می کند.

,

کاشفی ادامه داد: این قانون را باید اصلاح کنیم و به سمت و سویی ببریم که آسیبی به تولیدات نزند.

,

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: چرا اجازه صدور تشکیل صندوق تامین اجتماعی را از سوی بخش خصوصی نمی دهیم؛ این کار ایجاد رقابت می کند و که در این صورت می تواند میزان بهره برداری را بالا ببرد و رضایت کلی را بهمراه داشته باشد.

,

این مسئول اظهار داشت: همچنین پرداخت حق بیمه را به جای هر ماه به دو ماه یا سه ماه یکبار کاهش دهیم و بروکراسی ماهیانه را از بین ببریم.

,

کاشفی گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی را اصلاح نکنیم بارمالی که بر عهده دولت افتاده و باید به صندوق ها کمک مالی کند خیلی نمی تواند پیش برود چرا که صندوق های تامین اجتماعی ما صندوق های نسبتا با سن بالا هستند و بار مالی زیادی دارند.

,

وی بیان داشت: با توجه به نامگذاری امسال به رونق تولید، از همان ماه‌های اول سند رونق تولید را با همکاری دانشگاه تنظیم کردیم و طی آن وظیفه هر دستگاه را تعریف کردیم.

,

کاشفی ادامه داد: در حال حاضر سند تصویب و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است و می توان گفت این سند از طرف بخش خصوصی ابلاغ می‌شود که این اعتماد بهش خصوصی را بالا می‌برد و امیدواریم بتوانیم در فضای کسب و کار بدرخشیم.

,

 

,

تعریف 65 مگاپروژه در کرمانشاه برای 3 سال آینده

, تعریف 65 مگاپروژه در کرمانشاه برای 3 سال آینده,

حبیب اله وفایی عصر امروز پنج شنبه در شورای اداری استان کرمانشاه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: بازار نیروی کار در استان کرمانشاه هم همچون کل کشور متاثر از سیاست های مختلف بوده است.

,

وی افزود: نرخ بالای بیکاری در استان اولین تاثیر خود را بر پس اندازها دارد و سپس در تشکیل سرمایه و به تبع آن تعادل بازار را متاثر می کند و این عدم تعادل هم موجب کاهش درآمد شده است.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: کاهش درآمد، کاهش قدرت خرید و کاهش تقاضا و رکود تولید و کاهش عرضه را در یک سیکل اقتصادی در پی دارد و این امر موجب تشدید بحران های اقتصادی در استان شده است.

,

وفایی با بیان اینکه برای این شرایط رشد درون زای اقتصادی استان را هدف قرار داده ایم، گفت: معتقدیم درآمد پایدار با اشتغال پایدار جز بر مبنای رشد اقتصادی درون زا و پتانسیل درون استان امکان ندارد.

,

این مسئول افزود: کرمانشاه با داشتن ۲.۴ جمعیت کشور تنها ۱.۶۲ از تولید داخلی کشور و ۰.۶۶ درصد درآمد سرانه کشور را به خود اختصاص داده است.

,

وی از تعریف ۶۵ مگاپروژه برای سه سال آینده در استان در بخش های اقتصادی و عمرانی خبر داد و تصریح کرد: کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری برای سه سال آینده هدف گذاری شده است.

,

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه همچنین به تهیه بسته های اجرایی راهبردهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این بسته ها شامل سندرونق تولید، سند جامع اشتغال و سند بودجه کارا می شود که در صورت اجرا به صورت کامل به اهداف اقتصادی ترسیم شده می توان دست یافت.

,

 

,

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشروط به تامین منابع است

, همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشروط به تامین منابع است,

مصطفی سالاری امشب در شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: صندوق بازنشستگی امانتدار سرمایه و دسترنج بازنشستگان است.

,

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی نسبت به نیمی از جمعیت کشور تعهد دارد و خدماتی از قبلی درمانی، پرداخت مستمری و مقرری بازنشستگی را انجام می‌دهد.

,

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، این سازمان در سال جاری ماهانه 9 هزار و 200 میلیارد تومان به افرادی که به آنها متعهد است همچون بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می‌کند که 8 هزار و 200 میلیارد تومان آن از طریق حق بیمه های پرداختی و یک هزار میلیارد آن از محل سایر منابع تامین می‌شود.

,

سالاری بر لزوم ایجاد تعادی بین پرداختی و درآمدهای سازمان تاکید کرد و گفت: البته بدهی های معوقی هم داریم به بخش درمان که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

,

وی تصریح کرد: در بحث استفاده از منابع جامعه کارگری باید احتیاط کنیم  و در مرز تعادل بین درآمد و هزینه حرکت کنیم چون اگر فاصله این دو بیشتر شود در ارائه خدمات دهی به افرادی که متعهد شده ایم با اخلال مواجه می‌شویم.

,

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی آمار بازنشستگانی که باید به آنها حقوق پرداخت کنند را 3 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در مجموع باید به 43 میلیون نفر خدمات درمانی داشته باشیم.

,

سالاری در مورد مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق را منوط به تامین منابع دانست و گفت: در این زمینه قانون برنامه ششم توسعه ما را ملزوم به اجرای این موضوع کرده اما این کار مشروط به تامین منابع لازم است.

,

 

,

توسعه کسب‌وکارهای دارای مزیت در مناطق باید مورد توجه قرار گیرد

, توسعه کسب‌وکارهای دارای مزیت در مناطق باید مورد توجه قرار گیرد,

عیسی منصوری امشب در شورای اداری استان کرمانشاه اظهار داشت: ذیل اشتغال فراگیر برنامه‌های مختلف و متفاوتی وجود دارد که می‌توان از آن برای ایجاد اشتغال بهره‌مند شد.

,

وی برنامه اشتغال حمایتی با توسعه مشاغل خانگی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: این برنامه از سال گذشته در کرمانشاه آغاز شد که در حال حاضر برنده‌های استانی و منطقه‌ای خوبی ایجاد شده است.

,

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اشتغال معیشتی و تأمین مشاغل خرد هم از دیگر برنامه‌ها است که دستاوردهای خوبی داشته و تداوم هم خواهد داشت.

,

منصوری خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های ذیل اشتغال فراگیر با طرح‌هایی از جمله یارانه دستمزد برای شغل اولی‌ها در 8 استان کشور که کرمانشاه هم یکی از آنهاست در همین راستا اجرا شده است.

,

وی برنامه کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای را با 3 ماه کارورزی و 2 سال بیمه توسط دولت را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: این طرح با محدودیت منابع رو به رو بود اما در حال پرداخت هستیم.

,

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح مهارت‌آموزی در محیط کار افزود: این طرح فرصت خاصی است که حتما کارفرمایان سعی کنند از آن استفاده کنند.

,

منصوری ادامه داد: همچنین ذیل اشتغال فراگیر توسعه کسب و کارهای دارای مزیت در مناطق هم مورد توجه قرار گرفته است و در این استان هم تجارت مرزی، گردشگری تاریخی و سلامت  بومگردی و البته کشاورزی و صنایع تبدیلی مورد تاکید است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه