اخبار داغ

عضو فراکسیون امید

با کمپین شفافیت آراء مخالفم/ به قدری مشکلات داریم که شفافیت در آن گم است

با کمپین شفافیت آراء مخالفم/ به قدری مشکلات داریم که شفافیت در آن گم است
عضو فراکسیون امید مجلس ضمن اعلام مخالفت خود با کمپین شفافیت آراء نمایندگان،‌ گفت: در حال حاضر به قدری مشکلات داریم که این مسئله در آن گم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در رابطه با موضوع شفافیت آراء اظهار داشت: شفافیت آرا برای جامعه‌ای که در دموکراسی حاکم است و احزاب سیاسی شکل گرفته و زور و فشاری بر نمایندگان مردم اعمال نمی‌شود می‌تواند خیلی خوب و مفید باشد چون باعث آموزش عمومی می‌شود و افراد جامعه می‌توانند با استدلال‌هایی که مطرح می‌شود، علم سیاست را یاد بگیرند و در این زمینه استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وگو,

*در شرایطی که همه چیز دست یک جناح است شفافیت عادلانه نیست

, *در شرایطی که همه چیز دست یک جناح است شفافیت عادلانه نیست, *در شرایطی که همه چیز دست یک جناح است شفافیت عادلانه نیست,

وی افزود: امروز مطبوعات و احزاب ما در شرایط حساسی قرار داشته و همه نمی‌توانند نظرشان را مطرح کنند و گاهی بر سر منافع عمومی اختلاف نظر وجود دارد؛ با توجه به اینکه برخی جناح‌های ما همه چیز مانند اصحاب رسانه و رسانه ملی در دستشان است، این (شفافیت آراء) نمی‌تواند عادلانه و به نفع ملت باشد.

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: اینجاست که قانون اساسی هم این نکته را در نظر گرفته و در آیین نامه داخلی مجلس هم تاکید شده که وقتی نمایندگان تشخیص دادند، رای‌گیری می‌تواند مخفی باشد.

,

* ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند/شفافیت‌طلبان می‌خواهند اعمال فشار کنند

, * ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند/شفافیت‌طلبان می‌خواهند اعمال فشار کنند, * ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند/شفافیت‌طلبان می‌خواهند اعمال فشار کنند,

جلودارزاده همچنین عنوان کرد:‌ البته امروز همه (نمایندگان) نظراتشان را اعلام می‌کنند، اما ممکن است با رسانه‌هایی که طرفداری خاصی داشته و می‌خواهند تفکر خاصی را دنبال کنند، مصاحبه نکنند وگرنه از بیان نظراتش نمی‌ترسند، امروز من ندیدم نماینده‌ای رای خود را مخفی کند.

,

وی تصریح کرد: در زمان رای دادن صدای «دو دو» و «چهار چهار» نمایندگان به فلک می‌رسد. پس این نمی‌تواند نشان دهنده غیرشفاف بودن نماینده باشد و اگر یک مورد مشاهده شده بود که پای طرح شفافیت را امضا کرده بودند اما رای ندادند به این دلیل بود کسانی که امضا گرفتند می‌خواستند به عنوان اعمال فشار از آن استفاده کنند و نمایندگان تشخیص دادند که نباید عملی شود.

, تواند,

* صدای «دو دو» و «چهارچهار» نمایندگان به فلک می‌رسد

, * صدای «دو دو» و «چهارچهار» نمایندگان به فلک می‌رسد, * صدای «دو دو» و «چهارچهار» نمایندگان به فلک می‌رسد, چهارچهار,

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شرط شفاف‌سازی رای، به تشخیص خود مجلس است؛ یعنی اگر اکثریت نمایندگان رای بدهند که هر رایی که می‌دهند شفاف باشد، خب شفاف می‌شود و اگر بگویند نباید مطرح شود، نمی‌شود. در حقیقت مصلحت خود، حوزه انتخابیه و کشور را در نظر می‌گیرند.

,

جلودارزاده در همین رابطه اضافه کرد: به عنوان مثال اگر یک منطقه تبدیل به استان شود ممکن است به نفع آن منطقه باشد اما به ضرر کشور می‌شود یا برعکس؛ اینجا اگر نماینده‌ای قسم خورده مصلحت ملی را در نظر بگیرد، اگر رای منفی دهد آنگاه گروه‌های فشار ایجاد شده و او را اذیت می‌کنند، حال یا باید به سوگند خود عمل کند یا اینکه باید به منافع شخصی خود و جانش فکر کند که این واقعا برای نماینده تضاد بزرگی ایجاد می‌کند و اینجاست که تشخیص می‌دهد رای منفی باشد.

,

*با کمپین شفافیت آراء مخالفم

, *با کمپین شفافیت آراء مخالفم, *با کمپین شفافیت آراء مخالفم, کمپین,

وی در ادامه اعلام کرد که به صورت کلی با کمپین شفافیت آراء مخالفم، چرا که در حال حاضر به قدری مشکل داریم که این یکی در آن گم است.

, کمپین,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما برخی نمایندگان شهرستان‌ها را ببینید، که چقدر زحمت می‌کشند و مدام به حوزه انتخابیه می‌روند-مانند آقای محجوب-که دیگر نباید درگیری جدید برایشان ایجاد شود.

, نماینده]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه