اخبار داغ

فعالیت بیش از 700 گروه جهادی در مازندران؛

تبلور خودسازی و عشق به هم‌نوع در اردوهای جهادی/ دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر سازندگی

تبلور خودسازی و عشق به هم‌نوع در اردوهای جهادی/ دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر سازندگی
هدف اصلی اردوهای جهادی برای مردم و منطقه محروم است که از مهمترین آثار آن عمران و آبادانی و رفع فقر از چهره منطقه،ترویج روحیه نشاط و امید و کار برای مردم منطقه به خصوص نوجوانان و جوانان، تقویت امید به زندگی روستایی و تشویق عدم مهاجرت به شهر و حاشیه‌نشینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، به فرموده حضرت امام خمینی(ره) که بیان کردند؛ گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین باشد و بنابر به فرموده حضرت امام خامنه ای؛ در اردوهای جهادی شرکت کنید، نگویید وقتمان تلف می‌شود، بهترین استفاده از وقت همین است.
 
امروز گروه‌های جهادی در سراسر کشور مشغول خدمات رسانی به مناطق و اقشار محروم جامعه هستند در استان مازندران هم با وقوع سیل اخیر گروه‌های جهادی از روز اول پای کار بوده و با دل جان در کنار مردم بودند.
 
مهدی آرام مسئول مرکز جهادی مازندارن در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: با وجود گذشت ۲۰ سال از عمر گروه‌های جهادی، سرانجام در مرداد ماه امسال با موافقت نظر مقام معظم رهبری در خصوص دیدار فعالین در این عرصه، ۴۲ نفر از سرگروه‌های فعال و پیشکسوتان و نهادهای مختلف به دیدار ایشان شرفیاب شدند.
 
آرام خاطرنشان کرد: جلسه خوب و پرباری بود و نکات جدیدی ارائه شد که پنجره تازه‌ای به رویکرد جهادی باز شد، همچنین دغدغه جهادیان مطرح شد.
 
این مسؤول یادآور شد: فردای آن روز رهبری پیامی در ۹ بند خطاب به گروه‌ها صادر کردند که یکی از مهمترین موضوعات در آن توجه به گسترش گروه‌های جهادی بود، چرا که از میان ۱۲ هزار گروه جهادی که در کشور وجود دارد تنها ۱۰ الی ۱۵ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و نیاز است که مابقی مردم در این امر دخیل شوند.
 
وی اظهار کرد: بحث شبکه‌سازی و ارتباط گروه‌های جهادی، توجه به خلوص نیت و معنویت، اخلاق مداری و تاکیدات دینی در اردوهای جهادی، تلاش در راستای اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم از خدمات جهادی، استفاده از امکانات به روز، هنر و رسانه، ایجاد امید و دمیدن روحیه انگیزه در بین مردم از مواردی بود که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود.
 
آرام با اشاره به وضعیت گروه‌های جهادی در استان مازندران گفت: در حال حاضر ۷۰۰ گروه جهادی در سطوح مختلف در استان مازندران از اقشار مختلف، گروه‌های جهادی شامل، تخصصی و عمومی هستند که در بین همه احاد جامعه چون بسیج جامعه زنان، طلاب، پزشکان و غیره در حوزه‌های مختلف زحمت می‌کشند.
 
وی یادآور شد: خوشحالیم که امروز همه گروه جهادی را می‌شناسند این مهم با رشد و کمک رسانه میسر شد، مردم بخصوص جوانان در اوقات فراغت با حضور در این گروه‌ها سعی می‌کنند از حجم مشکلات کم کنند و دانشجویان و دانش آموزان در خط مقدم هستند.
 
آرام با بیان اینکه ما در گروه جهادی به حمایت و پشتیبانی نیاز داریم که همه تحت فرمان رهبری پشتیبانی بدون تکلف و بروکراسی از گروه‌های جهادی داشته باشند، افزود: در سیل اخیر گروه‌های جهادی استان خوش درخشید، برای رفع مشکلات همه بسیج شدند که در پیشانی این حرکت جهادیان حضور داشتند.
 
وی تاکید کرد: در ایام سیل حجم عظیمی از گروهای جهادی در ایام نوروز به کمک سیل‌زدگان رفته و با تشکیل قرارگاه جهادی با محوریت شهرستان سیمرغ گروه‌های توانمند در عرصه ساخت و ساز را در قرارگاه شهدای مدافع حرم مازندران در ۴۳ گروه تخصصی جهادی اقدام به کار کردند.
 
آرام خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی با کمک گردان لشکر ۲۵ کربلا خانه‌های افتتاح شده زودتر از بقیه واحدها تکمیل و به بهره برداری رساندند بطوری‌که اولین واحد مسکونی افتتاح شده در زمان سیل در کل کشور در روستای تالارپشت شهرستان سیمرغ آماده شد که به همت گروه جهادی شهرستان قائمشهر انجام شد.
 
وی تصریح کرد: در زمان وقع سیل مردم به مجموعه بسیج اعتماد زیادی داشتد و این به علت رابطه قلبی و محکمی بود که بین مردم و اعضای جهادی ایجاد شد یک رابطه کاملا مردمی و انسانی که پس از سیل بسیاری از افراد از دل همین روستاها با فضای جهادی آشنا شده و ادامه دهنده راهشان شدند.
 
آرام بیان کرد: ما ۶۰ گروه جهادی ویژه داریم که در مناطق مختلف به‌طور مستمر با رویکرد حل مسائل نظام تا سه سال و بعد از آن با هدف کاهش شاخص محرومیت در مناطق ( محروم، کم برخوردار و حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر) فعالیت می‌کنند.
 
مسئول مرکز جهادی مازندران در پایان تأکید کرد: بنا بر فرموده مقام رهبری جز با کار انقلابی نمی‌توانیم کشور را به سرو سامان برسانیم امروز دوست و دشمن می‌دانند که تفکرات جهادی مشکلات را حل کرده و کشور ما را از بزنگاه‌ها عبور داده و به روال عادی برمی‌گرداند.

به گزارش بلاغ، جوانان این مرز و بوم هر کدام در جبهه ای می جنگند ، برخی خط‌‌ ‌شکنان آتش به اختیار مانند محسن حججی برای حفظ ارزش‌ها  و دفاع از حریم و حرم کمر همت می بندند و خانواده و تمام تعلقات را رها کرده و صدها کیلومتر آن طرف تر سلاح جنگ به دست می‌گیرند و افتخار می‌آفرینند و عده ای از جوانان با الهام از همان مکتب فکری در داخل مرز ها برای رفع محرومیت وکمک به مردم ‌مستضعف و محروم در جبهه‌های جنگ اقتصادی و فرهنگی می جنگند.

رز‌مندگانی که شهر و دیار و زندگی و برنامه های خود را برای مدتی رها کرده و خالصانه و عاشقانه به منطقه‌ای دور و محروم با هزینه‌های شخصی می‌روند با تمام توان و بضاعت خود مشغول خدمت رسانی و عمران و آبادانی و آموزش‌های علمی،فرهنگی و مذهبی به هر شکلی که امکان داشته باشد می‌شوند و هنگامی که از این سفر ‌جهادی برمی‌گردند دلتنگ منطقه و مردم با صفا‌یش می شوند  و گویی از زیارت آمده‌اند و حال و هوای معنوی خاصی آنها را فرا گرفته است.

همانطور که خود جهاد‌گران اردوهای ‌جهادی می گویند و از شرح  حال آنها و آثار و عملکرد‌شان مشاهده می‌کنیم این جوانان مجاهدین فی سبیل‌الله و حرکت خود جو‌ششان فرهنگ ساز و جریان ساز و مصداق عملی  آموزه‌های دینی و اخلاقی و منویات رهبری است و می‌توان آنها را از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران تلقی کرد.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه