اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور خبر داد

راه‌اندازی ۳۰ کانون بسیج حقوق‌دانان در کشور تا پایان امسال

راه‌اندازی ۳۰ کانون بسیج حقوق‌دانان در کشور تا پایان امسال
رئیس سازمان بسیح حقوق دانان کشور گفت: حدود ۳۰ کانون بسیج حقوق‌دانان در شهر‌های کشور تا پایان امسال نیز با هدف دسترسی نزدیکتر مردم راه‌اندازی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مرکز مشاوره یاوران عدالت با هدف ارائه خدمات حقوقی رایگان به همت کانون بسیج حقوق دانان صبح امروز با حضور بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوق دانان کل کشور ، عسکری فرمانده ناحیه ، مقاومت بسیج آمل، طالبی دادستان شهرستان آمل ، حدادی مسئول کانون بسیج حقوق دانان این شهرستان افتتاح شد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کل کشور در خصوص افتتاح مرکز مشاوره حقوقی رایگان به مردم گفت: افتتاح این مرکز ایده بسیار خوبی است که حقوق دانان بتوانند تکلیف اجتماعی خود را در این مرکز ادا کنند که امیدوارم این امر در سطح استان نیز گسترش پیدا کند.

مهدی بهرامیان ضمن تاکید بر به کارگیری حقوق دانان توانمند در این مرکز گفت: افرادی که در این مرکز مشاوره به کار گیری می شوند باید تجربه لازم را داشته باشند تا موجب افزایش آگاهی مردم و رفع اطاله دادرسی و اشکال در طرح شکایت شوند.

وی از افزایش تعداد کانون‌های حقوقی بسیج که خدمات رایگان مشاوره و حقوقی به مردم ارائه می‌دهند، خبر داد.

رئیس سازمان بسیح حقوق دانان کشور گفت: حدود ۳۰ کانون بسیج حقوق دانان در شهر‌های کشور تا پایان امسال نیز با هدف دسترسی نزدیکتر مردم راه اندازی خواهد شد.

عسکری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل در خصوص راه اندازی کانون بسیج حقوق دانان شهرستان آمل گفت: از سال 96 با هدف حضور حقوق دانان بسیجی به عنوان مشاور حقوقی رایگان در مساجد و پایگاه ها این کانون راه اندازی شد تا مشکلات مردم به مثابه گذشته در مساجد حل و فصل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: خدمات این مرکز در همه زمینه ها علی الخصوص مشاوره و ارائه اطلاعات حقوقی به مردم توسط حقوق دانان و قاضیان جهادی در مساجد و پایگاه ها انجام می شود که افراد می توانند با مراجعه به آنها از این خدمات بهرمند شوند.

بهرام حدادی مسئول کانون بسیج حقوق دانان شهرستان آمل نیز از خدمات رایگان این مرکز خبر داد و گفت: مرکز مشاوره یاوران ولایت از سیاست های کلی کشور تبعیت می کند که از جمله وظایف این مرکز ارائه خدمات حقوقی ، مشاوره خانواده و جرائم کیفری و حقوقی به صورت رایگان است.

وی در ادامه افزود: در حال حاظر 230 نفر نیرو داریم که شامل نیروهای دادگستری و وکلا با سطح علمی ارشد و دکتری است.

حدادی از ارائه مشاوره پیش زمینه خبر داد و گفت: افراد قبل از طرح شکایت می توانند با مراجعه به وکلای این مرکز از مشاوره های حقوقی بهرمند شوند تا منجر به رد دادخواست و طولانی شدن زمان دادخواست نگردد.

مسئول کانون بسیج حقوق دانان شهرستان آمل در پایان به طرح ( هر مسجد و پایگاه ، یک حقوق دان ) اشاره کرد و افزود: در هر مسجد و پایگاه بسیج تقریبا یک حقوق دان در زمان نماز مغرب حضور دارد تا به مردم خدمات حقوقی ارائه و به شکایاتشان رسیدگی کند. همچنین در صورت لزوم نیز وکلا برای ارئه خدمات به صورت تخصصی مردم را به این مرکز معرفی می کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه