اخبار داغ

مدیر شرکت برق شهرستان تویسرکان:

برق تمام مدارس تویسرکان به مناسبت بازگشایی مدارس وصل است/ سیاه نمایی مدیر یک مدرسه برای فرافکنی

برق تمام مدارس تویسرکان به مناسبت بازگشایی مدارس وصل است/ سیاه نمایی مدیر یک مدرسه برای فرافکنی
مدیر شرکت برق شهرستان تویسرکان با تأکید بر اینکه به هیچ عنوان بنا بر آن نبوده و نیست که برق مدرسه ای برای روز بازگشایی مدارس قطع شود، گفت: تاکنون برق هیچ مدرسه ای در زمان تحصیل دانش آموزان، قطع نشده، آن قطعی سه ساعته برق در ۲۸ شهریورماه بوده و تنها یک تذکر به مدیرانی بود که طبق قانون بدهکاری برق را پس از یک سال اخطار پرداخت نمی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ چند روزی است خبری در برخی کانال های تلگرامی استان همدان منتشر شده مبنی بر اینکه “در آستانه بازگشایی مدارس اداره برق منطقه تویسرکان برق ۱۲مدرسه را قطع کرد”، خبری که در ابتدا دل هر خواننده ای را به درد می آورد، اما از آنجا که سواد رسانه ای می گفت باید پیگیر شویم تا اصل ماجرا را بدانیم و به هر خبری منفعلانه نگاه نکنیم، به سراغ مدیر شرکت برق شهرستان تویسرکان تا بدانیم اصل ماجرا چیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

«رضا جلیلوند» مدیر شرکت برق شهرستان تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: به هیچ عنوان بنا بر آن نبوده و نیست که برق مدرسه ای برای روز بازگشایی مدارس قطع شود.

,

وی با تأکید بر اینکه قطعی دو سه ساعته برق چند مدرسه در روز ۲۸ شهریور ماه تنها یک تذکر پس از یک سال مکاتبه و اخطار به مسئولان متولی بود که هزینه کرد مازاد بر الگوی مصرف را پرداخت نمی کردند، اظهار کرد: شرکت توزیع برق همان گونه که از نامش پیداست وظیفه دریافت برق از بالادستی و توزیع آن بین مشترکان را بر عهده دارد.

,

مدیر شرکت برق شهرستان تویسرکان افزود: مشترکان نیز می بایست بهای برق مصرفی را ماهیانه به حساب خزانه دولت واریز کنند و پایان هر ماه درصدی از هزینه های واریز شده به خزانه به عنوان کارمزد به شرکت های توزیع باز می گردد تا صرف تعمیر و نگهداری شبکه های برق، روشنایی معابر، رفع خاموشی های روزانه و مواردی از این دست شود.

,

جلیلوند تصریح کرد: بر اساس آیین نامه تعرفه های تکمیلی برق و همچنین نامه معاونت ریاست جمهور شرکت های خدمات رسان مکلف هستند با ارسال اخطار ظرف مهلت کمتر از یک هفته انشعاب مشترکینی که از پرداخت صورتحساب خودداری می کنند را قطع کنند.

,

وی عنوان کرد: سوال اصلی اینجاست، اگر مشترکی ظرف یک هفته، یک سال و یا چند سال بهای خدمات را پرداخت نکرد تکلیف چیست؟ اگر به علت عدم پرداخت بهای خدمات شرکت خدمات رسان دچار مشکل مالی بشود و نتواند به نحو احسن وظایف خود را انجام دهد گناه مشترکین خوش حساب چیست؟

,

مدیر شرکت برق شهرستان تویسرکان ادامه داد: از آنجا که خدماتی مانند برق به صورت مستمر و شبانه روزی است قطع یک لحظه خدمات، سبب نگرانی مشترکین می شود.

,

جلیلوند اذعان کرد: در مورد مشترکین دولتی باید بگویم هر ساله زمان بودجه ریزی هرکدام از وزارت خانه ها و مؤسسات دولتی بهای خدمات آب، برق و گاز نیز محاسبه و پرداخت می شود.

,

وی عنوان کرد: برق مدارس اگر مطابق با الگوی مصرف باشد، رایگان است و اگر مازاد بر الگوی مصرف باشد، به طور طبیعی و طبق قانون باید هزینه برق را پرداخت کنند.

,

مدیر شرکت برق شهرستان تویسرکان عنوان کرد: البته باید دقت داشت که سرایدار باید هزینه برق مصرفی را همچون هر مشترک دیگری پرداخت کند و دانش آموز نیست که خدمت رسانی به آن رایگان باشد.

,

جلیلوند با تأکید بر اینکه هیچ گاه برق هیچ مدرسه در زمان بازگشایی مدارس و سال تحصیلی قطع نشده و نمی شود، گفت: آن قطعی سه ساعته برق در روز ۲۸ شهریور در شرایطی بود که هنوز در تابستان قرار داریم و مدارس تعطیل هستند و تنها یک تذکر بسیار کوتاه به مدیرانی بود که باید طبق قانون رفتار می کردند، وگرنه هنوز دانش آموز یا معلمی به مدرسه نرفته که خدمت دهی به او انجام نشود.

,

وی افزود: به احترام دانش آموزان و خانواده های آنان، حرمت زمان تحصیل این آینده سازان را همچون همیشه در اوج حفظ می کنیم، چرا که آنان جایگاه والایی در پذیرش مسئولیت های آینده دارند.

,

به گزارش عصر همدان؛ در اغلب کشور های جهان مصرف کننده برق بهای آن را یک ماه قبل با شارژ کارت شرکت برق برداخت می کند و اگر شارژ تمام شود اتوماتیک برق قطع می شود.

,

حالا چرا بدهکاران طلب کارند؟ آن هم در حالی که برق چند ساعت کوتاه و نه در روز بازگشایی مدارس و تنها و تنها برای یک تذکر جدی پس از یک سال اخطار به مصرف کننده، قطع و سپس در کمترین زمان وصل شد.

,

برخی مردم خبر اولیه را که خبری ناقص بود یک نوع سیاه نمایی برای فرار از بده کاری تلقی می کنند، طبق یک ارزیابی ساده متوجه می شویم که مشترکین شهرستان تویسرکان در چند سال اخیر از ۱۰ شهرستان استان کمترین نرخ خاموشی را داشته اند.

,

برای بهتر شدن بیش ازپیش خدمات نیاز است مشترکین برای پرداخت بدهی برق مصرفی اداره برق را یاری رسانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه