اخبار داغ

روزنامه انگلیسی از شبیه‌سازی جنگ آمریکا و روسیه خبر داد:

بدعهدی‌های بین‌المللی، خطر جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد/ شبیه‌سازی جنگ هسته‌ای ویرانگر بین آمریکا و روسیه

بدعهدی‌های بین‌المللی، خطر جنگ هسته‌ای را افزایش می‌دهد/ شبیه‌سازی جنگ هسته‌ای ویرانگر بین آمریکا و روسیه
یک شبیه سازی وحشتناک نشان می دهد که جنگ هسته ای میان آمریکا و روسیه در عرض کمتر از 5 ساعت 34 میلیون نفر را به کام مرگ فرو می برد که اکثر آنها در 45 دقیقه اول کشته می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ شبیه سازی وحشتناک "گریم" (GRIM) نشان می دهد که در جنگ هسته ای میان آمریکا و روسیه 34 میلیون نفر در آنِ واحد می میرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

به گفته سان، ویدئویی شوم نشان می دهد که چگونه بمب های اتمی بواسطه درگیری مانند باران بر سر کره زمین ریخته می شود و در عرض کمتر از 5 ساعت 34 میلیون نفر را به کام مرگ فرو می برد که اکثر آنها در 45 دقیقه اول کشته می شوند.

, سان,

 

,
, ,
 
,
در هر یک از تصاویر، نقاط سفید نمایانگر انفجار بمب هسته ای هستند، در حالی که اهداف اصلی حمله هسته ای (عمدتا انبارهای غلات) با مثلث های آبی برای ناتو و قرمز برای روسیه را نشان می دهند.
,
 
,
, ,

در این شبیه سازی، درگیری بواسطه پیشروی نیروهای ناتو به روسیه از اروپای شرقی آغاز می شود و روسیه اقدام به شلیک هشدار هسته ای می کند.

,

کارشناسان دانشگاه پرینستون در نیوجرسی گفتند که بیش از 60 میلیون نفر در این انفجار مجروح خواهند شد و شمار تلفات بعدا به دلیل باران هسته ای و دیگر اثرات بلندمدت افزایش می یابد.

,

بر اساس پست رسمی وبلاگ پرینستون، این پروژه با نیاز به برجسته سازی پیامدهای فاجعه آمیز برنامه های فعلی جنگ هسته ای بین آمریکا و روسیه تحریک می شود. خطر جنگ هسته ای طی 2 سال گذشته به شدت افزایش یافته، زیرا آمریکا و روسیه معاهده های بلندمدت کنترل تسلیحات هسته ای را رها کرده اند.

,
, ,

تبادل 480 کلاهک بین نیروهای روسیه و ناتو از طریق هواپیما طی یک درگیری هسته ای آخرالزمانی در آسمان ها، این جنگ را به سرعت به یک جنگ هسته ای تاکتیکی در اروپا تشدید می کند.

,

این شبیه سازی 4 دقیقه ای موسوم به "نقشه A"، چگونگی درگیری بین آمریکا و روسیه که می تواند یک جنگ متعارف را به یک درگیری هسته ای همه جانبه تبدیل کند را به تصویر می کشد.

,

این امر بر پایه ارزیابی های مستقل از تعداد نیروهای فعلی آمریکا و روسیه، اهداف تسلیحات هسته ای و تخمین های تلفات است.

,

جنگ زمانی آغاز می شود که روسیه به منظور تلاش برای توقف پیشروی نیروهای ناتوی آمریکا در سراسر اروپای غربی از پایگاهی در نزدیکی شهر کالینینگراد اقدام به شلیک هشدار هسته ای می کند.

,

شمار تلفات اعم از مرگ و میر و جراحت، در عرض 3 ساعت به 2.6 میلیون نفر می رسد.

,
, ,

با نابودی اروپا، ناتو 600 کلاهک هسته ای را از پایگاه های زمینی و زیردریایی آمریکا به هدف نیروهای هسته ای روسیه شلیک می کند.

,
, ,

روسیه با موشک های پرتاب شده از سیلوها و زیردریایی ها این حملات را تلافی می کند.

,

یک تبادل آتش 45 دقیقه ای بین آمریکا و روسیه منجر به تلفاتی به میزان 3.4 میلیون نفر می شود. روسیه و ناتو به هدف جلوگیری از احیای طرف مقابل، با استفاده از 5 تا 10 کلاهک در هر شهر، 30 شهر از پرجمعیت ترین شهرهای یکدیگر را نابود می کنند. این امر منجر به بیش از 85.3 میلیون تلفات در عرض 45 دقیقه می شود.

,

در وبلاگ پرینستون می خوانیم: "این شبیه سازی از مجموعه اطلاعات گسترده ای درباره سلاح های هسته ای که در حال حاضر مستقر هستند، بازده تسلیحات و اهداف احتمالی برای سلاح های ویژه استفاده می کند."

,

در کل درگیری، حدود 91.5 میلیون تلفات از جمله؛ 31.4 میلیون کشته و 57.4 میلیون زخمی به وجود می آید.

,

این وبلاگ افزود: "این شبیه سازی، تکامل درگیری هسته ای را از مرحله تاکتیکی، استراتژیکی تا هدف گیری از شهر را نشان می دهد."

,

اگرچه ممکن است تمام اینها کمی دور از ذهن به نظر برسد اما به گفته رئیس تسلیحات سازمان ملل متحد، جهان از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون به جنگ هسته ای نزدیک تر شده است.

,

"رِناتا دوآن" مدیر مؤسسه تحقیقات خلع سلاح سازمان ملل متحد در ماه مه سال جاری (2019) هشدار داد که تمام کشورهای دارای تسلیحات هسته ای در حال مدرن سازی آنها هستند که این امر خطر آخرالزمانی را افزایش می دهد.

,

وی گفت: "این مهم است که بدانیم در حال حاضر خطرات جنگ هسته ای زیاد است و خطرات استفاده از سلاح های هسته ای در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری است."

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه