اخبار داغ

مدیریت بحران به شهروندان هشدار داد

باد و باران، مهمان آسمان مازندران

باد و باران، مهمان آسمان مازندران
هوای مازندران عصر امروز و فردا ابری همراه با بارش باران، وزش باد شدید، کاهش دما و رعد و برق پیش بینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، وضعیت جوی مازندران در روز شنبه ۳۰ شهریورماه صاف تا نیمه ابری از اواخر روز ابری ،به تدریج از سمت غرب استان همراه با بارندگی و وزش باد خواهد بود.

هوای استان در روز یکشنبه ۳۱ شهریورماه ابری همراه با بارش باران، وزش باد شدید، کاهش دما و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران مازندران گفت: بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از اواسط  امروز جمعه ۲۹ تا فردا شنبه ۳۰ شهریورماه بدلیل شکل گیری جریانات گرم جنوبی و بدنبال آن افزایش دما در دامنه‌ها و ارتفاعات استان وزش بادگرم گاهی نسبتا شدید را در استان شاهد خواهیم بود.

علی اصغر احمدی افزود: از اواخر روز شنبه ۳۰ شهریور تا پایان روز یکشنبه ۳۱ شهریورماه ابرناکی بتدریج از سمت غرب استان وزش باد نسبتا شدید شمالی، کاهش تدریجی و محسوس دما، بارش باران، رعد و برق و طوفانی شدن دریا را خواهیم داشت.

احمدی گفت: روز‌های دوشنبه یکم و سه شنبه دوم مهرماه، ضمن ماندگاری هوای سرد، بارش‌ها بصورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران به هم استانی ها، گردشگران و مسافران توصیه کرد موارد زیر را رعایت کنند: از روشن نمودن آتش در جنگل‌ها و مراتع جدا خودداری و درصورت روشن نمودن آتش قبل از ترک محل نسبت به خاموش نمودن کامل آتش اطمینان حاصل نمایند.

درهنگام تردد درمحور‌های مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر، طی طریق نمایند.

ازتردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری نموده و احتیاط لازم را بعمل آورند.

دامداران و ساکنین بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت نموده و دام‌های خود را بدور از حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل‌ها و در مناطق امن نگهداری نمایند.

با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق پراکنده در استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل‌ها، ارتفاعات و فضا‌های باز جداً خودداری گردد.

شهرداران و دهیاران، بدلیل پیش بینی بارش‌های رگباری و جلوگیری از آبگرفتگی معابر عمومی در سطح شهر و روستا، تمهیدات و اقدامات لازم را در این خصوص بعمل آورند.

به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه می‌گردد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته را داشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه