اخبار داغ

نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

ساماندهی نیروی انسانی در مدارس استان مختل است

ساماندهی نیروی انسانی در مدارس استان مختل است
نماینده مردم اسدآباد در مجلس با انتقاد از عدم ساماندهی نیروهای انسانی در کلاس‌های درس مدارس استان همدان گفت: مگر می‌شود در آغاز سال تحصیلی بدون ساماندهی به یک سرباز معلم گفت که آقا شما معلم شده‌ای بیا برو کلاس درس!؟ کجای دنیا و کشور این وضعیت را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با انتقاد از عدم ساماندهی نیروهای انسانی در کلاس‌های درس مدارس استان همدان در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: گزارشات نامطلوبی از مدارس استان شنیده می‌شود که ۸۰۰ کلاس درس در مقطع ابتدایی بلاتکلیف است و هنوز معلم برای آن‌ها مشخص نشده است و ساماندهی مختل شده است و احیاناً می‌خواهند تحت عنوان بازنشسته افرادی را در کلاس حاضر کنند که البته هنوز هم انجام نداده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی ادامه داد: اوضاع مدارس مناسب نیست و مدیران استان و آموزش‌وپرورش دیرهنگام وارد عمل شده‌اند و برای بنده تعجب‌آور است اداره کلی که تنها وظیفه‌اش در آستانه بازگشایی مدارس این است که بتواند نیروی انسانی سامان ببخشد و ایجاد نظم و انضباطی کند، متأسفانه اوضاع نگران‌کننده و عمیقی دارد و چاره‌ای اندیشیده نشده است.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: به نظر بنده آموزش‌وپرورش برای آموزش‌وپرورش نیست بلکه برای سیاسی‌کاری است ما گزارش‌های انتقادی خود را به وزارت آموزش‌وپرورش منعکس می‌کنیم و قبل از هرگونه انعکاس از مدیران استان می‌خواهیم که این اوضاع نابسامان را پاسخ دهند و مردم را در جریان قرار دهند.

,

وی گفت: چرا مدیران کل آموزش‌وپرورش نسبت به حل این مشکل در تیرماه و مرداد پیگیر نبوده‌اند و این در حالی است که پرونده نیروی انسانی باید در تیرماه و نهایتاً در مردادماه بسته شود و در شهریورماه نباید این مشکل وجود داشته باشد.

,

رنجبرزاده ادامه داد: در شهریورماه تنها باید برای انتظام بخشیدن به ورود دانش آموزان در مسیر کیفی سازی نحوه آموزشی و پرورشی بپردازند و این در حالی است که گویی به تازگی از خواب بیدار شده‌اند و این قابل پذیرش نیست.

,

وی افزود: جایگاه استان همدان به لحاظ تاریخ تمدن درگیر حاشیه‌ها شده و بطن وظایف آموزش‌وپرورش به فراموشی سپرده شده و از روند موجود خوش‌بین نیستیم و نگرانی‌ها جدی است.

,

دبیر هیات رییسه مجلس گفت: البته در شهر اسدآباد مدیران شهرستان کار می‌کنند و این کمبود را داریم و به استان گزارش‌شده و اما پاسخی از سوی استان داده نشده است و مکاتبات انجام شده است.

,

وی گفت: جدیداً می‌شنویم که جذب نیرویی از سرباز معلمان داشته باشند که به‌شدت به کیفی سازی آموزش‌وپرورش آسیب می‌زند و باید قبلاً سازمان‌دهی می‌شدند و کلاس می‌رفتند و توجیه می‌شدند.

,

رنجبرزاده گفت: مگر می‌شود در آغاز سال تحصیلی بدون ساماندهی به یک سرباز معلم گفت که آقا شما معلم شده‌ای بیا برو کلاس درس!؟ کجای دنیا و کشور این وضعیت را دارد.

,

وی گفت: متأسفانه مدیران استان به‌جای پرداختن به اصل کار و وظیفه‌اشان به حاشیه می پردازند.

,

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا استفاده دوباره بازنشستگان بعد از مصوبه منع به‌کارگیری بازنشستگان مشکلی ندارد،؟ گفت: این افراد بازنشسته استخدام نمی‌شوند و در قالب حق‌التدریس و مشکلی پیش نمی‌آید و ناچار و مجبور هستند از این افراد استفاده کنند و این موارد در کلان کشور باید دست‌خوش بی‌برنامگی نشود البته وزیر هم دیرهنگام معرفی‌شده و ما امیدوار بودیم که وزیر زودتر معرفی شود.

,

وی گفت: وزیر آموزش پرورش وزیر بالیاقت، پیگیر، کارآمد و دلسوزی است و باید هم او را کمک کنیم و هرکجا ضعفی وجود دارد، ضعیف‌ها در استان‌ها برطرف شد و نقاط قوت وزیر این خواهد بود که مدیران ناکارآمد خود را شناسایی و نیروهای کارآمد را جایگزین کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه