اخبار داغ

از سوی معاون اجرایی اورژانس مطرح شد؛

اورژانس اصفهان ۱۵۰۰ نفر کمبود نیرو دارد

اورژانس اصفهان ۱۵۰۰ نفر کمبود نیرو دارد
معاون اجرایی اورژانس استان اصفهان گفت: 600 نیرو در حال امدادرسانی هستند که با توجه به استانداردهای وزارت بهداشت حداقل 1500 نفر کسر نیرو داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن افتخاری در گفتگو با صاحب نیوز بیان کرد: در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه و حوزه درمانی نقشه جامع سلامت استان طراحی شده است، نقشه جامع و کاملی است و بر اساس آن یک سری پلان هایی برنامه ریزی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون اجرایی اورژانس استان اصفهان افزود: فرآیند راه اندازی پایگاه اورژانس به این صورت است که قبل از تدوین برنامه توسعه از هر استان اعلام نظر می کنند، این استان با توجه به موقعیت و نیازهای خود و رشد جمعیت و کمبودهایی که احساس می کند و توسعه ای که مناطق شهری پیدا کرده است، برنامه 5 ساله بعدی خود را تدوین می کند.

,

وی ادامه داد: پایگاه هایی که راه اندازی می شود متناسب با برنامه توسعه است که در مجلس مصوب شده و به ما ابلاغ می شود؛ مواردی هم که از قلم می افتد کارشناس اورژانس اعلام می کند.

,

افتخاری خاطر نشان کرد: در مواردی که نمایندگان پیگیری می کنند، ما بر اساس استانداردهای اورژانس بررسی می کنیم اگر مجوز بود پایگاه راه اندازی می شود و اگر مجوز نبود پیگیری نماینده بی نتیجه است، چون اورژانس متناسب با استانداردهای خود پایگاه راه اندازی می کند و پیگیری نماینده صرفا در تسریع این روند نقش دارد.

,

معاون رییس اورژانس استان در بخش دیگری از گفتگوی خود تصریح کرد: دراوایل سال 96 در قبال ملکی که از پایگاه اورژانس در طرح توسعه شهرداری کوهپایه افتاد، با تفاهم نامه ای که با این شهرداری داشتیم، قرار شد در قبال آن ملک مرکز پایگاه بسازد و هم پد فرود بالگرد اختصاص دهد که نقشه و کارهای اولیه انجام و زمین اختصاص داده شد.

,

وی در تشریح وضعیت اورژانس کلان شهر اصفهان هم گفت: ناوگان شهر اصفهان عمر بالایی دارد، اما قابل استفاده است، شهر اصفهان به 20 پایگاه دیگر نیاز دارد و تا پایان برنامه ششم 170 پایگاه باید راه اندازی شود و اگر نیروی انسانی تامین شود مشکلی برای این کار نداریم.

,

افتخاری افزود: از 73 آمبولانس که استان اصفهان تحویل گرفت 27 دستگاه در اصفهان است و 11 دستگاه از آن ها در شرق اصفهان مستقر هستند.

,

وی ادامه داد: مراکز بهداشت سمت شرق اصفهان آمبولانس دارند و علی‌رغم اینکه اعزام بیمارستانی جزء وظایف اورژانس پیش بیمارستانی نیست اما چون مسئله حیات انسان مطرح است، به هر دلیلی که آمبولانس درمانگاه حضور نداشته باشد و از آمبولانس اورژانس امداد خواهی شود، امدادرسانی انجام می دهیم.

,

معاون اجرایی اورژانس همچنین خاطر نشان کرد: مشکل نیروی انسانی اورژانس بسیار حاد است؛ در سال گذشته 272 نفر استخدام پیمانی داشتیم و 250 نفر در سطح استان جذب شدند.

,

افتخاری اعلام کرد: 600 نیرو در حال امداد رسانی هستند که با توجه به استانداردهای وزارت بهداشت حداقل 1500 نفر کسر نیرو داریم.

,

وی گفت: مشکل کمبود نیروی مرد در اورژانس پیش بیمارستانی و همچنین در بیمارستان ها در رشته های کارشناسی پرستاری و هوشبری و فوریت‌های پزشکی است.

,

معاون اورژانس در پایان گفت: در تمام شهرستان ها محل فرود بالگرد شناسایی شده است، در کوهپایه پد بالگرد داریم و با بخشداری حسن آباد جرقویه هماهنگ شده که احداث شود و در شهر هرند هم با همت خیران در حال ساختن پد بالگرد هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه