اخبار داغ

مدیر امور آبفای روستایی مانه و سملقان:

بارندگی‌های فراوان از خشکسالی جلوگیری کرد/ تنش آبی در هیچ روستایی وجود ندارد

بارندگی‌های فراوان از خشکسالی جلوگیری کرد/ تنش آبی در هیچ روستایی وجود ندارد
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مانه و سملقان گفت: با توجه به بارندگی های فراوان در سال جاری، مشکل خشکسالی وجود نداشته و تنش آبی در هیچ روستای شهرستان وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از شهرستان مانه و سملقان، علی تیزرو مدیر امور آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تا قبل از سال 97 حدود 46 روستا در شهرستان مانه و سملقان دارای تنش آبی بوده اند که با برنامه ریزی های انجام شده تاکنون کلیه تنش های آبی روستاها برطرف شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

وی ادامه داد: تنش های مقطعی که در حال حاضر به وقوع می پیوندد به دلیل مسائلی از قبیل قطعی برق  و وجود مشکل در خطوط انتقال آب در برخی از نقاط شهرستان است.

,

تیزرو با اشاره به آبرسانی سیار توسط تانکر به 24 روستا در شهرستان در سنوات گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد روستاهایی که به آنها آبرسانی سیار صورت می گیرد فقط پنج روستا است و بقیه روستاها وارد خطوط شبکه آبرسانی شده اند.

,

وی با بیان اینکه در روستاهای باقیمانده نیز شبکه آبرسانی وجود دارد، افزود: روستای حسن سو با کمبود دائمی منابع آبی مواجه است و علت آبرسانی سیار به روستاهای کشک آباد، شورک و آغمزار، کیفیت نامناسب آب و نیز بروز مشکل کمبود منابع آبی در برخی از فصول سال است.

,

مدیر امور آبفای روستایی مانه و سملقان کاهش هدر رفت آب، کاهش تنش های اجتماعی و درگیری های فیزیکی را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد: علت کند بودن سطح خدمات ارائه شده در حوزه آب و فاضلاب روستایی،  کمبود پیمانکار و نیز محدودیت منابع مالی است.

,

تیزرو با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلات آبی شهرستان در منطقه مانه است، گفت: در بخش کهنه جلگه علاوه بر کمبود منابع آبی، از لحاظ کیفیت نیز آب مناسبی ندارد.

,

وی ادامه داد: طرح آبرسانی به بخش کهنه جلگه از سد چندیر رازوجرگلان در حال بررسی های فنی در سطح وزارتخانه بوده و  رقم مورد نیاز برای این پروزه 15 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تاکنون از محل سفر اخیر رییس جمهور به استان حدود 9 میلیارد تومان بودجه برای این طرح تخصیص داده شده است.

,

مدیر امور آبفای روستای مانه و سملقان با اشاره به اینکه مشکلات  شهرستان در حوزه آبرسانی به روستاها در سال گذشته به علت کمبود اعتبارات مالی و نیز خشکسالی بوده است، اظهار کرد: با توجه به بارندگی های فراوان در سال جاری، مشکل خشکسالی وجود نداشته و فقط مشکل کمبود منابع مالی وجود دارد.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان در تلاش است تا بقیه روستاهایی که تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار ندارند و جمعیت بالای 20 خانوار دارند را وارد شبکه آبرسانی کند.

,

وی با بیان اینکه تا پایان سال 98 تعداد زیادی از روستاهای این بخش از آب شرب بهره مند خواهند شد، افزود: مبلغی بالغ بر 6/5 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری به استان جهت اجرای پروژه آبرسانی منطقه کالیمانی – خرتوت تامین اعتبار شده است.

,

مدیر امور آبفای روستای مانه و سملقان بدهی مردم شهرستان به امور آب و وفاضلاب روستایی را 443 میلیون تومان و بدهی آموزش و پرورش را 35 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: 17 هزار و 350 اشتراک در سطح شهرستان وجود دارد و از مردم انتظار می رود تا قبوض خود را به موقع پرداخت نمایند.

,

تیزرو در پایان افزود: 2 تا 5 میلیون تومان جریمه نقدی در انتظار کسانی است که از کنتور غیر مجاز استفاده می کنند.

,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه