اخبار داغ

دبیر ستاد مردمی اربعین قزوین:

مردم استان سال گذشته ۶میلیارد به اربعین کمک کردند/ فعالیت ۸۵ موکب قزوینی در اربعین ۹۸/ ستاد مردمی فعالیت سیاسی ندارد

مردم استان سال گذشته ۶میلیارد به اربعین کمک کردند/ فعالیت ۸۵ موکب قزوینی در اربعین ۹۸/ ستاد مردمی فعالیت سیاسی ندارد
دبیر ستاد مردمی اربعین قزوین گفت: طی سال گذشته درمجموع ۲۵۳هزار زائر در ۶قرار اسکان داده شدند، یک میلیون و ۳۵۵هزار وعده غذایی سرو شد و ۶میلیارد تومان مردم استان به زائرین خدمات ارائه دادند، امسال نیز ۸۵موکب برای فعالیت ثبت نام کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، سعید خورشیدی در نشست خبری ستاد مردمی اربعین که ظهر امروز(شنبه) درمحل این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توفیق مهمان نوازی از زائرین حسینی رحمتی الهی است و سعی بر این که در زمینه فعالیت موکب‌ها و سفر زائران اربعین اطلاع رسانی انجام شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: سه سال است که ستاد مردمی اربعین با تدبیر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده و فعالیت‌های آن نسبت به سایر استان‌ها نهادی بی بدیل است و پیگیری‌های اربعین در آن رقم می‌خورد.

,

دبیر ستاد مردمی اربعین قزوین ابراز کرد: استان قزوین به‌عنوان سه استان برتر در حوزه اربعین انتخاب شد و سال گذشته 62موکب در 36نقطه و 6قرارگاه مستقر شدند و موکب‌ها هم در مسیر استان و هم در عراق نجف، کربلا، مصیب حضور دارند، سال گذشته در سامرا نیز موکب داشتیم.

,

وی افزود: درمجموع 253هزار زائر در 6قرارگاه اسکان داده شدند، یک میلیون و 355هزار وعده غذایی توزیع شد و 6میلیارد تومان مردم استان قزوین به زائرین خدمات ارائه دادند.

,

این مسئول عنوان کرد: با طراحی و استفاده از اپلیکیشن، بازرسی استان به تمام موکب‌ها سرکشی کردند و مقدار اسکان، پذیرایی و خدمات فرهنگی ارائه شده مورد سنجش قرار گرفت.

,

راه اندازی موکب بین المللی در اربعین امسال 

, راه اندازی موکب بین المللی در اربعین امسال ,

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی طلاب ماشین شهید سیاهکالی را طراحی کردند که بین نجف تا کربلا مستقر می‌شد و خدمات مختلف فرهنگی و کتاب "یادت باشد" را ارائه می‌دادند که مورد توجه جدی قرار گرفت، مجوز برگزاری دسته عزاداری بزرگ مردم قزوین در شب اربعین نیز در عراق و کربلا وجود داشت. 

,

خورشیدی اذعان کرد: باتوجه به نظر آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین نباید ارتباط با موکب داران قطع شود و در سال جاری این اتفاق افتاد و تاثیر آن در زمان سیل گلستان و لرستان دیده شد و خدمات خوبی به سیل زده‌ها ارائه دادند.

,

وی افزود: برای سال جاری تاکنون 85مورد موکب ثبت نام کرده‌اند که برنامه ریزی ما بر این است که تا حد امکان مواکب باهم تجمیع شوند تا افراد مستقر از خدمات مختلف بهره ببرند.

,

دبیر ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: در راستای افزایش فضای مودت بین ملت‌ها علاوه بر ماشین شهید سیاهکالی تاسیس موکب بین الملل درنظر گرفته شده که محتویات و بسته‌های فرهنگی آن درحال بررسی و آماده شدن است تا طلابی که به چند زبان بین المللی مسلط هستند با زوار خارجی ارتباط بگیرند.

,

وی ادامه داد: اجرای گروه سرود توسط گروه سرودهای استان قزوین در عراق به چند زبان بازخورد خوبی داشت که سعی داریم این فعالیت امسال نیز ادامه پیدا کند، اکنون بازه عملیات اجرایی موکب داران صرف بازه 10روزه اربعین نیست و از هم اکنون فعالیت آن‌ها آغاز شده است.

,

این مسئول تاکید کرد: باتوجه به حذف ویزا در سال جاری پیش بینی افزایش سه برابری زائرین اربعین وجود دارد که البته ثبت نام در سامانه سماح ضرورت دارد و باتوجه به تجربیات سال‌های گذشته سفر به‌صورت گروهی توصیه می‌شود.

,

وی ادامه داد: موکب‌ها از نهم مهر ماه تا فردای اربعین آمادگی پذیرایی زائران در عراق را دارند، البته زمان حضور موکب‌ها باتوجه به مکانی که در آن قرار دارند برنامه‌ریزی می‌کنند.

,

حضور 18هزار قزوینی در اربعین سال گذشته

, حضور 18هزار قزوینی در اربعین سال گذشته,

خورشیدی عنوان کرد: سال گذشته 18هزار نفر از استان قزوین عازم کربلا شدند در سال جاری هم تعداد بسیار بالایی برای اربعین حضور پیدا می‌کنند و در موکب‌های قزوین سعی بر این است فضا را برای استفاده مناسب افراد فراهم کنیم، در زمینه حمل و نقل نیز باتوجه به حجم بالای جمعیت حمل و نقل با مشکل مواجه می‌شود و در حال رایزنی هستیم که اتومبیل‌های ایران در عراق حضور پیدا کنند.

,

وی ادامه داد: ستاد مردمی اربعین خادم امام حسین(ع)است و زمینه فعالیت در این مکان برای تمام افراد فراهم است و هیچ دخل و تصرفی در جریانات سیاسی نداریم و اجازه این نوع بهره‌برداری را نخواهیم داد، درواقع ما خادم امام حسین(ع) هستیم اگر هم افرادی با بی اخلاقی جلسات ستاد را درراستای اقدامات سیاسی منتشر کند اقدام درستی انجام نداده است.

,

دبیر ستاد مردمی اربعین قزوین افزود: ما هیچ گونه جریان سازی سیاسی در ستاد نداریم و اگر فردی نیز این نوع بهره‌برداری را از ستاد داشته باشد، مدیون است و باید پاسخگو باشد. 

,

وی گفت: شهرداری تعامل خوبی با موکب داران دارد، هماهنگی و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل نیز به عهده استان قزوین است اما تمام این وسایل نقلیه صرفا اجازه حضور تا مهران را دارند و اجازه حضور در عراق را ندارند.

,

این مسئول در پایان عنوان گفت: جریان اربعین در کشور عراق به طور کامل مردمی انجام می‌شود و دولت صرفا وظیفه تامین امنیت را به عهده دارد؛ ما نیز باید در کشور این فرهنگ را نهادینه کنیم تا نهادهای دولتی فقط نقش نظارتی و حمایتی داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه