اخبار داغ

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی:

«سماح» هیچ عایده‌ای برای سازمان حج و زیارت ندارد/ بیمه ایران، متولی بیمه سفر اربعین

«سماح» هیچ عایده‌ای برای سازمان حج و زیارت ندارد/ بیمه ایران، متولی بیمه سفر اربعین
جواد شاد گفت: در سامانه سماح زائران باید 22 هزار تومان تنها بابت بیمه و خدمات درمانی پرداخت کنند این در حالی است که «سماح» هیچ عایده‌ای برای سازمان حج و زیارت ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ کمتر از سی روز تا شروع حماسه عظیم پیاده‌روی اربعین باقی‌مانده است و بسیاری از زائران که قصد حضور در این حماسه عظیم را دارند، در حال برنامه‌ریزی مقدمات سفر خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

همانند سال‌های گذشته سازمان حج و زیارت جهت ساماندهی و حفظ آرامش بیشتر زائران، نام‌نویسی در سامانه «سماح» را الزامی می‌داند اما بسیاری از زائران به دلیل حذف ویزای عراق، که سال‌های گذشته توسط این سامانه به زائران تعلق می‌گرفت، ثبت نام در سامانه سماح را امری بی‌فایده و هزینه بر تلقی می‌کنند.

,

روز گذشته این ماجرا با انتشار کلیپی نقادانه در فضای مجازی بالا گرفت و واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به همراه داشت و این شائبه را به وجود آورد که سامانه سماح تنها برای درآمدزایی سازمان حج و زیارت ایجادشده است.

,

از همین رو و به منظور شفاف‌سازی این موضوع جواد شاد، مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس پیرامون اظهار کرد: در سامانه سماح زائران باید 22 هزار تومان بابت بیمه و خدمات درمانی پرداخت کنند و زائران در مدت زمان سفر اربعین نسبت به اتفاقات، حوادث و بلایا بیمه می‌شوند.

,

وی با اشاره به اینکه متأسفانه همه‌ساله تعدادی از زائران به دلیل شرایط سنی یا اتفاقات خاص در این سفر روحانی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: تعهدات بیمه برای زائران جهت بیماری تا سقف ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و در صورتی که زائر به‌صورت عادی فوت کند ۴۰ میلیون تومان و در صورت بروز حادثه یا مشکلات دیگر، بیمه‌گذار ۲۴۰ میلیون تومان به خانواده متوفی پرداخت می‌کند.

,

شاد تصریح کرد: سالیان گذشته شاهد آن بودیم که بسیاری از افراد که در سفر اربعین دچار حادثه شده بودند به دلیل آن که در سامانه سماح ثبت نام نکرده و بیمه نشده بودند با مشکلات فراوانی مواجه شدند لذا 22 هزار تومان مبلغ بسیار اندکی برای بیمه است.

,

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه از مبلغ 22 هزار تومان، هیچ منفعتی حاصل سازمان حج و زیارت نمی‌شود، گفت: افرادی که شائبه درآمدزایی برای سازمان حج و زیارت از سامانه سماح را مطرح می‌کنند، درواقع در جبهه دشمن فعالیت می‌کنند زیرا با سخنان مغرضانه به دنبال بدبین کردن مردم و منع زائران جهت شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی هستند.

,

وی تأکید کرد: افرادی که این شائبه‌ها را مطرح می‌کنند شرعاً و قانوناً مدیون هستند زیرا امکان دارد فردی تحت تأثیر حرف‌های آن‌ها خود را بیمه نکند و اتفاقاً در این سفر برایش حادثه‌ای پیش بیاید و اینجاست که بیمه هیچ تعهدی نسبت به آن فرد ندارد؛ از این رو هزینه سنگینی به وی و خانواده او تحمیل می‌شود.

,

شاد خاطرنشان کرد: فرهنگ بیمه سفر در جهان و صنعت گردشگری به یک امر متداول و الزامی تبدیل شده است و چنانچه فرد بیمه مربوطه را نداشته باشد، او را برای ارائه خدمات گردشگری ثبت نام نمی‌کنند لذا فرهنگ بیمه سفر باید در جامعه ما نیز جا بیفتد.

,

مدیرکل سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در قبال 3 میلیون نفر زائر اربعین مبلغ دریافتی توسط بیمه ایران، مبلغ ناچیزی است زیرا بیمه همه‌ساله شاید بیشتر از مبلغ دریافتی از بیمه شوندگان نسبت به تعهداتش پرداخت می‌کند.

,

وی در پایان تأکید کرد: از تمام زائران خواهشمندیم بدون ثبت نام در سامانه سماح و بدون بیمه اقدام به سفر اربعین نکنند تا شاهد خسارات هنگفت مالی به زائران و خانواده آن‌ها نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه