اخبار داغ

آیت الله نوری همدانی:

اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی برای مردم ملال‌آور است

اطاله دادرسی در پرونده‌های قضایی برای مردم ملال‌آور است
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اطاله دادرسی در پرونده‌ها برای مردم ملال‌آور است بنابراین جلوگیری از آن باید مورد توجه قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله العظمی حسین ‎نوری همدانی غروب شنبه در دیدار مدیرکل جدید دادگستری استان قم گفت: رئیس جدید دستگاه قضا امید مردم را بیشتر کرده است زیرا ایشان از لحاظ جامعیت، مهارت، تخصص و تبحر موفق هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه دین اسلام بر لزوم برخورداری قضات از توان علمی بالا و تقوا و اخلاص خاص تأکید دارد، افزود: باید افرادی به منصب قضاوت گمارده شوند که حدود الهی را به طور دقیق رعایت کنند تا حکمت احکام الهی در جامعه متجلی شود.

,

این استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: قضات باید مجتهد باشند یا از سوی یک فقیه به این کار مشغول شده باشد.

,

وی ادامه داد: همچنین قضات باید تسلط خاصی به آیات و روایات داشته باشد و مجتهد، باتقوا، معتقد و دارای صبر و بردباری و از بافضیلت‌ترین مردم باشند.

,

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم باید به حدی قوی باشد که هیچ فردی به خود جرأت ارتکاب جرم ندهد.

,

وی گفت: نباید پرونده‎هایی وجود داشته باشد که مدت‌زمان زیادی از طرح آن‌ها می‎گذرد بلکه باید رسیدگی‌ها سریع‌تر باشند.

,

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حضرت علی(ع) در یک جلسه قضاوت کار را تمام می‎کردند، افزود: باید برای ملتی که امروز از جهت گرانی در مضیقه هستند مشخص شود که این اموال چه شده است، همچنین لازم است اموال بدست آمده به شکل عینی در میان فقرا تقسیم شوند تا زنده بودن روند عدالت در جامعه بر مردم احراز شود.

,

وی بیان کرد:‌ اطاله دادرسی در پرونده‌ها برای مردم ملال‌آور است بنابراین جلوگیری از آن باید مورد توجه قرار گیرد.

,

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ضرورت افزایش سرعت همراه با دقت توسط قضات، افزود: پیشگیری از وقوع جرائم در کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

,

وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه حتی افرادی با ظاهر مناسب مرتکب جرم می‎شوند در حالی که با پیشگیری از وقوع جرم این اتفاق نمی‌افتاد.

,

منبع: مهر

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه