اخبار داغ

وزیر کشور: مردم، تمام هزینه‌های کنگره اربعین را می‌پردازند

وزیر کشور: مردم، تمام هزینه‌های کنگره اربعین را می‌پردازند
وزیر کشور گفت: کمک‌های دولت برای امور زیرساختی است و همه هزینه‌های کنگره عظیم اربعین با کمک مردم تأمین می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست هماهنگی ستاد مرکزی اربعین با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور و نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در محل وزارت کشور برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در پایان این نشست وزیر کشور با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از دستورات جلسه پرداخت و گفت: ستاد اربعین کارش را با حضور همه دستگاه‌های مربوطه آغاز کرده و در این زمینه ۱۴ کمیته نقش دارند و در این جلسه پیشنهادهایی ارائه دادند.
,
 
,
وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید امسال حداقل ۳ میلیون زائر وارد کشور عراق شوند در حالی که رکورد زائران ایرانی در مراسم اربعین در سال ۹۶ تعداد ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است.
,
 
,
رحمانی فضلی از برپایی ۲۶۰۰ موکب در ایام اربعین در کشور عراق خبر داد و گفت: امسال قرار است ۱۶۴ میلیون وعده غذا در قالب دو هزار و ۶۰۰ موکب در کشور عراق به زائران ارائه شود در حالی که تا سال گذشته تعداد ۲۰۸۰ موکب ایرانی در عراق برپا شده بودند.
,
 
,
وی از افزایش بازه زمانی ارائه خدمات در ایام اربعین خبر داد و گفت: بازه زمانی ارائه خدمات در ایام اربعین پنج روز افزایش داشته در مجموع همه خدمات امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش زائر در ایام اربعین افزوده خواهد شد.
,
 
,
وزیر کشور، موضوع حمل و نقل را یکی از مباحث مورد توجه امسال برشمرد و گفت: در حوزه حمل و نقل تلاش ما این است که هم قطار و هواپیما افزایش پیدا کند و همچنین ۱۲ هزار اتوبوس برای حمل و نقل زائران در نظر گرفته شده است البته بنا داریم تدارک بیشتری هم داشته باشیم.
,
 
,
رحمانی فضلی در خصوص پیش بینی‌های امنیتی برای ایام اربعین گفت: در این زمینه دو نشست با مرزداران و مسئولان استان‌های مرزی کشور عراق برگزار کردیم و همه پیش بینی‌ها انجام شده است.
,
 
,
وزیر کشور با اشاره به اینکه همه هزینه‌های مراسم کنگره اربعین با کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، گفت: کمک‌های دولت برای امور زیرساختی است و همه هزینه‌های کنگره عظیم اربعین با کمک مردم تأمین می‌شود. پس ضروری است مردم در این زمینه در کنار ما باشند. البته موضوع مهمتر توجه عموم زائران به بیانیه‌ها و نکاتی است که از سوی مسئولان ارائه می‌شود باید توجه داشته باشید که جابجا کردن ۳ میلیون زائر در بازه زمانی حدود ۲۰ روز کاری بسیار عظیم است و کوچکترین کوتاهی باعث بروز مشکلات مختلف برای زائران می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه