اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

افزایش 3 برابری قیمت لوازم التحریر صدای نمایندگان مجلس را هم درآورد/ مقصودی: نمره دولت در کنترل قیمت لوازم التحریر صفر شد

افزایش 3 برابری قیمت لوازم التحریر صدای نمایندگان مجلس را هم درآورد/ مقصودی: نمره دولت در کنترل قیمت لوازم التحریر صفر شد
روند قیمت افزایش قیمت لوازم التحریر امسال شدت بیشتری داشت تا جایی که قیمت لوازم التحریر به سه برابر قیمت قبلی خود رسید.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی دو هفته گذشته تب خرید لوازم التحریر بالا گرفته و خانواده هایی که فرزند دانش آموز دارند برای خرید کیف، کتاب، دفتر و نوشت افزار با مشکلاتی مواجه شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روند قیمت افزایش قیمت لوازم التحریر امسال شدت بیشتری داشت تا جایی که قیمت لوازم التحریر به سه برابر قیمت قبلی خود رسید؛ این افزایش قیمت شامل حال کیف و جامدادی که ربطی به کاغذ هم نداشتند شده است.

,

با توجه یه این افزای شقیمت ها آنچه که مشخص بوده این است که ظاهراً دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم برنامه ای ندارد چرا که با ورود به هر فصل و شروع نیازهای مردم تورم در چند قلم کالا گریبان مردم را می گیرد. اگر مردم در ماه رمضان اقلام خوراکی و در ماه محرم گوشت و لپه و برنج را با قیمت بالا تهیه کردند، در ماه مهر نیز مجبور هستند لوازم التحریر کودکان خود را در سایه عدم نظارت تا سه برابر قیمت واقعی تهیه کنند.

,

 

,

گرانی لوازم التحریر و شهریه مدارس با اصل ۳۰ قانون اساسی مغایرت دارد

, گرانی لوازم التحریر و شهریه مدارس با اصل ۳۰ قانون اساسی مغایرت دارد, گرانی لوازم التحریر و شهریه مدارس با اصل ۳۰ قانون اساسی مغایرت دارد,

در همین راستا حسین مقصودی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نسبت به این گرانی های سرسام آور واکنش نشان داده و اظهار داشت: گرانی لوازم التحریر و شهریه مدارس مغایر با اصل ۳۰ قانون اساسی است و نمایندگان در صدد هستند بعد از اتمام تعطیلات مجلس، در خصوص این گرانی ها و عدم نظارت بر بازار لوازم التحریر از رئیس جمهور و سایر مسئولان سوال کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه به عنوان یک پدر و یک معلم برای خرید لوازم التحریر به بازار رفتم گفت: از این افزایش قیمت ها بسیار متأثر شدم چرا که اقشار کم درآمد جامعه در این شرایط نامطلوب اقتصادی و کاهش درآمدها توان تهیه لوازم التحریر برای فرزندان خود را ندارند.


نمره صفر دولت در کنترل قیمت لوازم التحریر

,
,
,
, نمره صفر دولت در کنترل قیمت لوازم التحریر, نمره صفر دولت در کنترل قیمت لوازم التحریر,

نماینده مردم سبزوار، همچنین تصریح کرد: نمره دولت در کنترل بازار لوازم التحریر خوب نیست و می توان گفت دولت به ویژه وزارت آموزش و پرورش در موضوع حفظ نظم و کنترل قیمت‌ها در بازار لوازم التحریر مردود شده است.

,

وی تصریح کرد: افزایش سرسام‌آور قیمت لوازم تحریر همزمان با شرایط سخت اقتصادی که بر مردم حاکم شده است، باعث شده که خانواده‌های زیادی حتی در این روزها که فرصتی تا بازگشایی مدارس باقی نمانده است نتوانند لوازم التحریر مورد نیاز فرزندانشان را تهیه کنند.

,

 

,

لزوم پیگیری نحوه هزینه کرد ارز دولتی برای تأمین لوازم التحریر

, لزوم پیگیری نحوه هزینه کرد ارز دولتی برای تأمین لوازم التحریر, لزوم پیگیری نحوه هزینه کرد ارز دولتی برای تأمین لوازم التحریر,

مقصودی با بیان اینکه مشخص نیست ارز 4200 تومانی برای تامین لوازم تحریر در کجا هزینه شده است خاطرنشان کرد: مسئولان وعده تخصیص ارز دولتی برای تأمین لوازم التحریر را داده بودند که دقیقاً مشخص نیست این ارز در کجا هزینه شده است، بنابراین از قوه قضائیه درخواست می‌کنم که به این موضوع ورود پیدا کند.

,

وی با انتقاد از ولنگاری در بازار لوازم التحریر همچنین گفت: عدم نظارت بر این بازار باعث شده است که هر فروشنده برای یک کالای مشخص قیمت مورد نظر خود را بدهد این در حالی است که کیفیت اجناس نیز با قیمت آنها تناسبی ندارد.

,

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس به گرانی شهریه‌ها نیز اشاره کرده و گفت: با روش های شبه قانونی که در اختیار مسئولان مدارس قرار گرفته شهریه 24 نوع مدرسه در کشور افزایش زیادی داشته و به بهانه های مختلف از والدین هزینه هایی اخذ شده که این موضوع منجر به اعتراض والدین شده است.

,

مقصودی همچنین تأکید کرد گرانی هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان مغایر با اصل 30 قانون اساسی بوده که این اصل دولت را موظف می‌کند تا وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.

,

 

,

دستگاه‌های حمایتی امسال به طور ویژه از دانش‌آموزان حمایت کنند

, دستگاه‌های حمایتی امسال به طور ویژه از دانش‌آموزان حمایت کنند, دستگاه‌های حمایتی امسال به طور ویژه از دانش‌آموزان حمایت کنند,

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: بعداز این کم کاری دولت از کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، موسسات مردم نهاد، خیرین و آستانه قدس رضوی درخواست می‌کنم که امسال برای تامین لوازم تحریر کودکان محروم به صورت ویژه‌تر ورود پیدا کنند و حاشیه شهرها و روستاها را دریابند؛ چرا که این در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست که دانش‌آموزان از حداقل امکانات اولیه برای تحصیل خود برخوردار نباشد.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه