نماینده مردم تبریز گفت: تدریس زبان ترکی در مدارس، یکی از روشهای تقویت انسجام ملی و شکوفایی استعدادها به شمار میرود.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با آناج، با اشاره به حفظ آئین ها و سنن بومی کشور اظهار داشت: اقوام مختلفی که در کشور حضور دارند به منزله زنجیرهای به هم پیوسته هستند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,وی گفت: حلقههای این زنجیره پشتیبان یکدیگرند و اگر یکی از اینها ضعیف شود بقیه زنجیره نیز آسیب خواهد دید، در مقابل هرچه گویشها و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی حفظ شود، باعث تقویت و همبستگی ملی خواهد شد.
سعیدی خاطرنشان کرد: تدریس زبان ترکی در مدارس، یکی از روشهای تقویت انسجام ملی و شکوفایی استعدادها به شمار میرود. 15 قانون اساسی اتفاقا یکی از اصول مهم و نقطه قوت قانون گذاری در جمهوری اسلامی ایران است، جریانات خاصی که اغلب از خارج از کشور هدایت میشوند اینگونه به جامعه القا می کنند که جمهوری اسلامی مخالف تدریس زبان ترکی در مدارس است در حالی که هیچ حکومتی در جهان به اندازه جمهوری اسلامی به تنوع اقوام در کشور توجهی نمیکند.
نماینده مردم تبریز ادامه داد: با تدریس زبان ترکی در مدارس، هم انتظارات مردم تقویت میشود و هم ابزار دشمنی دشمن از دسترس او خارج میشود. یکی از راههای تقویت زبان ترکی، توجه ویژه به فرهنگستان زبان ترکی است. با تقویت این نهاد فرهنگی، نه تنها نیازهای منطقه ترک زبانان داخل کشور برطرف میشود بلکه سایر مناطق آذری زبان در جهان نیز میتوانند از خدمات این فرهنگستان استفاده کنند. این فرهنگستان در سایه بی توجهی مسئولان فقط به چاپ تعداد انگشتشماری کتب ترکی و آذری اکتفا کرده است و گاها جلسات خنثی برگزار می کند.
وی اضافه کرد: در گذشته این موضوع را پیگیری کردیم و حتی در برههای از زمان، وزیرارشاد وقت هم مورد سوال قرار گرفت، استاندارآذربایجانشرقی و سایر مسئولان استانی و کشوری باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.
سعیدی تاکید کرد: چارچوب تدریس زبان ترکی در مدارس باید توسط آموزش و پرورش ترسیم شود. تدریس زبان ترکی در مقاطع مختلف باید به شکلهای گوناگون انجام شود. هر مقطع باید متناسب با نیازها و انتظارات تعریف شود چراکه باعث رشد علمی کشور خواهد شد. چارچوب مشخصی تعریف شده و باری به هر جهت نباشد.
انتهای پیام/
وی گفت: حلقههای این زنجیره پشتیبان یکدیگرند و اگر یکی از اینها ضعیف شود بقیه زنجیره نیز آسیب خواهد دید، در مقابل هرچه گویشها و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی حفظ شود، باعث تقویت و همبستگی ملی خواهد شد.
سعیدی خاطرنشان کرد: تدریس زبان ترکی در مدارس، یکی از روشهای تقویت انسجام ملی و شکوفایی استعدادها به شمار میرود. 15 قانون اساسی اتفاقا یکی از اصول مهم و نقطه قوت قانون گذاری در جمهوری اسلامی ایران است، جریانات خاصی که اغلب از خارج از کشور هدایت میشوند اینگونه به جامعه القا می کنند که جمهوری اسلامی مخالف تدریس زبان ترکی در مدارس است در حالی که هیچ حکومتی در جهان به اندازه جمهوری اسلامی به تنوع اقوام در کشور توجهی نمیکند.
نماینده مردم تبریز ادامه داد: با تدریس زبان ترکی در مدارس، هم انتظارات مردم تقویت میشود و هم ابزار دشمنی دشمن از دسترس او خارج میشود. یکی از راههای تقویت زبان ترکی، توجه ویژه به فرهنگستان زبان ترکی است. با تقویت این نهاد فرهنگی، نه تنها نیازهای منطقه ترک زبانان داخل کشور برطرف میشود بلکه سایر مناطق آذری زبان در جهان نیز میتوانند از خدمات این فرهنگستان استفاده کنند. این فرهنگستان در سایه بی توجهی مسئولان فقط به چاپ تعداد انگشتشماری کتب ترکی و آذری اکتفا کرده است و گاها جلسات خنثی برگزار می کند.
وی اضافه کرد: در گذشته این موضوع را پیگیری کردیم و حتی در برههای از زمان، وزیرارشاد وقت هم مورد سوال قرار گرفت، استاندارآذربایجانشرقی و سایر مسئولان استانی و کشوری باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.
سعیدی تاکید کرد: چارچوب تدریس زبان ترکی در مدارس باید توسط آموزش و پرورش ترسیم شود. تدریس زبان ترکی در مقاطع مختلف باید به شکلهای گوناگون انجام شود. هر مقطع باید متناسب با نیازها و انتظارات تعریف شود چراکه باعث رشد علمی کشور خواهد شد. چارچوب مشخصی تعریف شده و باری به هر جهت نباشد.
انتهای پیام/
وی گفت: حلقههای این زنجیره پشتیبان یکدیگرند و اگر یکی از اینها ضعیف شود بقیه زنجیره نیز آسیب خواهد دید، در مقابل هرچه گویشها و فرهنگ اقوام مختلف ایرانی حفظ شود، باعث تقویت و همبستگی ملی خواهد شد.
,سعیدی خاطرنشان کرد: تدریس زبان ترکی در مدارس، یکی از روشهای تقویت انسجام ملی و شکوفایی استعدادها به شمار میرود. 15 قانون اساسی اتفاقا یکی از اصول مهم و نقطه قوت قانون گذاری در جمهوری اسلامی ایران است، جریانات خاصی که اغلب از خارج از کشور هدایت میشوند اینگونه به جامعه القا می کنند که جمهوری اسلامی مخالف تدریس زبان ترکی در مدارس است در حالی که هیچ حکومتی در جهان به اندازه جمهوری اسلامی به تنوع اقوام در کشور توجهی نمیکند.
,نماینده مردم تبریز ادامه داد: با تدریس زبان ترکی در مدارس، هم انتظارات مردم تقویت میشود و هم ابزار دشمنی دشمن از دسترس او خارج میشود. یکی از راههای تقویت زبان ترکی، توجه ویژه به فرهنگستان زبان ترکی است. با تقویت این نهاد فرهنگی، نه تنها نیازهای منطقه ترک زبانان داخل کشور برطرف میشود بلکه سایر مناطق آذری زبان در جهان نیز میتوانند از خدمات این فرهنگستان استفاده کنند. این فرهنگستان در سایه بی توجهی مسئولان فقط به چاپ تعداد انگشتشماری کتب ترکی و آذری اکتفا کرده است و گاها جلسات خنثی برگزار می کند.
,وی اضافه کرد: در گذشته این موضوع را پیگیری کردیم و حتی در برههای از زمان، وزیرارشاد وقت هم مورد سوال قرار گرفت، استاندارآذربایجانشرقی و سایر مسئولان استانی و کشوری باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.
,سعیدی تاکید کرد: چارچوب تدریس زبان ترکی در مدارس باید توسط آموزش و پرورش ترسیم شود. تدریس زبان ترکی در مقاطع مختلف باید به شکلهای گوناگون انجام شود. هر مقطع باید متناسب با نیازها و انتظارات تعریف شود چراکه باعث رشد علمی کشور خواهد شد. چارچوب مشخصی تعریف شده و باری به هر جهت نباشد.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه