اخبار داغ

در گفتگوی دانا با هانی زاده مطرح شد؛

مذاکره با آمریکا به مفهوم تسلیم شدن در برابر کاخ سفید است/ تسلیم در ادبیات جمهوری اسلامی وجود ندارد

مذاکره با آمریکا به مفهوم تسلیم شدن در برابر کاخ سفید است/ تسلیم در ادبیات جمهوری اسلامی وجود ندارد
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به گمانه زنی های مطرح شده در خصوص مذاکرات امنیتی دفاعی گفت: مسئله توان دفاعی ایران خط قرمز است و هیچ دولتی این اختیار و این صلاحیت را ندارد که در این خصوص با هر طرف دیگری مذاکره کند.
[

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سالانه سازمان ملل اظهار داشت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که هیچ دیداری بین ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت، این مسئله به عنوان یک سرفصل مهم سیاست خارجی تلقی وخوشبختانه رعایت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: تا زمانی که رئیس جمهور آمریکا از ادبیات تهدید آمیز و همچنین اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران ادامه دهد و حاضر به پذیرش توافقنامه برجام نباشد، هر گونه مذاکره با آمریکا به مفهوم تسلیم در برابر کاخ سفید است.

,

کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: این تسلیم در ادبیات جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران جایی ندارد؛ ایران تحت هیچ شرایطی با آمریکا در این وضعیت و با وجود تحریم های ظالمانه مذاکره نخواهد کرد، هرچند که رئیس جمهور آمریکا تمایل زیادی نشان داد تا با حسن روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کند تا از این برگ برنده به عنوان پروپاگاندای انتخاباتی استفاده کند اما خوشبختانه این اتفاق صورت نگرفت.

,

 

,

مذاکره با آمریکا به نفع ملت ایران نیست/ ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره امنیتی دفاعی نیست

, مذاکره با آمریکا به نفع ملت ایران نیست/ ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره امنیتی دفاعی نیست,

هانی زاده با بیان این که رئیس جمهور آمریکا در طول سال های اخیر چندین طرح تبلیغاتی برای پیروزی در انتخابات 2020 ارائه داده است، گفت: یکی مسئله معامله قرن است که با شکست مواجه شد، مسئله مذاکره با کره شمالی نیز نتیجه بخش نبود و تنها برگ برنده انتخاباتی ترامپ مذاکره با ایران است که در واقع این مذاکره هم صورت نخواهد گرفت؛ به همین دلیل به نظر نمی رسد که مقامات ایران حاضر به مذاکره با آمریکا شوند، زیرا این به نفع ملت ایران نیست.

,

وی عنوان کرد: اگر آمریکا تحریم ها را لغو کند و به توافقنامه برجام بازگردد، می تواند به مجموع کشورهای 1+5 برگردد و در چارچوب این مجموعه با ایران مذاکره کند، اما اگر مذاکره ای هم در آینده بین ایران و آمریکا در چارچوب برجام صورت بگیرد ایران تحت هیچ شرایطی حاضر نیست در مورد مسائل دفاعی، امنیتی، توان موشکی و نفوذ منطقه با آمریکا سر یک میز بنشیند.

,

هانی زاده در پاسخ به این سوال که "اهداف اروپا در قبال ایران چیست؟" گفت: اروپا و آمریکا دو روی یک سکه هستند، منتهی ادبیات کشورهای اروپایی در مقایسه با ادبیات آمریکا ملایم تر است.

,

وی افزود: آمریکا شیوه تهاجمی تری در برابر ایران اتخاذ کرده است، مخصوصا ترامپ که سعی می کند از طریق فشار و تهدید ایران را وادار به مذاکره کند، آن هم مذاکره در خصوص توان دفاعی.

,

 

,

آمریکایی ها و اروپایی ها یک هدف را دنبال می کنند/ آمریکا نقش پلیس بد و اروپا نقش پلیس خوب را در برار ایران بازی می کنند

, آمریکایی ها و اروپایی ها یک هدف را دنبال می کنند/ آمریکا نقش پلیس بد و اروپا نقش پلیس خوب را در برار ایران بازی می کنند,

این کارشناس در ادامه به رفتار اروپایی ها اشاره کرد و گفت: کشور های اروپایی هم نگران امنیت پایدار رژیم صهیونیستی هستند و تلاششان بر این است که نقش پلیس خوب را بازی کنند که در حقیقت در این مقوله آمریکا نقش پلیس بد و اروپا نقش پلیس خوب را در برار ایران بازی می کنند.

,

هانی زاده بیان داشت: آمریکایی ها و اروپایی ها یک هدف را دنبال می کنند و آن آمدن ایران پای میز مذاکره و نابودی تسلیحات، موشک های بالستیک و منع نفوذ ایران در منطقه است که تحت هیچ شرایطی این مسئله مطرح نخواهد شد.

,

وی تاکید کرد: ایران حاضر به مذاکره پیرامون خطوط قرمز و ارزش های خود نیست و حتی دولت هم چنین اختیاری ندارد که در این خصوص با هر طرف دیگری مذاکره کند.

,

کارشناس مسائل بین الملل در تشریح اعتماد و مذاکره با غرب گفت: مذاکره فقط در چارچوب برجام است و اگر ابهامی هم در مورد تعهدات ایران وجود دارد، این آژانس بین المللی است که باید داوری کند نه کشورهای اروپایی و آمریکا؛ ایران به تمام تعهدات خودش در طول چهار سال گذشته عمل کرده است و الان توپ در زمین کشورهای اروپایی است.

,

هانی زاده خاطر نشان کرد: اگر اروپایی ها به تعهدات خودشان عمل کرده و با ایران همکاری کردند، آن وقت اگر هر موردی و هر اشکالی در مورد برجام وجود داشت، طبیعتا قابل بحث است؛ اما خارج از برجام هیچ گونه مذاکره ای بین ایران و طرف های دیگر صورت نخواهد گرفت.

,

وی در پایان گفت: مسئله توان دفاعی ایران خط قرمز است و هیچ دولتی این اختیار و این صلاحیت را ندارد که در این خصوص با هر طرف دیگری مذاکره کند.

,

 

,

انتهای پیام/نجفی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه